Gyvenimas | 2012-07-26 12:00 | Autorius:
Versija spausdinimui

Gyvenimas ant svarstyklių (dvidešimt devinta savaitė)(1)

Rezultatas – 34 kilogramai. Patarimas – nesiimkite jokių dietų ar griežtų mitybos apribojimų vasarą. Arba bent jau pradėkite visa tai anksčiau.
Štai viena mano draugė sumanė paprasčiausiai pabandyti mėnesį valgyti pagal mūsų sistemą (atrodo ji tobulai, nežinia, kam to bandymo prireikė – nebent dėl naujų potyrių), bet trečią dieną viską sugadino… voveraitės.
Komentuočiau tą situaciją dviem aspektais (neišsigąskite, jokių moksliškų pagrindimų ir terminų): kai pagundų daug, reikia arba jas pašalinti, arba pasiduoti. Kitas variantas – protingai tvarkantis su maistu, voveraitės dietos nesugadins. Nes visa paslaptis – valgio kiekis. Visa kita – žaidimas su pačiu savimi. Mano galva, tas trijų kartų per dieną mitybos režimas sugalvotas tam, kad neužkandžiautume nuolatos ir po truputį, nes tokiu atveju dažniausiai sakome: aš juk nieko nevalgiau, tik lesiojau. Ir pasigaminame sočią vakarienę.
Kažkodėl prisiminiau istoriją apie vieną virėją: ji skundėsi, kad per darbo dieną sočiai nepavalgo, tik paragauja gaminamų patiekalų. Bet kažkodėl pučiasi kaip ant mielių…
Gydytojas jai pasiūlė: ką ragauji, ne nuryk, o spjauk į vieną indą, paskui pažiūrėsi, kiek yra to „nieko“. Paaiškėjo, kad daug.
Taigi grįžtu prie voveraičių. Tas patiekalas būtų tikęs tos dienos pietums, jei būtų laikytasi porcijos dydžio ir nepadauginta bulvių. O kitą dieną reikėjo vėl viską daryti, kaip nutarta.
Šiaip mes nesąmoningai ieškome pateisinimo, kodėl reikėtų nedaryti to, kas mums nepatinka, arba imtis, ko negalima, bet labai norisi. Ir bet koks nusistatymas apauga prielaidomis iš serijos „o, bet, tačiau“.
Štai ir mes jau antrą mėnesį interpretuojame vasaros meniu. Savaitgaliais leidžiame sau suvalgyti ledų porciją, pietus sukeičiame su vakariene, nes šašlykus visi dažniausia kepa pavakary, nuo krūmo nusiskiname agrastų ar serbentų, kol buvo, valgėme ir braškes, žinoma, proto ribose. Bet kartais ir su lengvu išprotėjimu.
Todėl svarstyklės ir nerodo stulbinančių rezultatų. Bet aš taip pat sugebėjau rasti pasiteisinimą: tegul svoris krinta lėčiau, užtat oda spės susitraukti. Nežinau, ką galvoja mano oda, bet tikroji diena įstrigo. Guodžiuosi, kad išlaikome valgymo ritmą, beveik išlaikome maisto kiekį, nė karto nenusižengėme taisyklei – nevartoti alkoholio… Ir kai savo bendramintės ir bendražygės paklausiau: gal tai pabaigos pradžia, ji atsakė: jokiu būdu. Ką gi, tarkime, kad tai vasaros pagundos. Kaip ir tos voveraitės…
Nežinau, ar tai būtų paprastesnis mitybos būdas, bet galiu pasiūlyti kitą sistemą. Kažkada su drauge važinėjome į Rygą pas dietologus, kurie sėkmingai konsultavo ir rinko pinigus. Jie pradurdavo ausį, įverdavo auskarėlį, panašų į vinuką, tą vietą užklijuodavo ir paskirdavo kitą pasimatymą (šiek tiek panašu į karvių žymėjimą, tik auskarai ne tokie ryškūs ir stabilūs…) Auskarėlis turėjo mažinti mūsų apetitą. Nežinau, ar tas vinukas veikė, ar saviįtaiga, bet svoris krito. Tada net svajonių paltą nusipirkau, kuris iš pradžių atrodė kaip nesusegama liemenė. Iš visos tos dietiškos praeities liko sąrašas, kurį jums dabar ir pateiksiu. Mano galva, jis liberalesnis, lengviau pritaikomas, o rezultatai išties gali būti neblogi, tik ne taip greitai pasiekiami, kaip mūsų sistemos.
PRINCIPAS. Visi maisto produktai skirstomi į tris grupes: 1) negalima valgyti; 2) galima valgyti, bet ribotą kiekį; 3) galima valgyti kiek nori ir kada nori.
1) NEGALIMA VALGYTI:
miltinių patiekalų, bulvių, kruopų, konservuotų žirnelių, pupelių, žirnių, lašinių, margarino, sviesto, dešros, kulinarinių gaminių iš maltos mėsos, rūkytos mėsos, kumpio, sūdytos žuvies, šalto rūkymo žuvies, silkės (nemirkytos, sūrios), cukraus ir saldainių.
2)
GALIMA VALGYTI, BET  RIBOTAI IR NEBŪTINAI:
per dieną: 4 arbatinius šaukštelius medaus arba uogienės, 3 valgomus šaukštus grietinės ar majonezo, ar aliejaus.
3)
GALIMA VALGYTI KIEK NORI IR KADA NORI:

  • uogų ir vaisių (nepiktnaudžiauti bananais);
  • daržovių (rekomenduojama valgyti šviežias);
  • žalumynų (petražolių, krapų, svogūnų laiškų, salotų ir t.t.), lauko žolių (kiaulpienių, dilgėlių). Stengtis suvalgyti nors 1–3 valg. šaukštus svogūnų laiškų per dieną.
  • saulėgrąžų ir riešutų;
  • džiovintų vaisių;
  • pieno produktų (netinka fermentinis sūris);
  • ledų (tik neriebių, netinka plombyras ir eskimo);
  • kiaušinių (tik jų nekepti);
  • kiaulienos, jautienos, tik neriebios;
  • paukštienos (valgyti be odelės ir poodinių riebalų);
  • žuvies (galima ir keptą, bet būtina nuimti odelę, jei troškinta – valgyti pačią žuvį, bet ne marinatą ar sultinį, sūdytos negalima);
  • skysčių (reikia išgerti ne mažiau kaip litrą per dieną, kuo daugiau, tuo geriau; negalima gerti pomidorų gėrimo, alaus, likerių; alkoholį rekomenduojama gerti į tuščią skrandį);
  • prieskonių (kiek nori);
  • druskos (galima, bet labai ribotai, nesūdyti produkto jį gaminant, geriau valgant; naudoti rupią druską);
  • grybų (šviežių, sūdytus numirkyti);
  • sriubas (į pienišką galima net įdėti bulvių; jei verdame sultinį su mėsa, pirmąjį nuovirą būtina nupilti).

VALGYMO RITMAS:
kada nori ir kiek nori (3–4–5 kartus). 3 kartus prieš valgį reikia išgerti stiklinę vandens ar žolių nuoviro.
1–2 dienas per savaitę reikėtų padaryti iškrovos dienomis, tik ne iš eilės. Valgyti, pavyzdžiui, tik daržoves ar vaisius, pieno produktus ir t. t., tik ribotais kiekiais – 1–2 kg per dieną (į tą svorį įeina ir skysčiai, jei tai ne vanduo, kava ar arbata).
Tai tiek. Džiaukimės vasara – ir ne tik voveraitėmis, kurios kartais ima ir sutrikdo mūsų pasiryžimus.

ONĖ

Griežtai draudžiama santarvė.lt paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Paskutiniai komentaraivisi komentarai

Tavo komentaras

*

Už šmeižiančius, asmens garbę ir orumą įžeidžiančius, tautinę ar kitokią neapykantą skatinančius komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie įstatymų nustatyta tvarka gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

Informuojame, kad parašius komentarą būtina įvesti saugos kodą, kuris pateikiamas ryškesnėmis raidėmis. santarvė.lt pasilieka teisę šalinti skaitytojų komentarus, nesusijusius su straipsnio tema, įžeidžiančius bei šmeižiančius asmenis arba reklamuojančius komercines organizacijas.

Naujienos iš interneto

traffix.lt
Populiariausios paieškos frazės: avarija, Buy, Cheap, futbolas, gaisras, konkursas, krepšinis, nuomonė, nuomonės, Online, orai, Order, paroda, Pills, policija, Purchase, savaitės tema, Seda, Seimas, skaitytojo naujiena, smurtas, sveikata, vagystė, Viekšniai, šisbeitauskas. reklama, Mažeikiai, Mažeikių rajonas, mazeikiuose, santarve, mokinių registras, tatuiruotes, medaus kaina, mazeikiu darbo birza, auksinis usas, mažeikiuose, kalediniai papuosimai, mano sparnai, parkinsono liga, tattoo ant rankos, amandas paulauskas, vytautas lalasstorosios zarnos vezys, danieliaiskydliaukes vezys, filomena taunytė, logopedai, pieno tyrimai zemaitijos pienas, biodujos.