Karšti orai pavojingiausi širdininkams

Kad išvengtumėte perkaitimo, stenkitės kuo mažiau būti karštoje aplinkoje, venkite saulėkaitos, tiesioginių saulės spindulių poveikio, ypač pavojinga saulės atokaitoje užmigti. Sigito STRAZDAUSKO nuotr.

Dėl alinančių karščių mažeikiškiai kol kas itin nenukentėjo: medikų teigimu, dėl saulės ar šilumos smūgių į juos dar niekas nesikreipė. Kai aukšta oro temperatūra, padidėja galimybė širdies darbo sutrikimams.

Nudegė nugarą

Mažeikių greitosios medicinos pagalbos centro direktorė Virga Domeikienė informavo, kad per karščius iškvietimų nepadaugėjo: iškvietimų skaičiaus vidurkis tas pats. Dėl širdies darbo sutrikimo situacija taip pat nepakitusi.
„Kaip ir anksčiau, dėl širdies negalavimų iškvietimų yra, bet sunku pasakyti, ar tai dėl karščio protrūkio“, – situaciją komentavo direktorė.
Pirmadienį medikai buvo iškviesti pas nugarą pernelyg nuo saulės nudegusį vaiką.
V. Domeikienė pastebi, greitosios medicinos pagalbos iškvietimų pastaruoju metu per dieną šiek tiek sumažėjo: jei anksčiau jų būdavo apie keturiasdešimt, dabar beveik dešimčia mažiau.

Situacija panaši

Mažeikių ligoninės direktoriaus pavaduotojas Vilhelmas Džiugelis situaciją apibūdino panašiai: besikreipiančiųjų į ligoninės priėmimo skyrių skaičius daugmaž stabilus.
„Žmonės į ligoninę kreipiasi, kai būna visai blogai. Karščiausiomis dienomis besikreipiančių ligonių atvirkščiai – netgi sumažėjo. Gal dėl to, kad žmonės išvažiuoja prie ežerų, jūros, į sodus ir panašiai“, – svarstė medikas.
Į priėmimo skyrių kasdien kreipiasi apie 180, karštomis dienomis buvo apie 160 pacientų.
V. Džiugelis pažymėjo, kad jaunėja ligonių, patiriančių infarktą ir insultą, amžius.
„O apskritai, kokią įtaką šioms ligoms turi karščiai, tokios statistikos mes nevedame“, – teigė pavaduotojas.

Kuo daugiau skysčių

Per karščius žmonės netenka daug skysčių, prakaituoja, tirštėja jų kraujas, todėl medikai rekomenduoja gerti dažniau nei troškina:  geriausiai tinka stipresnės mineralizacijos be angliarūgštės vanduo, labiau išprakaitavus, patartina pavartoti kalio chlorido, magnio, pomidorų, citrusinių vaisių, slyvų sulčių.
Taip pat reikėtų vengti alkoholio, skysčių su kofeinu, gėrimų su cukrumi ar saldikliais, nes šie gėrimai skatina vandens pašalinimą iš organizmo. Atsigaivinti labiausiai tinka vaisių ir daržovių sultys bei arbatos.
Kad išvengtumėte perkaitimo, stenkitės kuo mažiau būti karštoje aplinkoje, venkite saulėkaitos, tiesioginių saulės spindulių poveikio, ypač pavojinga saulės atokaitoje užmigti. Patariama  kuo daugiau laiko praleisti vėsesnėse patalpose.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*