- Mažeikiai, naujienos, žinios – Santarvės laikraštis, santarve.lt - http://www.santarve.lt -

Už vartotojų neinformavimą bus numatytos baudos

Nuotrauka iš redakcijos archyvo

Elektroninėms parduotuvėms bus numatytos baudos nuo 72 iki 724 eurų už tai, jeigu jos savo internetinėse svetainėse nepateiks nuorodos į elektroninio ginčų sprendimo platformos nuorodą.

Galės lengviau ir paprasčiau ginti savo teises

Tokius Teisingumo ministerijos pasiūlymus priėmė Seimas, jos įsigalios tuomet, kai Vartotojų teisių įstatymo pataisas pasirašys Prezidentė.
„Šios pataisos įpareigos verslininkus internetinėse parduotuvėse informuoti vartotojus apie galimybę spręsti iškilusius ginčus su pardavėju elektroniniu būdu, nesikreipiant į teismą. Vartotojai, žinodami savo teises dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka elektroniniu būdu, galės lengviau ir paprasčiau ginti savo teises, kai jie internete perka prekes ar paslaugas iš kitų Europos Sąjungos valstybių narių“, – sako teisingumo ministras Juozas Bernatonis.

Veikia speciali interneto platforma

Visose Europos Sąjungos (ES) valstybėse šiais metais pradėjusi veikti speciali interneto platforma, sukurta įgyvendinant Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą dėl elektroninio vartotojų ginčų sprendimo.
Šis reglamentas įpareigoja elektroninės prekybos ar paslaugų sutartis sudarančių komercinės veiklos subjektų ir elektroninių prekyviečių pareigą pateikti elektroninę nuorodą į šią svetainę. Reglamente taip pat numatyta ES valstybių narių pareiga nustatyti veiksmingas, proporcingas ir atgrasančias sankcijas už šio reglamento pažeidimą.
Elektroninio ginčų sprendimo platformoje galima siekti taikaus ginčo sprendimo tarp pirkėjo vartotojo ir bet kurioje ES valstybėje esančio pardavėjo ne teisme, jeigu prekės ar paslaugos buvo įsigytos internetu.

Skundo nagrinėjimas nemokamas

Vartotojas skundą dėl įsigytos nekokybiškos prekės ar paslaugos gali pateikti savo gimtąja kalba, visas susirašinėjimas taip pat vyks gimtąja kalba, skundo nagrinėjimas paprastai yra nemokamas.
Vartotojo skundą nagrinėja tos šalies, kurios įmone, skundžiasi vartotojas, institucijos.
Lietuvoje vartotojų skundus gali nagrinėti 5 institucijos (Lietuvos bankas, Ryšių reguliavimo tarnyba, Valstybinė energetikos inspekcija prie Energetikos ministerijos, Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija bei Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba).
Daugiau informacijos alternatyvius ginčų sprendimo būdus galima rasti elektroninio ginčų sprendimo platformos internetinėje svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=LT