„Kantar“: pernai reklamos rinka augo 4,3 proc.

2018 m. Lietuvos reklamos rinka augo 4,3 proc. ir siekė 116 mln. eurų. Vienam Lietuvos gyventojui teko 41,3 eurai reklamos žiniasklaidoje išlaidų. Šiemet reklamos rinkai prognozuojamas 4,4 proc. augimas, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Kantar“ atliktas metinis reklamos rinkos tyrimas.

Paaugo laikraščių reklama

Didžiausius augimo tempus pernai rodė kino ir lauko reklama – atitinkamai 45,5 proc. ir 20 proc. Sparčiai augo vidaus reklama – 10 proc. ir radijas – 7 proc. Banerinė reklama lietuviškuose portaluose augo 4 proc. Didžiąją tradicinės žiniasklaidos reklamos pinigų dalį atsiriekianti televizija augo 3,2 proc. nuo 50 iki 51,6 mln. eurų.
„Įdomi tendencija, jog pernai, po dešimtmetį trukusios pertraukos, 1,2 proc. paaugo laikraščių reklamos investicijos kartu aplenkdamos 12,5 proc. sumažėjusius žurnalų reklamos biudžetus. Laikraščių ir žurnalų reklamos pyrago dalys beveik išsilygino – jiems tenka daugiau kaip po 7 proc. viso tradicinių medijų reklamos biudžeto pernai“, – sakė rinkos tyrimų bendrovės Giedrė Juronienė, „Kantar“ Reklamos monitoringo vadovė Lietuvoje.
Pasak jos, jau ne vienerius metus varomoji reklamos rinkos jėga žiniasklaidoje yra mažmeninės prekybos žaidėjai. Pernai metų pradžioje pratęstos diskusijos dėl vaistinių reklamos draudimo, lėmė pastebimą vaistinių reklamos suaktyvėjimą. Aktyvus taip pat buvo paskolų ir lizingo paslaugų sektorius.

Prognozės 2019 metams

„Kantar“ atliktos didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, reklamos davėjų, žiniasklaidos priemonių savininkų ir vadovų apklausos duomenimis, šiemet Lietuvos reklamos rinka turėtų augti 4,4 proc.
„Bendras ekonomikos augimas, reklamos kainų infliacija, treji rinkimai, pasak reklamos rinkos ekspertų, turėtų labiausiai lemti bendrą šių metų reklamos apimčių augimą“, – apklausos duomenis apibendrino G.Juronienė.
Kaip ir kelis pastaruosius metus, ekspertai numato, jog sparčiausiai augs interneto reklama – 10,5 proc., tačiau kalbant apie atskirus interneto reklamos kanalus, banerinė interneto reklama lietuviškuose portaluose, žadama, mažės 0,4 proc. Lauko reklama, numatomas, ūgtels 6 proc., radijo ir vidaus reklama – 5 proc., kino reklama – 3 proc. Lyginant su kelių pastarųjų metų duomenimis, prognozuojama, kad televizijos reklama augs kiek sparčiau – 4,7 proc.
Pasak reklamos ekspertų, šiais metais 2,4 proc. gali mažėti laikraščių reklamai skiriami pinigai. Žurnalų rinka turėtų išlikti stabili.

Apie reklamos kainas

Kalbant apie reklamos kainų pokyčius, 2019 metais numatoma, kad 3,6 proc. turėtų augti interneto reklamos kainos. Panašiai tikimasi padidės ir vidaus reklamos kaina – 3,5 proc., TV – 3,3 proc. TV, o radijo, lauko ir kino reklamos kainos – apie 2 proc. Laikraščių reklamos įkainiai turėtų 1 proc. mažėti, žurnalų reklamos įkainiai neturėtų keistis.
Žiniasklaidos planavimo agentūros įvertino ne tik dabar dominuojančios interneto banerinės reklamos apimtis, bet ir kitų interneto reklamos kanalų biudžeto dalis bei prognozes šiems metams.
„Remdamiesi žiniasklaidos planavimo agentūrų pateiktais skaičiais ir banerinės interneto rinkos dydžiu, skaičiuojame, kad 2018 metais bendras įvairių interneto kanalų reklamos biudžetas Lietuvoje galėjo būti ~67,7 milijonai eurų“, – „Kantar“ ekspertė. Ji pridūrė, kad šis skaičius nerodo tikslaus interneto reklamos rinkos dydžio, nes nėra įvertintos tiesiogiai reklamą interneto kanaluose perkančių reklamdavių išlaidos.
„Kantar“ pernai įdiegė automatizuotą KANTARMetrix (Cmeter) įrankį, kuris nuo šių metų padės reklamos rinkos dalyviams geriau įvertinti investicijų į interneto mediją grąžą ir gauti išsamius reklamos monitoringo duomenis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*