Palangoje apdovanoti žurnalistų ralio laureatai

Birželio pradžioje Palangoje finišavo dešimtasis tarptautinis žurnalistų ralis „Lietuva 2005“, kurio du etapai pirmą kartą vyko mūsų mieste.
„Jei kas pasiūlytų dar kartą dalyvauti, rimtai pagalvočiau: pasiruošti šiam sunkiam raliui reikia iš anksto“, – taip jį apibūdino mažeikiškis automobilių sporto mėgėjas, „Naftkarto“ klubo vadovas Vytautas Knita. RALIS UŽSUKO Į MAŽEIKIUS
Dar prieš varžybų pradžią renginio trasų specialistas Gintautas Šlėderis tvirtino, kad šiemet lengvo pasivažinėjimo nebus. Tai pasitvirtino: per tris dienas ralio dalyviams teko įveikti trisdešimt specialių rungčių bei greičio ruožų, kurių ilgis siekė 33,7 kilometro, o bendras viso ralio atstumas buvo 565 kilometrai.
Jau pirmąją ralio dieną varžybų dalyviams teko įveikti net dvylika specialiųjų etapų, iš kurių du vyko Mažeikiuose.
Slalomo varžybose „IKI“ prekybos tinklo taurei laimėti mūsų mieste nenugalimas buvo lenkų ekipažas Jacek Jurevski ir Arkadiuš Raszevski, vairavę „Citroen C2“, karuselines lenktynes miesto stadiono taku laimėjo „Audi TT“ važiavę Renaldas Gabartas ir Gintautas Firantas.
Antrąją varžybų dieną automobilininkai varžėsi Neringoje, trečiąją – prie prekybos centro „BIG“ Klaipėdoje. Nuotaikingas varžybų uždarymas buvo surengtas Palangoje.

DVIEJOSE KLASĖSE TRIUMFAVO SVEČIAI
Žurnalistų ralio trasos specifika leido įrodyti savo meistriškumą absoliučiai visiems jo dalyviams.
Tie, kurie vairavo mažesnius bei ne itin galingus automobilius, lyg žuvys vandenyje jautėsi ankštose bei didelio tikslumo reikalaujančiose slalomo rungtyse, o važiavę galingesniais automobiliais įgydavo pranašumą ilgesniuose greičio ruožuose.
Iš viso ralyje dalyvavo 32 ekipažai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Ukrainos, Lenkijos bei Rusijos.
Iki 1,6 litro variklio tūrio automobilių klasėje triumfavo svečiai iš Lenkijos, laimėję ir Mažeikių slalomo rungtį, J. Jureckis ir A. Raszevskis. Jie aplenkė prizininkais likusius du lietuvių ekipažus, kurie važiavo šalies rinkoje ką tik debiutavusiais rumuniškais automobiliais „Dacia Logan“.
Iki 2,0 litro variklio tūrio automobilių klasėje pirmavo latviai Uldis Hmielevskis ir Robertas Jansonas, važiavę „Ford Focus“ automobiliu. Antri liko lietuviai L. Butkus ir S. Okunevičius, važiavę „Peugeot 205 MI 16“ automobiliu, treti finišavo estai su „Honda Civic“.
Galingiausioje klasėje (per 2,0 litro) pirmi buvo Dainius Leonavičius ir Benediktas Vanagas, važiavę su „Subaru Impreza“. Jie aplenkė tokiu pat automobiliu važiavusius Kristijoną ir Vilmą Kaikarius bei trečioje vietoje likusius R. Gabartą ir G. Firantą.

MAŽEIKIŠKIAMS TRŪKO PASIRUOŠIMO
Dyzelinių variklių klasėje antrąją vietą iškovojo mažeikiškių Romo ir Vytauto Knitų ekipažas, kuris važiavo „Renault Megane“ automobiliu.
„Nors paskutiniame etape nulūžo ratas bei buvo sudaužytas sparnas, ralį baigti pavyko ir svečių VIP grupėje užėmėme garbingą ketvirtą vietą. Savo pasirodymu likome patenkinti: kaip varžybų debiutantams, kurie nežinojo visų ralio subtilybių bei gudrybių, tai visai neblogos vietos“, – sakė Vytautas.
Varžybas mūsų sportininkai įvardijo kaip labai sunkias. Beveik visą laiką buvo jaučiama didžiulė įtampa. „Kitą kartą reikia labai atidžiai perskaityti trasos legendą, nes greičiai didžiuliai, vietos nepažįstamos. Prie sunkių epizodų priskirčiau ir slalomo rungtis: iš vienos pusės trasa yra apvažiuojama vienaip, iš kitos kitaip, o tai reikalauja labai greitos tiek vairuotojo, tiek šturmano reakcijos“, – dalijosi įspūdžiais šturmano vietoje važiavęs V. Knita. Abu mažeikiškiai tvirtino, kad norint sėkmingai pasirodyti šiose varžybose, reikia įtemptai prieš jas ruoštis, neužtenka mokėti gerai valdyti automobilį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*