Siūloma nustatyti lengvųjų automobilių ir motociklų mokestį

Nuotrauka iš redakcijos archyvo

Trečiadienį sumažintų pensijų kompensavimo darbo grupė baigė savo darbą ir paskelbė konkrečius pasiūlymus dėl lengvųjų automobilių ir motociklų mokesčio ir akcizų didinimo.

Įsigaliotų nuo spalio mėnesio

Kaip sakė finansų ministras Rimantas Šadžius, sumažintoms pensijoms kompensuoti yra siūlomi du šaltiniai: akcizų alkoholiui didinimas, kuris kitais metais atneštų maždaug 100 mln. litų pajamų į valstybės biudžetą, ir metinis transporto priemonių mokestis, kurį mokėtų lengvųjų automobilių ir motociklų savininkai.
Lengvojo automobilio mokesčio planuojama surinkti 200 mln. litų per metus. Jį reikėtų mokėti pagal deklaraciją, kurią savininkui atsiųstų mokesčių inspekcija remdamasi „Regitros“ duomenimis.
„Automobilių mokestis įsigaliotų šių metų spalio 1 dieną. Tie asmenys, kurie turi savo nuosavybėje transporto priemonę, spalio 1 dieną turėtų sumokėti atitinkamą sumą, – sakė R. Šadžius. – Mokesčių inspekcija paskaičiuos, kiek reikia mokėti, žmogus, gavęs mokėjimo pranešimą, visiškai taip pat, kaip ir žemės mokestį, turėtų per tam tikrą terminą, siūloma – iki gruodžio 1 dienos, sumokėti šitą mokestį“.

Lemtų variklio tūris

Mokestį ketinama skaičiuoti pagal variklio tūrį. Motociklai su varikliu iki 0,5 litro tūrio mokėtų 70 litų metinį mokestį, 0,501–1 litro – 130 litų, 1,001–1,5 litro – 190 litų, daugiau nei 1,5 litro – 250 litų.
Automobiliams pagal variklio tūrį šis mokestis būtų skaičiuojamas taip: 1,5 litro – 90 litų, 1,501–2 litrai – 170 litų , 2,001–2,5 – 240 litų, 2,501–3 litrai – 310 litų, 3,001–3,5 litro – 380 litų, 3,501–4 litrai – 450 litų, 4,001–5 litrai – 520 litų, daugiau nei 5 litrai – 590 litų.
„Manome, kad variklio tūris gerai atspindi ir taršą, ir automobilio prabangą – kuo didesnis tūris, tuo prabangesnis automobilis. Vienintelis parametras, į kurį neatsižvelgta, yra automobilio amžius, bet manau, kad Lietuvoje, turėdami mintyje automobilių parko struktūrą, mes pirma turėtume pereiti apmokestinimo pagal automobilio tūrį etapą, o po to galvoti, kaip skatinsime naujų, kur kas mažiau teršiančių automobilių įsigijimą“, – sakė R. Šadžius.
Išimtys būtų taikomos elektromobiliams, specialiosios paskirties – greitosios pagalbos, policijos, ugniagesių automobiliams bei diplomatų transporto priemonėms.

Alkoholiui – didesnį akcizą

Darbo grupė taip pat nuo 2015 metų sausio 1 dienos siūlo papildomai padidinti akcizus alkoholiui.
Skirtingoms alkoholio rūšims siūloma akcizą didinti skirtingai. Degtinei akcizą siūloma didinti 5 proc., nes, pasak ministro, labiau padidinus mokesčius šiam alkoholiui, mažėjant apyvartai „visi metasi į šešėlį“.
Vadinamiesiems „sidrams“ siūloma tarifą padidinti 35 proc., skaičiuojama, kad dėl to pusė litro gėrimo brangtų 18 centų.
Alui akcizą siūloma kelti 50 proc., numatant išimtį mažosioms alaus darykloms, kurioms akcizas nebūtų didinamas. Pritarus siūlymui didžiojoje alaus darykloje pagamintas alus brangtų 17 centų.

Lengvatos už šildymą išliks

Pensijų kompensavimo tvarką rengusi darbo grupė nepritarė siūlymams naikinti Pridėtinės vertės mokesčio lengvatą šildymui.
„Turint galvoje dabartines šildymo kainas, per anksti kalbėti apie šios lengvatos naikinimą“, – savo nuomonę šiuo klausimu išsakė R. Šadžius.

Pakeitimai ilgalaikiai

Ministro teigimu, siūlomi mokesčių pakeitimai nebūtų laikini.
„Jie laikini nebus, nes kompensavimas užtruks pakankamai ilgą laikotarpį ir automobilių mokestis ateityje, po to, kai baigsis poreikis finansuoti kompensavimą, galėtų būti labai geras šaltinis, pavyzdžiui, žvyrkelių (asfaltavimui – ELTA) savivaldybių teritorijoje“, – sakė ministras.

3 Atsakymai į “Siūloma nustatyti lengvųjų automobilių ir motociklų mokestį”

  1. Vardas (privalomas) parašė:

    Cia tai geras tuos pacius pencininkus ir invalidus nuskausmino sumazindami pensijas, odabar jie tures moketi automobiliu mokesti,nors isvaziuoja tik retkarciais ,kad galetu jiems gi sugrazinti is ju pavogtus pinigus

  2. gintas parašė:

    jei visiems mokestis tai visiems,kokia dar isimtis policijai greitajai bei ugnegiasiams,jai mokam tai visi

  3. Dalius parašė:

    Na žavu : “Mes manome, kad variklio tūris gerai atspindi ir taršą, ir automobilio prabangą, nes kuo didesnis tūris, tuo prabangesnis automobilis“, – žurnalistams po posėdžio sakė finansų ministras Rimantas Šadžius.

    Mano 1986 senutėlė Ford Sierra 2.3 Dyzelis 49 kw valgydavo vidutiniškai 5.6 ltr kuro 100 km. Tai būtų apie 140 g/km CO2 išmetimas. Turbūt akivaizdu, kad ji nėra prabangi ( 400-600 lt vertė).

    Ir palyginimui :

    Mitsubishi Lancer Evo, variklis 2.0 220 kw, sąnaudos 15 ltr benzino 100 km (350 g/km CO2). Metai 2011, kaina apie 100000 Lt (200 vnt. Ford Sierra)

    Ford Sierra kainuos 240 Lt metams, o Lanceris – 170 LT. Ir 200 tokių ford sierra savininkų sumokės 48000 lt mokesčių, kai turėdamas vieną Lancer Evo už tokią pačią vertę, sumokės 170 Lt . O dar sako, socialdemokratai atstovauja žemesnes pajamas gaunančiuosius… Tik vietoj progresinių, šiuo atveju gaunasi regresiniai mokesčiai

    Tikrai variklio tūris atspindi prabangą ir taršą….

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*