Avarijų skaičius kinta nedaug

Vasarį įvyko įskaitinė avarija, kai automobilis „Toyota“ partrenkė vaiką. Nuotrauka iš redakcijos archyvo

Kelių policijos poskyryje pristatyta sausio mėnesio ataskaita, patrulių būrio vadovas taip pat atsakė į vairuotojams labiausiai rūpimus klausimus.


Tragedijos sausį aplenkė 

Per pirmąjį šių metų mėnesį rajono kelių policijos poskyryje užregistruota šešiolika eismo įvykių, per kuriuos buvo sužeisti trys žmonės. Sausis beveik niekuo nesiskyrė nuo praėjusių metų pirmojo mėnesio, kai užfiksuota viena avarija mažiau, tačiau nebuvo nė vieno sužeisto eismo dalyvio. Ketverius pastaruosius metus sausio mėnesiais tragiškų avarijų nebuvo, jų skaičius per mėnesį neviršijo dvidešimties, o užpernai sausį avarijų registruota tik trylika.   
Visos trys įskaitinės avarijos įvyko mieste (Naftininkų, Gamyklos ir Žemaitijos gatvėse), visose dalyvavo pėstieji – dviem atvejais vairuotojai nepraleido per pėsčiųjų perėją ėjusių žmonių, vienu atveju pėsčiasis nukentėjo, kai kirto važiuojamąją kelio dalį ne tam skirtoje vietoje.
Į tai atkreipė dėmesį ir policijos ekipažai – per mėnesį už įvairius pažeidimus nubausta dvidešimt pėsčiųjų ir dviratininkų, kai užpernai sausį – tik keturi. Mažiau šįkart nustatyta greičio mėgėjų – tik 21 (pernai sausį – dvigubai daugiau), dažniausiai šiemet pinigines tuštino tie eismo dalyviai, kurie važiavo neprisisegę saugos diržų – nustatyti 36 tokie pažeidimai.


Bijojo… įpūsti promilių 

Iš viso už kelių eismo taisyklių pažeidimus per mėnesį nubausta 219 eismo dalyvių, tiek pat buvo nubausta ir pernai per tą patį laikotarpį. Per mėnesį pareigūnai nustatė aštuoniolika neblaivių vairuotojų, devyniems iš jų atimta teisė vairuoti.
Per pastaruosius ketverius metus tai didžiausias skaičius sučiuptų neblaivių vairuotojų – pernai sulaikyta 11, užpernai – 12, 2010 metų sausį – 14.
Net ir baimė būti pripažintam girtu gali sukelti didelių nemalonumų. Pirmadienio popietę muitinės pareigūnai per reidą Kabaldikų kaime sustabdė automobilį „Fiat Tempra“, kurį vairavo 25erių metų to paties kaimo gyventojas N. S., vairuotojo pažymėjimą turintis jau šeštus metus. Muitininkams, nors jie draudžiamų vežti daiktų neaptiko, kilo įtarimų, kad vairuotojas yra neblaivus, ir jie iškvietė policijos ekipažą.
Nors ir šiems vairuotojas atrodė įtartinas, paprašytas negalėjo pereiti tiesia linija, tačiau tikrintis alkoholio tikrintuvu, kad ir ragintas kelis kartus, jis griežtai atsisakė. Vėliau savo paaiškinime vairuotojas tvirtino, kad buvo išgėręs alaus, vežė vaikus namo, ir bijojęs, kad gali įpūsti promilių.
Pareigūnai primena, kad už atsisakymą pasitikrinti blaivumą gresia nemaži nuostoliai – bauda nuo dviejų iki trijų tūkstančių litų su vairuotojo pažymėjimo atėmimu nuo dvejų iki trejų metų arba administracinis areštas nuo dešimt dienų iki mėnesio ir vairuotojo pažymėjimo praradimas nuo dvejų iki trejų metų.


Reglamentuoja veiklos instrukcija 

Pastaruoju metu vairuotojai dažniausiai pareigūnų teiraujasi, dėl kokios priežasties juos sustabdė, nes kelių eismo taisyklėms nėra nusižengę. 
„Dažniausiai vairuotojai pareigūnų stabdomi dokumentams patikrinti. Vadovaujantis 2011 metų rugsėjo 1 d. įsigaliojusia Policijos patrulių veiklos instrukcija, transporto priemonė gali būti tikrinama ir norint patikrinti krovinį, jo dokumentus, taip pat patikrinti vairuotojo būseną, kai yra gautas pranešimas, kad jis gali būti neblaivus, ar toks įtarimas kilo policijos pareigūnui. Aš jau nekalbu apie prevencines priemones, kurių metu yra stabdomos ir tikrinamos visos transporto priemonės.
Visais atvejais vairuotojai privalo įjungti avarinę signalizaciją, o iš automobilio išlipti tik tuo atveju, jeigu to pareikalauja policijos pareigūnas. Pareigūnas, sustabdęs transporto priemonę, privalo prisistatyti ir paaiškinti sustabdymo priežastį“, – akcentavo rajono patrulių būrio viršininkas Nerijus Gurauskas.
Neretai vairuotojai piktinasi, kad jie yra tikrinami vos įsėdę į automobilį ir užvedę variklį. Pasak N. Gurausko, jeigu vairuotojas sėdo prie vairo ir įjungė variklį, pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, tai jau laikoma vairavimu.
„Jeigu žmogus tik įsėdo į mašiną, bet variklio nepaleido, mes jokių pretenzijų jam neturime. Nors vairuotojas ir teigia, kad jis nevažiavo, sėdi automobilyje, užvedimo raktelis ištrauktas, bet jeigu policijos ekipažas matė faktą, kad automobiliu buvo važiuota, jis yra užfiksuotas pareigūnų pranešime, tai sėdėjimas ir raktelio užvedimo spynelėje nebuvimas nėra faktas, kad vairuotojas nevažiavo automobiliu“, – pabrėžė patrulių būrio viršininkas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto