Naujieji techninės apžiūros reikalavimai sukėlė vairuotojų eiles

Jono STRAZDAUSKO nuotrauka

Nuo penktadienio įsigalioję nauji Techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimai sukėlė sumaištį tarp transporto priemonių savininkų – beveik dvi savaites techninės apžiūros stotyse buvo jaučiamas klientų antplūdis.

Gąsdino katalizatorių problema

Dvi savaites prieš įsigaliojant naujiesiems reikalavimams vairuotojai su savo automobiliais visoje šalyje suskubo į techninės apžiūros stotis, kad suspėtų pereiti techninę apžiūrą pagal senuosius reikalavimus.
„Neaplenkė antplūdis ir mūsų – kieme išsirikiavo mašinų eilės, o šiandien jau vėl dirbame pagal įprastą ritmą (kalbėjome kovo pirmąją – V. S. ). Kai kurie mašinų savininkai priėmė net visai nelogiškus sprendimus – vienas mažeikiškis atvažiavo į stotį dėl techninės apžiūros, nors jo mašinai apžiūros terminas baigiasi tik šių metų lapkritį“, – pasakojo UAB „Telšių techninių apžiūrų centras“ Mažeikių techninės apžiūros stoties ekspertas Vidmantas Asauskas.
„Tokį pat vaizdą stebėjome ir Telšiuose – prieš kovo pirmąją visi puolė pereiti techninę apžiūrą. Nors viešojoje erdvėje buvo daug informacijos apie naujoves, manau, kad pagrindiniu „baubu“ tapo katalizatorius“, – pavaldiniui antrino ir Telšių techninių apžiūrų centro direktorius Arvydas Plienius.
Direktorius dar kartą akcentavo, kad katalizatoriai bus griežčiau tikrinami tik toms transporto priemonėms, kurios bus pateiktos pirmajai techninei apžiūrai po kovo pirmosios, tai reiškia, kad automobilis gali būti įgytas ir registruotas ar prieš mėnesį, ar prieš metus, bet jeigu jis pirmajai techninei apžiūrai Lietuvoje bus pristatytas po kovo pirmosios ir jo gamintojas yra numatęs katalizatorių, tai jam ir bus keliami atitinkami reikalavimai.

Išskirti esminiai pokyčiai

Anot direktoriaus, šis reikalavimas labiausiai ir gąsdino vairuotojus, kita vertus, lietuviai tikriausiai tokie jau žmonės – jeigu naujovė, tai būtinai manys, jog ji ant sprando užkrauna naują bėdą.
Lietuvos techninių apžiūrų įmonių asociacija „Transeksta“ pažymėjo, kad išskiriami tokie esminiai techninių reikalavimų pokyčiai: nustatoma prievolė įvertinti eismo saugumo požiūriu svarbių sistemų veikimą valdant atitinkamus valdiklius ir (ar) atliekant kitus specialius veiksmus, pavyzdžiui: automatinio priekabos stabdžių suveikimo patikrinimas atjungiant atitinkamas stabdžių sistemos jungtis, vairo mechanizmo veikimo patikrinimas susukant vairuojamuosius ratus iki kraštinių padėčių į kairę ir į dešinę, kai ratai yra pakelti arba pastatyti ant specialių sukamųjų stovų, ratų guolių, ratų ir padangų patikrinimas apžiūrint sukamą (besisukantį) ratą ir panašiai; nustatoma prievolė išsamiau patikrinti elektronines stabdžių sistemas ABS ir EBS įvertinant ne tik įspėjamojo įtaiso rodmenis, tačiau patikrinant ir sistemos veikimą, ratų sukimosi greičio jutiklius, kitas sudedamąsias dalis, taip pat elektroninę vairo stiprintuvo sistemą, pasyviosios saugos įrenginius – SRS (saugos oro pagalvės, saugos diržų įtempikliai ir kt.); nustatoma prievolė išsamiai patikrinti išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemas – į tai ypač turėtų atkreipti dėmesį tie, kurie ruošiasi įsigyti automobilį po naujų techninių reikalavimų įsigaliojimo datos, nes atsiranda didelė tikimybė, kad automobilis, iš kurio yra išimtas neutralizatorius (katalizatorius), teigiamos techninės apžiūros išvados negaus; išplečiama automobiliuose įrengtų suskystintųjų naftos dujų (SND) sistemų patikra.

