Dviračių trasos idėja pamažu skinasi kelią

Skuodo rajono savivaldybėje susitikę trijų rajono vadovai ir dviračių trasos idėją palaikantys mažeikiškiai aptarė tolesnius bendradarbiavimo planus. Nuotrauka iš „Santarvės“ redakcijos archyvo

Dviračių trasos „Mažeikiai–pajūris“ idėja nepamiršta – bus pradėta ruošti tris rajonus sujungiančio dviračių tako įrengimo galimybių studija.
Praėjusį antradienį Skuodo rajono savivaldybėje aptarti klausimai, susiję su šiuo projektu. Susitikime dalyvavo trijų rajonų – Kretingos, Mažeikių ir Skuodo – savivaldybių vadovai bei dviračių trasos įrengimo iniciatoriai.

Idėją pagrindė žygiais

Dviračių trasos idėja nuo Mažeikių iki pajūrio kilo dar 2016 metų žiemą visuomeniniam judėjimui „Mažeikiai KITAIP“. Trasos poreikis, šio judėjimo vadovų nuomone, didelis: laisvalaikis su dviračiais vis labiau populiarėja, jis skatina sveiką gyvenseną, gali padėti plėtoti turizmo verslą. O štai sąlygos ilgesnius atstumus važiuoti dviračiais vis dar yra nepatogios – dviračių takų tinklas per menkas, tenka važiuoti keliais, kur gausu transporto priemonių, tad kyla pavojus dviratininkų saugumui.
„Tai, kad iš Mažeikių pajūrį galima pasiekti dviračiais, įrodėme, dvejus metus iš eilės rengdami dviratininkų žygius iki Šventosios. Pirmojo žygio metu buvo pasirašytas trijų rajonų vadovų susitarimas dėl tokios trasos idėjos įgyvendinimo. Prieš savaitę įvyko antrasis jungtinis trijų rajonų dviratininkų žygis.
Kalbėdami apie galutinį tikslą – daugiau nei 100 kilometrų trasos įrengimą – suvokiame, kad darbo yra daug: būtina įvertinti, ko ir kiek reikia, apžvelgti teisinius dalykus, numatyti techninius sprendimus ir pan.“, – „Vakarų Lietuvai“ sakė vienas idėjos iniciatorių, Mažeikių rajono savivaldybės tarybos narys Alvydas Balčiūnas.

Parengs galimybių studiją

Pirmasis trijų rajonų vadovų susitikimas, skirtas svarbiausiems klausimams aptarti, vyko metų pradžioje. Antrą kartą savivaldybių merai ir idėjos iniciatorius rinkosi po to, kai baigėsi dviračių trasos „Mažeikiai-pajūris“ galimybių studijos rengimo konkursas bei įvyko antrasis mažeikiškių organizuotas dviratininkų žygis „Į pajūrį dviračiu“.
Skuode susitikę merai pasidalijo informacija apie projekto eigą, sprendė, kokie žingsniai jų laukia toliau.
„Konkursą galimybių studijai parengti laimėjo bendrovė „Verslo projektavimo centras“, įsikūrusi sostinėje. Jos specialistai artimiausiu metu atvyksta į Mažeikius, į susitikimą taip pat atvažiuos Skuodo ir Kretingos rajonų atstovai.
Susitikime su studijos rengėjais tikslinsime užduotis, aptarsime reikalavimų, kurie skirtingose trasos atkarpose yra nevienodi, įgyvendinimo galimybes“, – apie artimiausius planus kalbėjo A. Balčiūnas.

Pagyvintų judėjimą tarp miestelių, gyvenviečių

Savivaldybių vadovai neabejoja, kad dviračių trasa reikalinga. Palaikant idėją „Apjuoskime Lietuvą dviračių takais“, mažeikiškių inicijuotas projektas – sujungti dviračių trasa tris rajonus – gali tapti tokio šalies dviračių takų tinklo sudėtine dalimi.
„Tokia dviračių trasa būtų skirta ne vien pasivažinėjimui, bet ir sportui, ir važiavimui į darbą, ir turizmui. Ji gali tarnauti ir kaip investicijų traukos į Vakarų Lietuvos regioną priemonė – važiuojant dviračiu ilgesnį atstumą, reikia sustoti, išgerti arbatos, kavos, pavalgyti ar pernakvoti“, – po susitikimo „Vakarų Lietuvai“ sakė Mažeikių rajono savivaldybės meras Antanas Tenys.
Skuodo rajono savivaldybės meras Petras Pušinskas teigiamai įvertino ir pačią idėją, ir poreikį ją gerai išanalizuoti: „Žinant, kad šiuo metu populiarėja dviračių turizmas, tai yra dėmesio verta studija. Trasa, kuri eitų per miškelius ir kitas patrauklias trijų rajonų vietas, paskatintų dar gausiau lankyti mūsų turistinius objektus, o tai naudos duotų ir vietos ūkininkams bei verslininkams. Neabejoju, kad tokia trasa pagyvintų ir judėjimą tarp miestelių ir gyvenviečių.“

Dviratis – nepelnytai užmirštas

Kretingos rajono Savivaldybės meras Juozas Mažeika pažymėjo: atėjo laikas į šeimas sugrąžinti dviratį.
„Turime pasiekti, kad bent vienas dviratis būtų šeimoje, nes dabar jau ir į parduotuvę atvažiuojama automobiliu. Dviračių trasos yra vienas geriausių būdų pažinti Lietuvą, o ne šiaip pamatyti ją pro automobilio langą. Tačiau norint keliauti dviračiais ir daugiau visko pamatyti, būtina saugi, šiuolaikiška ir toli nusidriekusi dviračių trasa.
Lankantis Skandinavijos šalyse, teko stebėti, kaip ten išvystytas judėjimas dviračiais. Tai skatina žmones rinktis sveiką gyvenimo būdą, suteikia galimybių judant praleisti laisvalaikį“, – kalbėjo J. Mažeika.

14 Atsakymų į “Dviračių trasos idėja pamažu skinasi kelią”

  1. Vardas (privalomas) parašė:

    Kurmaičiuose septyni sodai,dviratininkų pilnas kelias,pagėrusių vairuotojų taip pat netrūksta,gerai dar, kad policija retkarčiais apsilanko.Šitie…… fantazuotojai skraido padebesiais ir ir rezga naujus planus kaip pasipelnyti iš durno-durniausio projekto,susitvarkykime savo valdose.Greitai padėvėto auropeisko dviračio nebeistengsime nusipirkti.

  2. Vardas (privalomas) parašė:

    „Mažeikiai-pajūris“ galimybių studijos rengėjai užsidirbs daugiau, nei rengiant galimybių studijas „Mažeikiai-Viekšniai” ir tik todėl, tikriausiai, buvo sugalvotas toks dviračių maršrutas . Be to, jei bus lėšų ne tik užsidirbti rengiant galimybių studijas , bet dar ir tiesti dviračių taką, tai daugiau asmeninės naudos galima gauti tiesiant dviračių taką „Mažeikiai-pajūris“, nei „Mažeikiai-Viekšniai , ar Mažeikiai-ir koks nors Mažeikių kolektyvinis sodas. Be to, naudingiau yra tiesti dviračių taką „Mažeikiai-pajūris“ , nes dėl jo kokybės nebus jokių pretenzijų, blogiausiu atveju- kokie 5 asmenys per 3 rajonus juo retkarčiais naudosis pagal paskirtį , o nutiesus dviračių taką Mažeikiai-ir koks nors Mažeikių kolektyvinis sodas, gali greitai išaiškėti , kad jis netinkamas dviračiu važiuoti.

  3. As parašė:

    Gal pradžiai užtektų dviračių taką iki kokių Viekšnių nutiesti. Na, ir į sodus būtų neblogai – “varguoliams”, anot vienos komentatorės, gyvenimas taptų saugesnis, nereikėtų nardyti tarp mašinų. O jau paskui galima būtų ir apie kelionę prie jūros pagalvoti.

  4. Jonis parašė:

    Gal kas zinot kurioj vietoj Mazeikiuose kosmodroma statys sako jau uz poros metu turetu kilt ir leistis SOJUZ kopijos ….

  5. V.J. to E.V parašė:

    Jo, tuos fantastinius klasteriu planus reiktu palaidot, ruskio gi senai nebera, o tie valdzioje uzsilike patys nesugeba, jiems turi Leninas kelia nusviest. Bet kas liecia pastata su medeliais ant stogo, tai savo nepasitenkinima peradresuokit veikliu pilieciu grupei, kuri piestu stojo pries sio “architekturos sedevro pertvarkima i biuru ar ko ten pastata. Rodos Balciunas to statinio savininkas, o as taip pat jo vietoje elgciausi – neleidote tai ir turekites…

  6. E.V. parašė:

    Medienos klasteris, sporto arena, viadukas per geležinkelį, dabar dar ir dviračių takas iki jūros…Tokie milžiniški projektai, labai panašūs į pasakas. Kai nesugebama padaryti minimumo, suremontuoti kiemų asfalto dangą, nugriauti Mažeikių įžymybę su krūmais ant stogo, tokiomis pasakomis netikiu. Nusipirkit turguje žąsiną ir pasakokit jam. Jis patikės.

  7. Hm parašė:

    Labai sveikintinas dalykas tie dviraciu takai..tikrai manau jis butu didele paskata keliauti dviraciais.Tik dalykas tas kad tai nebutu eilinis pamastymas ir pafantazavimas ir popieriu nukisimas dulketi i stalcius… Zmonems reikia matyti veiksma,kad yra kuriama, statoma,vystoma.

  8. ir dar parašė:

    tai pačiai “skaitytojai”. ” Neišsižadėk tiurmos, ligos ir ubago lazdos”. Kad tik Dievulis nenubaustų už tokį pasipūtimą ir pačiai netektų patirti “amžino varguolio” dalios…. Visaip gyvenime būna… Teks pačiai važiuot viračiu braškių ravėt….

  9. to skaitytoja parašė:

    straipsnio tema apie dviračių taką, jo reikalingumą,po ne apie sodus ir varguolius. Kodėl turėčiau parduoti sodą? nematau ryšio ryšio tarp to, kad turiu sodą ir to ar yra ten dviračio takas. Važiuoju mašina.Būtų takas, kartaism ir dviračiu pavažiuočiau. Taip pasaugočiau gamtą, pastiprinčiau sveikatą. Mano pagrindinė mintis yra ta , kad mokesčių mokėtojams dviračių takai reikalingi čia, Mažeikiuose. dabar visai nėra kur važinėtis, išįskyrus į Tirkšlius, uostant mašinų išmetamąsias dujas. Neturime čia pat kur su vaikais pasivažinėti savo malonumui, o čia – į Pajūrį. Kas važiuos? Tik pavieniai entuziastai? Apžels tie takai žole ir neliks jų greit. Mokesčių mokėtojų pinigai – į balą.

  10. Jazminas parašė:

    Vieno nepradėjo, o jau kito projekto imasi… gėda. Telšiai senai aplenkė mus, tuoj ir atsigavusi Plungė aplenks. Kur arenos statybos? Projektas prieš 2 metus parengtas, rangovas prieš metus surastas, bet kaip stovi bulvių laukas taip tebestovi…

  11. Skaitytoja parašė:

    (nu jo ) į jūsų sodus ir meras ir jo pavaduotojai dviračių takais važiuos braškių ravėti, yra žmonių kurie su dviračiais ir ne į sodus važiuoja :) Amžini varguoliai esat, tai jums atobusas nevažiuoja tai autobusas ne tuo laiku važiuoja… Parduokit sodusir vargo nebus ;)

  12. nu jo parašė:

    nėra dviračių takų ten kur jų iš tikrųjų reikia, pavyzdiui į kolektyvinius sodus (Pušynas, Šilas, Papartis) ir kitur… o čia į pajūrį prireikė. … Kiek iš mūsų ten važiuos dviračiu? tik jei organizuos kokius važiavimus kokia nors proga…ar pavieniai entuziatai iš neturėjimo , ką veikti… Bet nei meras, nei jo pavaduotoja ten tikrai niekada nemins tų dviračių iki pajūrio…. Nei dauguma gyventojų nemins….

  13. lolas parašė:

    Tikrai dviračių trasa bus. Tuoj va areną su medienos klasteriu baigia statyti ir iš kart kibs į dviračių trasą.

  14. Rolandas parašė:

    Arena pastatyta,dabar jau galim kibti ir į dviračių takus. Valio miesto valdininkams,kad taip susapnuoja ir ne per pilnatį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*