***PAPILDYTA*** Geležinkeliui ir stoties pastatui bus skirta 2 mln. Lt

Sigito STRAZDAUSKO nuotr.

Savivaldybės vadovai susitiko su AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovais ir aptarė saugaus bei patogaus eismo per Mažeikių geležinkelį klausimus. Mažeikiškiai išgirdo džiugią žinią, kad geležinkelio stoties pastatui atnaujinti bei geležinkelio teritorijai aptverti numatyta skirti du milijonus litų.

Reagavo į prašymus

Savivaldybės meras Antanas Tenys „Santarvę“ informavo, kad dar praėjusiais metais Savivaldybė kreipėsi į „Lietuvos geležinkelius“ dėl geležinkelio stoties pastato sutvarkymo ir pėsčiųjų saugumo užtikrinimo.
„Pradedamas Vasario 16-osios ir Respublikos gatvių viešųjų erdvių sutvarkymas. Bus tvarkoma ir  autobusų stoties aplinka. Prastai atrodantis geležinkelio stoties pastatas „nebeįsipaišys“ į sutvarkytas erdves“, – tokią poziciją  išdėstė rajono vadovai.
Savivaldos atstovai, susitikę su  „Lietuvos geležinkelių“ vadovais, sužinojo, kad bendrovė į savo planus įsitraukė Mažeikių geležinkelio stoties pastato sutvarkymą.

Siūlys darbo grupė

Dar šiais metais turėtų prasidėti ir geležinkelio teritorijos aptvėrimo darbai, siekiant užtikrinti pėsčiųjų saugumą. Tačiau toks problemos sprendimas tėra laikinas. Tebesvarstoma, kaip ateityje spręsti su geležinkeliu susijusias problemas.
Atsakymą turėtų rasti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija. Joje dirba „Lietuvos geležinkelių“ Šiaulių infrastruktūros vyriausiasis inžinierius Raimondas Vasiliauskas, „ORLEN Lietuva“ infrastruktūros administravimo vadovas Giedrius Sabaliauskas, Savivaldybės vietinio ūkio skyriaus vedėjas Alfonsas Žiulpa. Darbo grupei vadovauja vicemeras Kęstutis Bartkevičius.
„Darbo grupė persvarstys ankstesnes studijas dėl viaduko, įvertins kitus projektus ir pateiks siūlymus Savivaldybės tarybai. Rajono politikai turėtų nutarti, kuria linkme dirbs ši kadencija, spręsdama su geležinkeliu susijusias problemas“, – akcentavo meras A. Tenys.

Kęstutis BARTKEVIČIUS. Sigito STRAZDAUSKO nuotr.

Įvyko pirmasis pasitarimas

Antradienį darbo grupė rinkosi į pirmąjį pasitarimą. Darbo grupės pirmininkas vicemeras K. Bartkevičius „Santarvę“ informavo, kad buvo aptarta jos tolesnė veikla, apsikeista nuomonėmis, susipažinta su turimais siūlymais, projektais.
„Yra parengta nemažai galimybių studijų dėl viaduko, iniciatyvių mažeikiškių grupė siūlo geležinkelį perkelti į tunelį. Darbo grupės nariai iki kito pasitarimo išsamiau susipažins su projektais, pateiks savo vertinimus“, – apie tolesnį darbą aiškino grupės vadovas.
K. Bartkevičiaus nuomone, iniciatyvinės grupės projektas turi mažiausiai perspektyvų, nes jis yra brangiausias (jo vertė su teritorijos sutvarkymu siekia apie 200 milijonų litų – B. R.). Tačiau darbo grupėje jis bus svarstomas, tada į pasitarimą bus pakviesti ir iniciatyvinės grupės „Mažeikių geležinkelio tunelis“ atstovai.

Perėja turėtų likti ten pat

Darbo grupės pirmininko teigimu, svarbiausia yra užtikrinti gyventojų saugumą ir transporto eismo patogumą bei sumažinti traukinių keliamą triukšmą, taršą.
Jau dabar aišku, kad pėsčiųjų perėja liks toje pačioje vietoje, tik dėl saugumo dar bus įrengtas šviesoforas. Kol kas daugiau perėjų nenumatyta, nes geležinkelininkų pozicija tokia – užtenka ir vienos.
Geležinkelių teritorija bus aptverta, įrengti atitvarai. Svarstoma, kaip gražiau visa tai sutvarkyti, kaip tvorą apželdinti. Projektas turėtų būti derinamas su rajono vyriausiąja architekte Daiva Štakonaite.
K. Bartkevičius informavo, kad rūpinantis transporto priemonių eismo patogumu, buvo nutarta kreiptis į AB „ORLEN  Lietuva“, kad piko valandomis sąstatai nebūtų gabenami.
Darbo grupės vadovas parnešė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ sutvarkys pervažas, kurios vairuotojams kelia nepatogumų nuo to laiko, kai buvo išardyti geležinkelio bėgiai Rengės link.

16 Atsakymų į “***PAPILDYTA*** Geležinkeliui ir stoties pastatui bus skirta 2 mln. Lt”

  1. Darius parašė:

    Kaip suprasti bus aptvertas?pagal jus iseina kad tik triejose vietose tegales per begius pereiti?per pervazas ir pesciuju taka?
    gal kas pakomentuotu.

  2. Komentatorius parašė:

    Tikiuosi, kad ta teritorija bus aptverta ir avinų bandos nebevaikščios per bėgius ten, kur jie nori. Senai jau galėjo taip padaryti, gal per metus nebus taip, kad sužeistų ir žuvusiųjų skaičius pasikeis, rodys nulius ir bus gerai visiems.

  3. Gintaras parašė:

    Labai džiugi naujiena. Bus aptvertas tvora aukščiu 1,2 metru. Kas sportuoja – galės peršokti, o kas ne – tai aplinkui arba sportuoti. Kaip valdžiai gerai, nes jie automobiliais važinėja, pėstieji jiems nerūpi. Pažiūrėtu į maps.lt ir pamatytu kokie takeliai išmindžioti per geležinkelio bėgius. Reikia padaryti min keturis praėjimus:
    * esamą pėsčiųjų perėję per geležinkelio bėgius padaryti ties perėjos prie Mindaugo gatvės;
    * ties pastatu (Stumbras) ir bėgių išsišakojimu į Šiaulius ir Rengę;
    * ties M.Pečkauskaitės gatvės pradžia ir kitoj pusėj ties Strazdelio gatve;
    * ties Obuolių gatvės pabaiga ir kitoj pusėj Ventos gatve.

    Ir prie pėsčiųjų perėjų pastatyti pėsčiųjų šviesaforus su garsiniu signalu – tai nors laikinai išspręstu problemas ir apsaugotu pėsčiuosius.

  4. Informacija parašė:

    Dar ta komisija nėra sudaryta, nes mazeikiai.lt nėra paskelbta. Dar švenčia Naujus metus!

  5. Komentatoriui parašė:

    deja, stende matomi skaičiukai – tai skaičiukai žuvusiųjų būtent pėsčiųjų perėjoje. Tad ta avinų banda – ne prie ko :)

  6. Gintaras parašė:

    2011m. gruodžio 15 dieną iniciatyvinė grupė “Mažeikių geležinkelio tunelis” įteikė merui A.Teniui prašymą kad įtraukti atstovus į darbo grupę “Geležinkelio problemoms spręsti Mažeikių mieste”. Tačiau kaip matoma iš informacijos – iniciatyvinės grupės atstovų nėra. Reiškia ignoruoja ir bijo viešumo, diskusijų. Susės trys vyrai ir nuspręs kas yra geriausia Mažeikiams ir visuomenei.

  7. Lada parašė:

    Siaip normaliose uzsienio salyse ir kai kuriose Mazeikiu gatvese visur stovi pesciuju sviesoforai, vietomis net po 3 kas 20 metru (tiesa, viena reikia isjungti, nes ir patiems ima trukdyti stypciojimas). Tai kodel neirengus 3 pesciuju sviesoforus per gelezinkeli?

  8. nesuprantu parašė:

    kuo čia dėta iniciatyvinė darbo gtrupė: juk ne ji tuos du milijonus išprašė: dabar, kaip sakoma, ant gatavo nori prikibti: jeigui tokie gudručiai ir siūlo tokius utopinius projektus, tai patys tegu ir kasa tą tunelį, kurmiai akli. O čia bent kažkas daroma dėl mažeikiškių saugumo…
    Nors antra vertus, jei nesugebame pamatyti traukinio ir puolame po juo net perėjoje, ką čia kalbėti…

  9. to Gintaras parašė:

    G.Beržanskis apsimeta” visų galų” išmanančiu meistru,bet nesuvokia kaip reikia laikyti kastuvą.Čia ir yra mūsų visuomenės nelaimė,kai žmogelis baigęs aštuonias klases pradeda svaigti apie Mažeikių geležinkelio tunelį, sukeldamas niekalo vertas diskusijas.

  10. Pozicija parašė:

    “Kol kas daugiau perėjų nenumatyta, nes geležinkelininkų pozicija tokia – užtenka ir vienos.” Savivaldybė savo pozicijos neturi, nes jiems nerūpi pėstieji, kurie vietoj tiesesnio kelio turės apeiti apie 2 ar 3 kilometrus ir gaišti laiko. Matosi kam atstovauja Bartkevičius – ogi geležinkeliečiams – gal tvorų ar darbų nupirks iš UAB “Mažeikių Varduvos”. Dar reikės apželdinti – kas laimės? Ogi ŽAP su Seiliu priešakį. O ką mažeikiečiai turės – tvorą spygliuotą, o jeigu pradės ardyti – tai dar elektrą pajungs.

  11. Miestomeras Egidijus parašė:

    Na štai, pagaliau Lietuvoje turėsime savo BERLYNO miestą ir jį dalinančią sieną. Susirinks TRYS vyrai ir nuspręs, kas geriau TYLIEMS ir naiviems Mažeikių miesto gyventojams. Trūksta lyderių kurie stovės už savo miestą, o ne savo naudą, kartais ir asmenišką. Numetė porą milijonų, ir “Mažeikiškiai išgirdo džiugią žinią”. AR MŪSŲ MIESTAS APSKRITAI TURI KOKIĄ ATEITIES VIZIJĄ?

  12. to egidijus parašė:

    Kaip gerai būti tik kritiku. Reikia pradėti džiaugtis mažu, kad gautum daugiau. Ar ne taip moko Šventas raštas? Nedaro blogai, daro – dar blogiau. Kai niekas nieko nedaro ir pamirštama, kad problema egzistuoja. Vos tik pabandė spręsti problemą, atsirado vertinimų – kad ne taip. Geros dienos visiems kritikams.

  13. Vytas parašė:

    Miestomeras Egidijus teisus, antra Berlyna daro hebryte.. druskininkuose kosminiai projektai ivygdomi, o cia tik tvora tesugeba uztvert,kad dar sunkiau zmonem butu susisiekti !!!! Geda ziureti i musu savivaldybe !!!!! Dirbti Mazeikiu labui noro visiskas NULIS!

  14. Gintaras parašė:

    Iniciatyvinė grupė Mažeikių geležinkelio tunelis” siūlo:

    1. Per Mažeikių miestą važiuojančius traukinių greitį sumažinti iki 40km/val.
    2. Pakeisti prekinių traukinių tvarkaraštį, kurie piko metu (nuo 7-9 ir 16-18 val) važiuoja per Mažeikių miestą.
    3. Geležinkelio teritoriją optimizuoti ir sumažinti iki dviejų geležinkelio bėgių linijų.
    4. Suprojektuoti ir įrengti papildomas perėjas per geležinkelio bėgius pėstiesiems ir dviratininkams:
    * esamą pėsčiųjų perėję per geležinkelio bėgius padaryti ties perėjos prie Mindaugo gatvės;
    * ties pastatu (Stumbras) ir bėgių išsišakojimu į Šiaulius ir Rengę;
    * ties M.Pečkauskaitės gatvės pradžia ir kitoj pusėj ties Strazdelio gatve;
    * ties Obuolių gatvės pabaiga ir kitoj pusėj Ventos gatve.
    5. Prie pėsčiųjų perėjų pastatyti garsines ir šviesos signalizacijas.
    6. Įrengus naujas pėsčiųjų ir dviratininkų perėjas – aptverti geležinkelio teritoriją, o šalia tvoros įrengti takus.

  15. Gintas parašė:

    Tunelis geriausiai ir pigiausiai kas tie 200 mln kai zinai kiek nislaisvetu zemes paciame miesto centre, o ir sprendimas butu novatoriskiausias ir geriausias , nes estakada , viadukai sprestu tik dalines problemas , zmones kaip zuvo taip ir zus toliau ant siu begiu, o cia jau pinigais nesuskaiciuosi. Daugiau tik valdi ninkams uzpakalius reiketu pakrutinti ir viskas butu Ok, pvz . Ventspilio , Druskininku meras .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*