Pernai daugiau automobilių išsimokėtinai pirko ir gyventojai, ir įmonės

Nuotrauka iš redakcijos archyvo

Nors pastaruosius trejus metus Lietuvoje parduodamų naujų automobilių skaičius beveik nesikeičia ir kasmet jų nuperkama apie 14 tūkst., automobilių išperkamosios nuomos rinka pastebimai auga.

Didėjo penktadaliu

2012 m. automobilių, perkamų išsimokėtinai, rinka Lietuvoje augo 7 proc., praėjusiais metais – beveik 20 procentų.
„2012 metais mūsų bendrovė suteikė 162 mln. litų finansavimą automobiliams įsigyti, o praėjusiais metais lizingo sutarčių sudarėme už dar didesnę – daugiau nei 200 milijonų litų sumą. Beveik trečdalį lizingu perkamų automobilių įsigyja gyventojai, likusius perka verslo įmonės.
Rinka augo dėl lizingo skvarbos didėjimo, kuri, įvertinus automobilių reeksportą, 2013 m. beveik pasiekė iki krizės buvusį lygį – 60 procentų. Didelę įtaką rinkos augimui turėjo ir naudotų automobilių lizingo augimas. 2012 m. rinkoje lizingu finansuota 3,1 tūkst., o 2013 m. jau 4,1 tūkst. naudotų automobilių“, – sako „Swedbank“ lizingo skyriaus vadovas Mindaugas Stasionis.
Jo teigimu, praėjusiais metais kiek padaugėjo ir automobilių veiklos nuomos sutarčių. Jų 2013-aisiais „Swedbank“ sudarė daugiau nei tūkstantį.

Vidutinė kaina – 50 tūkst. litų

„Swedbank“ duomenimis, vidutinė finansuojama gyventojų perkamo automobilio kaina 2013 m. šiek tiek viršijo 52 tūkstančius litų, o vidutinis paskolos mokėjimo laikotarpis buvo daugiau nei ketveri metai. Įmonės rinkosi automobilius, kurių kainų vidurkis siekė 88 tūkst. litų, o finansavimo terminas buvo treji metai.
Tuo tarpu 2012 m. gyventojai pirko šiek tiek brangesnius automobilius, už juos mokėdami vidutiniškai 54 tūkst. litų, ir lizingo sutartis sudarydavo ketveriems metams. Įmonės 2012-aisiais metais pirko gerokai pigesnius automobilius, jų kaina vidutiniškai siekė 71 tūkst. litų, ir sudarinėjo kiek ilgesnes nei trejų metų išsimokėjimo sutartis.
Automobilių pirkimo tendencijos atskleidžia, kad rinkdamiesi automobilį lietuviai yra praktiški ir ištikimi pamėgtiems prekių ženklams – jau kelerius metus iš eilės pirmasis gyventojų pasirinkimas yra „Toyota“ automobiliai, o įmonės prioritetą teikia „Volkswagen“ modeliams.

Lietuviai ir latviai mėgsta visureigius, estai – mažos klasės automobilius

„Swedbank“ duomenimis, Lietuvos ir Latvijos gyventojai lizingu labiausiai nori įsigyti visureigius ir sportinius automobilius (2013 m. trečią ketvirtį jie sudarė daugiau nei pusę visų išsimokėtinai įsigytų automobilių), Estijoje – mažos klasės automobilius (atitinkamai 40 proc. perkamų naujų automobilių). Lietuviai apskritai dažniau nei naują, nedidelį ir ekonomišką automobilį renkasi naują kompaktinės arba vidutinės klasės arba naudotą, bet aukštesnės klasės ir prabangesnį automobilį.
„Swedbank“ lizingo skyriaus vadovo teigimu, Lietuvoje ir Latvijoje daugiausiai automobilių lizingo būdu įsigyja gyventojai, per mėnesį uždirbantys 1,7–3,5 tūkst. litų, tuo tarpu Estijoje transporto priemones lizingu dažniausiai perka žmonės, gaunantys dvigubai daugiau pajamų – 5–6,9 tūkst. litų per mėnesį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*