Kviečia 11-asis gyvosios istorijos festivalis „Apuolė“

Nuotrauka iš asmeninio albumo

Rugpjūčio 16–17 d. Skuodo rajone, Aleksandrijos seniūnijos Apuolės kaime, Luobos ir Brukio upelio santakoje esančiame Apuolės piliakalnyje, įsikurs senųjų amatų miestelis, karių stovykla, piliakalnio prieigose prekybininkų mugė bei lankytojų palapinės.
Taip prasidės vienuoliktasis gyvosios istorijos festivalis „Apuolė“…

Byloja istorijos metraščiai

„Toli nuo jų (švedų) yra viena gentis, vadinama kuršiai (Cori), kadaise priklausiusi švedų valdžiai, bet jau gerokas laikas praėjo, kai jie sukilo ir stengėsi tapti nepriklausomi. Pagaliau danai, tai žinodami, minėtuoju laiku (853 m.), kai ponas vyskupas (Ansgaras) jau buvo nuvykęs į švedų šalį, surinko didelę daugybę laivų ir nuvyko į jų (kuršių) tėvynę, norėdami jų turtus išplėšti ir juos sau pasivergti. O ta valstybė turėjo 5 sritis. Taigi ten gyvenantieji žmonės, patyrę apie jų atvykimą, susijungė į vieną junginį ir pradėjo narsiai priešintis ir savo tautą ginti. Ir jiems atiteko pergalė: pusę danų žmonių išžudė, pusę jų laivų apiplėšė, pagrobė iš jų auksą, sidabrą ir daug kitokio turto…“
Toks yra vienas iš pirmųjų kuršių paminėjimų Šv. Ansgaro gyvenimo aprašyme. Hamburgo arkivyskupo Ansgaro gyvenimo epizodai aprašyti jo mokinio bei biografo Rimberto iš Flandrijos taip vadinamoje Rimberto kronikoje.
Švedų karalius Olafas, norėdamas išgarsėti ir pavergti kuršius iš naujo, apie 853–854 m. puolė juos. Tais pačiais metais švedai atnaujino ekspansiją į kuršių žemę – jie atėjo skelbdami tikėjimą. Tarp švedų užpuolikų buvo misionierius ir pamokslautojas Ansgaras, esą jis labai vargdamas kuršių žemėje skelbė krikščionybę. Remiantis šiuo faktu galima manyti, kad Ansgaras iš tikrųjų lankėsi kuršių žemėje.
Tada su daugybe laivų ir ginkluotų vyrų puolė Seeburgo miestą (dab. Latvijos miestą Gruobinią), kuriame buvo apie 7000 žmonių. Paėmę ir sunaikinę šį miestą, palikę savo laivus, švedai po 5 dienų žygio pasiekė kitą kuršiams svarbią vietovę – Apuolę. Jos gyventojai užsidarė tvirtovėje ir 8 dienas apie 15 tūkstančių karių narsiai gynėsi.

Atvykite į festivalį

Siekiant paminėti Rimberto kronikoje užfiksuotus įvykius bei pagerbti kuršių protėvius, jau vienuoliktus metus iš eilės rengiamas senųjų amatų, archajinės muzikos bei karybos festivalis „Apuolė“.
Rugpjūčio 16–17 d. Skuodo rajone, Aleksandrijos seniūnijos Apuolės kaime, Luobos ir Brukio upelio santakoje esančiame Apuolės piliakalnyje, įsikurs senųjų amatų miestelis, karių stovykla, piliakalnio prieigose prekybininkų mugė bei lankytojų palapinės. Amatus bei karybą demonstruos, senąsias dainas dainuos bei šokti mokys dalyviai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Norvegijos, Danijos, Lenkijos, Rusijos, Baltarusijos bei Vengrijos. Tai vienas didžiausių gyvosios istorijos renginių Baltijos šalyse, sutraukiantis šimtus dalyvių ir keliasdešimt kart tiek daugiau lankytojų.
Jau tradiciniu tapusiame festivalyje vyksta kuršių ir vikingų kariuomenių susirėmimai, kovų turnyrai, senoviniai žaidimai bei rungtys, lankininkų rungtynės, koncertuoja įvairios archajinio folkloro grupės.
Tai puiki galimybė aktyviai pailsėti nuostabiame gamtos ir istorijos kampelyje, vaikams tai puiki pramoga tiesiogiai prisiliesti prie mūsų istorijos.

Ką išvysite šiemet

Šiemet amatų miestelyje bus pristatomi šie amatai: senoji kalvystė ir ginklakalystė, juvelyrika, auksakalystė, tekstilė (siūlų verpimas, siūlų pluoštų ir audinių dažymas, juostų vijimas, rūbų siuvimas, audimas, nėrimas adata), buities rakandų iš beržo tošies, dirbinių iš kaulo bei rago gamyba, senosios keramikos gamyba (lipdymas, degimas) ir kiti amatai.
Amatus demonstruos klubai: „Pajauta“ (Lietuva), „Dvaro meistrai“ (Lietuva), „Stebulė“ (Lietuva), „Lietis“ (Lietuva), „Gerdene“ (Latvija), „Baltava“ (Latvija), „Senas Vides Darbnica“ (Latvija), „Senzeme“ (Latvija), „Ugunszime “ (Latvija), „Trokšnu Iela“ (Lietuva) nepriklausomi amatininkai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos.
Karių stovykloje įsikurs klubai: Senovės baltų karybos draugovė „Jotva“, „Varingis“, „Sūduvos Tauras“, „Kovarnis“, „Simkala“, „Semiggalia“, „Kuršiai“, „Tervetes zemgali“ (Latvija), „Pera Sudinoi“ (Lenkija), „True Varing“ (Rusija), lankininkai „Perkūno strėlė“, „Ugninė strėlė“ bei laisvieji kariai.
Koncertuos tiek girdėti, tiek nauji muzikiniai kolektyvai: „Obelija“ (Lietuva), „Rana“, „Korys“, „Ontrep“, „Trokšnu Iela“, Skuodo rajono ir Vidmantų (Kretingos r.) folkloro ansambliai.

FESTIVALIO PROGRAMA

Šeštadienis, rugpjūčio 16 d. 
12:00 XI Apuolės festivalio atidarymas. Skuodo r. mero sveikinimas. Apuolės Ugnies uždegimas.
12:00-19:00 Apuolės amatininkų dirbtuvės, amatų demonstravimas.
12:15 Apuolės istorijos detalės.
12:30 Kuršių genties kostiumų, šarvuotės, ginkluotės bei kovų pristatymas.
13:00 Danų vikingų bei kuršių kariuomenių susirėmimas pagal Rimberto kroniką: „Ir jiems atiteko pergalė: pusę danų žmonių išžudė, pusę jų laivų apiplėšė, pagrobė iš jų auksą, sidabrą ir daug kitokio turto…“
13:30 Folkloro koncertas „Korys“.
14:30 Karių mokykla žiūrovams „Kario kelias“. Komandos  formavimas vakaro mūšiui.
15:30 Folkloro koncertas „Obelija“.
16:20 Kuršių ir vikingų futbolas.
17:20 Folkloro koncertas, šokių mokymas.
18:00 Kovos ratas.
20:30 Folkloro koncertas.
21:00 Apuolės pilies apgultis – didžioji vakaro kova.
21:30 Folkloro naktis „Dainuokime kartu“.

Sekmadienis, rugpjūčio 17 d.
12:00 Šventės pradžia.
12:00 – 18:00 Senųjų Apuolės amatų pristatymas.
12:30 Kanklių muzika „Rana“.
13:00 Lankininkų turnyras.
14:00  Senoviniai žaidimai bei rungtys.
15:00 Folkloro koncertas „Trokšnu Iela“.
16:00 Penketukų kovos. Karingiausias karinis istorinis klubas.
18:00 Festivalio uždarymas.

Įėjimas nemokamas.
Daugiau informacijos www.apuole.lt

4 Atsakymai į “Kviečia 11-asis gyvosios istorijos festivalis „Apuolė“”

  1. Lankytojas parašė:

    Apie tai praneškite organizatoriams ir jie pakvies. Ne visi žino tokius šviesuolius. Jų yra daug. Tikrai nusipelniusių daugiau dėmesio žmonių, tačiau niekur per daug nesiviešinančių.

  2. programa parašė:

    yra tam ,kad zinotumei kas kada vyksta,negi reikia dvi dienas su seima laukti, kas kada atvaziuos.Norisi visapusiskai susipazinti su praeitimi.Vysk.J.Boruta tikrai gerai ismano istorija,kiek girdejau deste VU.

  3. To Vytautov parašė:

    O tai kodėl reikia kviesti vysk. J. Borutą? Tai tegul atvyksta pats kaip ir kiti, kuriems įdomu. Juk į renginį visus kviečia. Argi reikia asmeniškai pakviesti? Visi jau tokie susireikšminę. Gal būkim paprastesni (beje, taip ir turėtų būti anot visų mokymų ir tikėjimų). Būtų gražu, jei vysk. atvyktų, apsilankytų ir, jei reikia, “vienytų”, anot gerb. Vytautov. Nesuprantu jūsų komentaro, ką šis renginys “skiria”? Tik primena praeities įvykius, kai tikrai vienijo, o ne skyrė…Gal patys neskirstykim, neskirkim…

  4. Vytautov parašė:

    Vysk.J.Boruta labai daug zino apie Apuole,gaila,kad jo nepakviecia,tada butu vienijantis,o ne skirstantis renginys.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*