Aplinkkelis ir tiltas per Ventą Mažeikius išgelbėjo nuo intensyvaus eismo

Mažeikių pietinio aplinkkelio tiltas atidarymo 1992 metais metu ir 2020 metais balandžio 1 d. (nuotrauka apačioje). Nuotr. iš redakcijos archyvo

Dabar jau sunku būtų įsivaizduoti, kad pagrindinėmis miesto gatvėmis į naftos gamyklą ar Skuodą važiuotų sunkiasvoris transportas.
O prieš tris dešimtmečius važiavo. Ir pakankamai intensyviai.

Trukdė blokada ir finansavimas

Prieš 28 metus iš Šiaulių, Skuodo pusėn, į naftos perdirbimo gamyklos antrosios eilės statybą Mažeikių senamiesčiu važiavo visas sunkiasvoris transportas. Kaip tuomet rašė „Santarvė“, buvo teršiamas oras, netrūko rūpesčių dėl eismo miesto gatvėmis.
1987 m. Mažeikių valstybinė kelių valdyba pradėjo pietinio Mažeikių aplinkkelio tiesimo darbus. Šį aplinkkelį kelininkai tiesė dviem etapais – 1988 m. buvo užbaigta pirmoji 6,1 kilometro atkarpa, o 1992 m. – antroji, kurios ilgis – 5 kilometrai.
Pirmo etapo darbai užsitęsė dėl pirmosios ekonominės blokados, kurią prieš Lietuvos nepriklausomybę organizavo Maskva, o 1992 m. jie strigo dėl sunkiai sprendžiamų finansavimo iš šalies biudžeto klausimų.

Kaina – talonais

Pietinio aplinkkelio pabaigą vainikavo 126 metrų ilgio tilto per Ventos upę statyba. Prie jo Telšių kelių tiesimo įmonė dirbo trejus metus, jis kainavo 7 mln. tuometinių talonų arba vadinamųjų vagnorkių. Antroji penkių kilometrų aplinkkelio atkarpa, kurią statė mažeikiškiai kelininkai, iš viso kainavo 16 milijonų talonų.
„Taip išsipildė senoka mažeikiškių svajonė turėti savo miesto pietinį apvažiavimą. Nekliudydami senamiesčio, į Skuodą ar Šiaulius jau nuriedėjo pirmosios šimtinės automobilių, kiekvienas iš jų išlošė po ketvertą kilometrų: naudojame degalų mažiau ir kišenei lengviau“, – taip apie naujojo aplinkkelio atidarymą rašė „Santarvė“.

Autoriaus nuotrauka

Pažymėtas tragedija

Tiltas matė ne tik nesuskaičiuojamų transporto priemonių srautą, bet ir jo prieigose įvykusią skaudžią tragediją.
2007 m. rugpjūtį Akmenės rajone, Kairiškių gyvenvietėje, policijos reikalavimui sustoti nepakluso motociklininkas. Jis stengėsi pabėgti nuo policijos ir nuvažiavo Mažeikių link.
Ties tiltu greitaeigis „kavasakis“ išlėkė į priešingos krypties eismo juostą ir susidūrė su vilkiku. Smūgio būta tokio stipraus, kad motociklininko ir su juo kartu važiavusios jaunos merginos kūnai atsidūrė sumaitotoje vilkiko kabinoje.

Trūksta dar vieno aplinkkelio

Šiuo metu tilto prieigos gerokai pasikeitusios – privažiavimuose prie jo įrengti apsauginiai bortai, tuoj už tilto – saugumo salelės, sukantiems į greta esančias teritorijas.
„Tuo metu aplinkkelis Mažeikiams buvo būtinybė – nuo senamiesčio buvo nuimta beveik pusė eismo. Manau, kad aplinkkeliai visada yra sveikintinas dalykas, juk ir neseniai atidarytu Vilniaus aplinkkeliu visi tik džiaugiasi.
Apmaudu tai, kad nepavyko įgyvendinti idėjos įrengti aplinkkelį naftos perdirbimo gamyklos link iš Latvijos, Ežerės pusės. Tokiu atveju mažeikiškiams nebūtų reikėję statyti viaduko. Būtų išsisprendę transporto priemonių srautai ir senamiesčio gatvių gyventojai, kurie dabar kenčia šios statybos nepatogumus, būtų gyvenę saugiau ir ramiau“, – kalbėjo mažeikiškis, automobilių sporto mėgėjas Vytautas Knita.

One Reply to “Aplinkkelis ir tiltas per Ventą Mažeikius išgelbėjo nuo intensyvaus eismo”

  1. parašė:

    Tai ką būtų traukiniai nebevažiavę ? Viadukas labai reikalingas o šiaurinis aplinkelis kaip priedas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*