Rajone liko vienintelė „juodoji dėmė“

Sankryža Tirkšliuose pernai ir vėl pelnė „juodosios dėmės“ vardą. Sigito STRAZDAUSKO nuotr.

Šalies automobilių kelių „juodųjų dėmių“ žemėlapis keičiasi kiekvienais metais – jos tai pranyksta, tai atsiranda naujų. Šis procesas priklauso nuo kelio atkarpos avaringumo.
Užpernai mūsų rajone buvo nustatytos dvi „juodosios dėmės“, pernai – jau tik viena.

Pavojingiausia  – Tirkšlių sankryža

„Juodoji dėmė“ yra penkių šimtų metrų kelio ruožas, kuriame per ketverius metus įvyksta keturios  ar daugiau įskaitinių eismo nelaimių ir jose žūsta arba būna sužalojami žmonės.
Praėjusiais metais mūsų rajone registruota tik viena „juodoji dėmė“. Tai Tirkšlių miestelyje esanti sankryža, iš kurios keliai šakojasi į miestelį ir į Užlieknę. „Juodoji dėmė“ šioje vietoje buvo užfiksuota 2009, 2008, 2007 metais, tik užpernai ji buvo „išnykusi“.
Užpernai mūsų rajone buvo dvi „juodosios dėmės“: Sedos sankryža ir Židikuose esanti sankryža Račalių link. Abiejose šiose vietose buvo įrengtos saugumo salelės, pertvarkytas eismas, tad pernai avaringumu jos jau nepasižymėjo.
„Situaciją nagrinėja valstybės įmonės „Telšių regiono keliai“ saugaus eismo skyrius, kuris savo pasiūlymus, kaip spręsti situaciją, pateikia šalies Kelių direkcijai. Ten ir priimami galutiniai sprendimai. Per praėjusius metus apskrities mastu „juodųjų dėmių“ skaičius nuo devynių sumažėjo iki penkių“, – „Santarvę“ informavo Mažeikių kelių tarnybos viršininkas Silvestras Micheenko.

Pastebimas spartus mažėjimas

Mūsų rajone avaringų ruožų skaičius įvairuoja: 2008 metais „dėmės“ buvo net keturios: Mažeikių aplinkkelio sankryža, sankryža prie Tirkšlių, net dvi vietos prie Palnosų, tiek pat prieš dešimtmetį, o 2000-aisiais – net penkios.
„Juodųjų dėmių“ pastebimai mažėja visoje šalyje: prieš šešerius metus jų buvo 267, prieš penkerius – dvidešimčia mažiau, užpernai – jau tik 87, pernai – 58.
Iki šiol daugiausia pavojingų vietų išlikę keliuose tarp Klaipėdos ir Šilutės, tarp Jonavos ir Kauno bei magistralėje „Via Baltica“ – tarp Marijampolės ir Kalvarijos.
Per artimiausius dvejus metus valstybinės reikšmės keliuose numatyta rekonstruoti trisdešimt dvi pavojingas sankryžas, nutiesti trylika dviratininkų ir pėsčiųjų takų.
Avaringuose kelio ruožuose, kur artimiausiu metu nėra galimybės atlikti esminių rekonstrukcijos darbų arba tai ilgai užtruktų, bus diegiamos greito poveikio eismo saugos priemonės: greitį mažinančios priemonės, greičio švieslentės, saugumo salelės, pėsčiųjų perėjos ir kelio ženklai. Konkretūs pakeitimai bus įgyvendinami atsižvelgiant į kelio parametrus bei „juodojoje dėmėje“ įvykusių avarijų priežastis, pobūdį, kelio aplinką.

3 Atsakymai į “Rajone liko vienintelė „juodoji dėmė“”

  1. J parašė:

    Žiedą tegul normalų pastato ir viskas, jokių avarijų, ir eismas normaliai judės … su šviesaforu neišspręsi problemos, matys geltoną ir varys tiesiai, iš kitos dalies irgi matys jau degasi žalias, irgi nestabdys … bakšt ir bus tau vėl avarija. Pastatytų žiedą, tikrai geriau būtų 100%

  2. Vesta parašė:

    ne šviesoforo, o “gulinčio policininko“ reikia, nes lekia mašinos ten greit. Tikrai nevažiuoja leistinu greičiu.

  3. Vytas parašė:

    Butinai reikia švesoforo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto