Žaismingi ištiktukai reklamose susilaukia neigiamų vertinimų

Almos Tupikienės nuotr.

Vienoje Mažeikių miesto reklamoje didžiulėmis raidėmis besipuikuojantis „šnai“ neliko nepastebėtas ir neįvertintas, kaip ir prieš kelis metus nemažai viešų diskusijų ir kritikos strėlių sulaukęs garsusis „pyst“.
Kai kam tokie užrašai nė motais, kai kas ima plūstis ir grūmoti kumščiais, neva net reklamos šiais laikais formuluojamos su neaiškiais žodžiais ar keiksmažodžiais, o kai kas reaguoja ramiai: tokie ir panašūs žodeliai visai normalu ir toleruotina.
„Santarvė“ aiškinosi, kur slypi neigiamų vertinimų priežastis – ištiktukų vartojime, žmonių sąmonėje, pasąmonėje, – ir ką apie tokius ištiktukus viešuosiuose užrašuose mano kalbos sergėtojai, kokie yra jų vertinimai.

Dauguma žmonių sutrinka

Mažeikių rajono savivaldybės kalbos tvarkytoja Alma Tupikienė pastebėjo, kad įmonės, norėdamos pagyvinti lietuviškų reklamų kalbą, sumano pasinaudoti ne tik įprastomis vizualinės komunikacijos priemonėmis – jos sprendimų ieško turtingoje lietuvių kalboje.
„Ir pyst, ir šnai yra vartotini lietuviški ištiktukai. Jie ne tik gražina ir pagyvina mūsų kalbą, bet ir koncentruoja dėmesį, ypač reklaminiuose tekstuose. Dauguma žmonių, išgirdę kalboje ar viešuosiuose užrašuose pastebėję neįprastų ištiktukų arba jaustukų, sutrinka, kadangi jiems priskiria ne tas reikšmes. Štai kur slypi neigiamų vertinimų priežastis. Jeigu visi žinotume tikrąsias ištiktukų reikšmes ir juos tinkamai vartotume, tokių diskusijų ir nepalankių vertinimų neliktų, ištiktukai būtų suprantami visiems“, – mano kalbos tvarkytoja.
Savivaldybės kalbos tvarkytoja stebėjosi, kodėl visuomenė taip aptarinėja ištiktukus, o nekreipia dėmesio į nelietuviškus viešuosius užrašus, kodėl nekelia klausimų dėl jų vartojimo.

Plačiau skaitykite šeštadienio laikraštyje.

3 Atsakymai į “Žaismingi ištiktukai reklamose susilaukia neigiamų vertinimų”

  1. Egidijus parašė:

    Man tai gerbiama rajono kalbos darkytoja asocijuojasi su jos pacios pavarde (TUPIK) rusiskai nei sen, nei ten :)

  2. OGI parašė:

    KIEKVIENAS SPRENDŽIA PAGAL SAVO SUGEDIMO LYGĮ.

  3. Janyna parašė:

    Trūksta tik “pyst” ir būtų “Pyst per kainas”. Manau tie ištiktukai gana kvailai atrodo, nebent vaikų darželio reklamai tiktų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*