Policija dalį darbų atliks per nuotolį, tačiau gyventojų neprašys jokių asmeninių duomenų

Nuotr. iš redakcijos archyvo

Nuo antradienio pradėjo veikti policijos reagavimo į C kategorijos pranešimus centras. Šio centro ir Bendrosios pagalbos centro veikla nesidubliuos, tik gyventojų pranešimai bus išskiriami.
Jeigu pranešimas apie įvykį bus priskirtas C kategorijai (negresia pavojus žmogaus gyvybei, sveikatai ar didelės vertės turtui) ir pareigūnams nereikės vykti į įvykio vietą, policija pati susisieks su pranešėju ir paaiškins, kaip toliau reikia veikti.
Policija įspėja: žmogui paskambinę pareigūnai neprašys jo kontaktinių duomenų, elektroninės bankininkystės slaptažodžių, kitos asmeninės informacijos.

Susisieks patys pareigūnai

Visi policijos gaunami pranešimai yra skirstomi į tris kategorijas.
A kategorijos pranešimas – apie rengiamą, daromą ar padarytą labai sunkų ar sunkų, apysunkį nusikaltimą, kai nukentėjusiojo gyvybei, sveikatai ar didelės vertės turtui gresia pavojus.
B kategorijos pranešimas – apie rengiamą, daromą ar padarytą sunkų, apysunkį ar nesunkų nusikaltimą arba kai nukentėjusiojo gyvybei ar sveikatai gali kilti pavojus, bet nėra informacijos apie nukentėjusiojo būklę; kai yra neteisėto turto pasisavinimo ar jo sunaikinimo pavojus; jeigu neturintis įgaliojimų asmuo sulaikė teisės pažeidėją; taip pat pranešimas apie chuliganiškus viešosios tvarkos pažeidimus, viešosios rimties trikdymą, kiti teisės pažeidimai, kai gali kilti pavojus žmonių gyvybei ar sveikatai.
C kategorijos pranešimas – pranešimas apie rengiamą, daromą ar padarytą apysunkį, nesunkų nusikaltimą, baudžiamąjį nusižengimą ar įvykį ir kai asmens, kuriam reikalinga policijos pagalba, gyvybei, sveikatai arba jo didelės vertės turtui negresia pavojus; pranešimai apie kitus teisės pažeidimus.
Šią savaitę pradėjusiame veikti reagavimo į C kategorijos pranešimus centre dirba apie 100 policijos pareigūnų.
„Nuo antradienio gyventojai ir toliau apie pranešimus ir įvykius gali informuoti skubios pagalbos telefonu 112, BPC pareigūnai perduoda šią informaciją policijai. Jeigu įvykis C kategorijos ir pareigūnams nereikia vykti į vietą, policija pati susisiekia su pranešėju ir paaiškina, kaip toliau reikia veikti.
Į A ir B kategorijos įvykius, kaip ir anksčiau, bus reaguojama nedelsiant“, – „Santarvei“ sakė šalies Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis.

Apsaugos nuo tiesioginio kontakto

Pranešimų centre dirbantys pareigūnai rinks pirminę informaciją apie įvykį, teiks pasiūlymus policijos įstaigų pajėgų valdymo padaliniams dėl pajėgų siuntimo į įvykio vietą pagal gaunamus pranešimus, teiks konsultacijas ir pagalbą gyventojams nuotoliniu būdu (pavyzdžiui, dėl pareiškimo pateikimo, dokumentų pateikimo būdo ir t. t.).
Esant būtinumui, pareigūnai pradės ikiteisminį tyrimą, susijusį su pranešimu, atliks galimus procesinius veiksmus nuotoliniu būdu. Taip pat jie vykdys administracinę teiseną, susijusią su gautu pranešimu, atliks asmenų apklausas ir kitus būtinus veiksmus.
Pareigūnai dirbs nuotoliniu būdu iš namų ar kitos nustatytos vietos, į pranešimus reaguos ne tik telefonu, bet ir elektroniniu paštu ar naudodami vaizdo konferencinį ryšį.
Pasak R. Matonio, tokiu būdu tiek pareigūnai, tiek gyventojai bus saugomi nuo tiesioginio kontakto, kas yra svarbu karantino metu.

Pareigūnai duomenų neprašys

Jei nuotoliniu būdu aptarnautas asmuo norės pasitikslinti informaciją ir paskambinti konkrečiam pareigūnui, paskambinęs išgirs automatinį pranešimą „Jūs paskambinote į Lietuvos policiją. Siekiant užtikrinti pokalbio kokybę, pokalbis bus įrašomas“.
Policija atkreipia dėmesį, kad žmogui paskambinę pareigūnai neprašys jo kontaktinių duomenų, asmeninių elektroninės bankininkystės slaptažodžių, kitos asmeninės informacijos.
Jei žmogui kils bent menkiausias įtarimas, siūloma nutraukti pokalbį ir skambinti policijos informacijos telefonu 8 700 60 000.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*