Siekė suvienodinti reikalavimus

Kaip teigiama „Transeksta“ pranešime, šia direktyva siekiama suderinti techninės apžiūros procedūras ir techninius reikalavimus visoje Europos Sąjungos erdvėje, suvienodinant techninėje apžiūroje taikomus tikrinimo metodus, trūkumų traktavimą ir jų žymėjimą išduodamuose dokumentuose. Panašiai, kaip jau yra padaryta su vairuotojų pažymėjimais ir registracijos liudijimais.
Direktyva nustato, kad siekiant saugaus eismo keliuose, aplinkos apsaugos ir sąžiningos konkurencijos tikslų, svarbu užtikrinti, kad naudojamos transporto priemonės būtų tinkamai prižiūrimos ir tikrinamos, kad per visą jų naudojimo laiką būtų išsaugotos ir pernelyg nepablogėtų jų eksploatacinės savybės, nustatytos tvirtinant tipą.

Laikas ilgės, mokestis didės

„Transeksta“ pažymi, kad, įgyvendinant techninių reikalavimų pasikeitimus techninės apžiūros įmonėms, be atliktų investicijų, dar teks investuoti į specialią įrangą (greitaeigius ašių keltuvus, specialius sukamuosius stovus).
„Nauji reikalavimai neišvengiamai pailgins techninės apžiūros procedūros trukmę. Išankstiniais skaičiavimais, lengvųjų automobilių techninės apžiūros procedūra vidutiniškai pailgės 5–6 min., krovininių automobilių 9–10 minučių“, – tvirtina asociacijos atstovai.
Dėl šios priežasties įmonėms teks įdarbinti daugiau techninės apžiūros kontrolierių, o šiuo metu rengiama nauja 32 žmonių techninės apžiūros kontrolierių grupė. Be to, reikės pertvarkyti techninės apžiūros informacinę sistemą, leidžiančią įtraukti pasikeitimus trūkumų kodavime.
„Dėl išaugusių darbo sąnaudų ir investicijų techninės apžiūros kaina lengviesiems automobiliams turėtų padidėti nuo 42 litų iki 53 litų. Nepaisant to, kaina Lietuvoje ir toliau išliks mažiausia Europoje“, – savo pranešime tvirtina „Transeksta“.
Palyginimui: Latvijoje lengvojo automobilio techninė apžiūra kainuoja 71 litą, Estijoje – 110 litų, o Lenkijoje – 83 litus.   

Laikas pakeisti nuostatą

Mažeikiškiai, atliekantys techninę automobilių apžiūrą, tikisi, kad automobilių savininkai ir vairuotojai suvoks, jog tinkamai atlikta ir išsami patikra – jų pačių, jų vežamų keleivių ir aplinkinių eismo dalyvių saugumo garantas.
„Raginu vairuotojus, atvykstančius techninei apžiūrai, nematyti čia priešų, o matyti žmones, kurie padeda turėti tvarkingą automobilį“, – pabrėžė A. Plienius.
Telšių techninių apžiūrų centre per praėjusius metus buvo atlikta 47 138 techninių apžiūrų, Mažeikių techninės apžiūros stotyje – 15 010 techninių apžiūrų.

3 Atsakymai į “Naujieji techninės apžiūros reikalavimai sukėlė vairuotojų eiles”

  1. to xxx parašė:

    Plinka ir taip nuplikusi :). Pries kvailindamas kitus paziurek i veidrodi ir pamatysi tikraji kvaili…

  2. xxx parašė:

    prisideda prie plinkos tarsos kvaily!

  3. sasa parašė:

    Kuom katalizatoriaus buvimas (nebuvimas) prisideda prie eismo saugumo ?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto