Spirulina nauda: 10 svarių priežasčių pradėti vartoti šį supermaistą


Mėlynai žalios spalvos, neapsakomai naudinga sveikatai, tačiau dažnai liekanti nesuprasta ar neįvertinta, Spirulina auga šiandieniniame rojaus kampelyje – Havajuose, bei daugelyje kitų egzotinių pasaulio kampelių.

Šis melsvai žalias dumblis yra gėlavandenis augalas, kuris šiandien yra vienas iš geriausiai ištirtų ir labiausiai žinomų, vadinamojo supermaisto šaltinių. Nuo Meksikos iki Afrikos ar jau minėtų Havajų – Spirulina visame pasaulyje lengvai atpažįstama dėl savo išskirtinio skonio ir neįtikėtinos maistinės vertės. Nors šis augalas dažniausiai naudojamas kaip sudėtinė žaliųjų gėrimų ar energetinių batonėlių dalis, tačiau kasdienis Spirulinos vartojimas išties gali padėti organizmui atgauti jėgas. Šio dumblio poveikis žmogaus organizmui šiuo metu jau buvo nagrinėjamas daugiau nei 1200 publikuotų mokslinių darbų.

Top 10 moksliniais tyrimais įrodytų naudingų Spirulinos savybių
Ne kiekvienam žmogui Havajuose auganti Spirulina yra lengvai pasiekiama, tačiau, laimei, net ir reguliariomis sąlygomis auginamas dumblis pasižymi išties įspūdingomis naudingosiomis savybėmis. Sveikos mitybos ekspertas ir UAB „Gera Karma“ įkūrėjas Andrėjus Petruša sutiko pasidalinti mokslinių tyrimų metu įrodytais faktais apie šį supermaistą.

Spirulina padeda iš organizmo pašalinti sunkiuosius metalus (ypatingai arseną)
Apsinuodijimas arsenu yra problema, kankinanti žmones visuose žemynuose. Remiantis Pasaulio Sveikatos Organizacija, Jungtinės Valstijos netgi yra laikomos viena iš valstybių, veikiama natūraliai aplinkoje esančio, didelio kiekio neorganinio arseno.
Ši problema yra dar ryškesnė Tolimuosiuose Rytuose. Bangladešo mokslininkai teigia, jog “milijonai žmonių Bangladeše, Indijoje, Taivane ir Čilėje, didelius kiekius arseno suvartoja gerdami vandenį, tad nekeista, kad didžioji šių asmenų dalis serga chroniniu apsinuodijimu arsenu”.
Tiesa ta, kad vien tame pačiame Bangladeše, klinikiniais apsinuodijimo arsenu simptomais skundžiasi 3% visos tautos. Pasak šios valstybės mokslininkų “šiam sveikatos sutrikimui nėra jokio specifinio gydymo būdo”, todėl čia ypatingai vertinamos mėlynųjų dumblių savybės.
Tyrimo, kurio metu 24-iems pacientams, paveiktiems apsinuodijimo arsenu, kasdien du kartus per dieną buvo duodama 250 mg Spirulinos ekstrakto ir 2 mg cinko, o gautus rezultatus vėliau palyginus su 17 placebo pacientų, metu paaiškėjo, jog Spirulinos ir cinko kombinacijos vartojimas padėjo net 47% sumažinti organizme susikaupusio arseno kiekį.

Šalina Candida balkšvagrybių perteklių
Pasak mokslininkų „Candida balkšvagrybiai priklauso natūraliai individo burnos ertmės, žarnyno ir makšties mikroflorai“. Ką tai reiškia? Paprastai tariant, sutrikus ir pasikeitus natūraliai organizmo mikroflorai, jis tampa mažiau atsparus įvairioms infekcijoms ir ligoms.
Iš tiesų tokie virškinimo funkcijų sutrikimai kaip dirgliosios žarnos sindromas ir prastas virškinimas yra tiesiogiai siejami su žarnyno mikrofloros pasikeitimais ir disbalansu. Kandidozė yra ne tik pagrindinė grybų sukeltų mirčių priežastis Jungtinėse Valstijose, tačiau ir daugumos šiandien žinomų autoimuninių ligų simptomas.
Dėl pasikeitusios žmonių dietos, kurioje šiais laikais dominuoja cukrus, saldikliai ir nenatūralūs ingredientai bei neefektyvių priešgrybelinių vaistų, nuo 1980-ųjų metų stebimas stiprus grybelinių infekcijų augimas.
Spirulina skatina gerųjų bakterijų augimą žarnyne, ko pasekoje yra slopinamas Candida grybų dauginimasis. Imuninę sistemą stiprinančios Spirulinos savybės vėliau taip pat padeda organizmui pašalinti balkšvagrybių perteklių.

Gerina ŽIV/AIDS pacientų būklę
Dar visai neseniai mokslininkai negalėjo suprasti, kodėl Japonijoje, Korėjoje ir Čade vyrauja palyginti žemas sergamumo ŽIV ir AIDS ligomis dažnis. Tačiau 2012-aisiais paskelbtoje mokslinėje publikacijoje, buvo svarstoma, jog būtent šiose teritorijose gyventojų suvartojamų dumblių kiekis gali tiesiogiai koreliuoti su susirgimais autoimuninėmis ligomis.
Šio tyrimo metu mokslininkai tyrė 11 ŽIV sergančių pacientų, niekada nevartojusių antiretrovirusinių vaistų. Tiriamieji buvo padalinti į tris grupes: vienai iš jų buvo paskirta kasdien suvalgyti po 5 gramus rudųjų jūros dumblių, antrajai – 5 gramus Spirulinos, o trečiajai – tiek rudadumblių, tiek Spirulinos. Po tris mėnesius trukusio eksperimento buvo pastebėta, kad:
• Asmenims, kurie valgė tik rudadumblius ir kurie vartojo rudadumblių ir Spirulinos kombinaciją, nepasireiškė jokie neigiami poveikiai;
• CD4 ląstelės (T-ląstelės arba baltieji kraujo kūneliai, kovojantys su infekcijomis ir naudojami diagnozuojant ŽIV) bei ŽIV-1 virusinė apkrova (ŽIV biomarkeris) išsilaikė stabilūs.

Pasižymi prevenciniu poveikiu prieš vėžį
Remiantis Maryland Universiteto Medicinos Centro duomenimis “keletas mėgintuvėliuose atliktų tyrimų liudija, jog Spirulina skatina antikūnų gamybą, su infekcijomis kovojančių baltymų gamybą ir kitų imuninę sistemą stiprinančių ląstelių sintezę bei gali padėti išvengti susirgimų chroninėmis ligomis ar net vėžiu”.
Šiuo metu tarp jau publikuotų mokslinių darbų yra net 70% straipsnių, nagrinėjančių būtent Spirulinos savybes, galinčias kovoti su vėžiu.
Straipsnyje, paskelbtame 2016 m. Čekijos mokslininkai pastebėjo, jog be to, kad Spirulina pasižymi mažinančiu kraujyje esančio cholesterolio kiekio poveikiu, ji taip pat yra “praturtinta tetrapirolinėmis dalelėmis, glaudžiai susijusiomis su bilirubino molekule – potencialiu antioksidantu ir anti-proliferaciniu poveikiu pasižyminčia medžiaga.” Tiriant žmogaus kasos vėžio ląsteles, tie patys mokslininkai pastebėjo, kad “lyginant su nepaveiktomis ląstelėmis, eksperimentinės terapijos metu pastebimai sumažėjo žmogaus kasos vėžio ląstelių linijų proliferacija”. Tai tik įrodo, kad reguliarus Spirulinos vartojimas gali padėti apsisaugoti nuo vėžio išsivystymo.

Mažina kraujo spaudimą
Fitocianinas yra Spirulinoje randamas pigmentas, kuris, kaip nustatė mokslininkai, pasižymi antihipertenziniu poveikiu (paprasčiau tariant – kraujo spaudimą mažinančiu poveikiu). Japonijos mokslininkai tvirtina, jog toks poveikis atsiranda todėl, kad šie dumbliai atstato endotelio disfunkciją, sergant metabolizmo sutrikimu.
Būtent metabolizmo sutrikimas šiandien yra viena dažniausiai pasitaikančių, išvengiamų ligų Amerikoje, išprovokuojančių susirgimus širdies ligomis, cukriniu diabetu ir insultu.

Mažina cholesterolio lygį
Be kita ko, Spirulina taip pat pasižymi prevenciniu aterosklerozei bei cholesterolio lygį kraujyje mažinančiu poveikiu. Dar neseniai atlikto tyrimo metu buvo analizuojami savanoriai, kuriems keturias savaites buvo duodama maisto, turinčio daug cholesterolio (0,5%), o vėliau, dar aštuonias savaites, papildomai buvo duodama nuo 1 iki 5 % Spirulinos papildų.
Tyrimui pasibaigus buvo pastebėta, jog mažo tankio lipoproteinų kiekis sumažėjo 26% toje savanorių grupėje, kuriems buvo duodama 1% Spirulinos, o tiems, kuriems buvo duodama 5% Spirulinos, šių lipoproteinų kiekis sumažėjo net 41%. Ne ką mažiau nukrito ir savanorių cholesterolio lygis kraujyje.

Mažina insulto riziką
Anksčiau minėto tyrimo metu mokslininkai taip pat pastebėjo, jog Spirulinos papildų vartojimas susiaurino vidinę aortos sienelę net iki 33-48%, todėl buvo padaryta išvada, kad šis produktas gali veikti kaip prevencinė priemonė prieš aterosklerozę ir netgi insultą.
Pastebėtina tai, kad tyrimas buvo atliekamas su savanoriais, kurie tuo pat metu valgė daug cholesterolio turinčiu maistu, todėl manoma, jog Spirulina gali pasižymėti ir prastos mitybos padarytos žalos organizmui atstatymu.

Padidina energijos lygį
Iš arčiau pažvelgus į cheminę Spirulinos sudėtį, tampa aišku, kodėl žmonės, reguliariai vartojantys šį produktą, nuolat turi gausybę energijos. Užtenka vos vieno arbatinio šaukštelio Spirulinos miltelių, sumaišytų su 100 ml laimų sulčių ir gausite sveiką energijos spyrį.
Pasak daktaro Ozo, Spirulinos ir laimo (žaliosios citrinos) mišinys skatina energijos išsiskyrimą, kadangi jis išlaisvina cukraus molekules iš ląstelių, o jei šį mišinį vartosite itin šaltą, tai bus puikus rytinis gėrimas, suteiksiantis energijos didžiajai dienos daliai.

Greitina svorio metimo procesą
Dieta, kurioje gausu baltyminių produktų, tokių kaip Spirulina, skatina svorio metimo procesus ir riebalų skaidymą keliais būdais. Dėl to, kad šiam produktui suskaidyti organizmui reikia išeikvoti daug energijos, baltyminis maistas padeda išlaikyti lieknus audinius ir taip prisideda prie riebalų tirpdymo. Spirulina taip pat gali padėti sumažinti apetitą, todėl ji dažnai rekomenduojama nuo nutukimo kenčiantiems asmenims. Dėl pastarojo poveikio Spiruliną rekomenduojama vartoti pirmoje dienos pusėje, o ne vėlai vakare.

Padeda atsikratyti sinusų ligų
Spirulina padeda organizme mažinti uždegiminius procesus, sukeltus alerginio rinito, kuris pasižymi tokiais simptomais kaip sinusų veiklos sutrikimai. Lyginant su placebo tyrimais, Spirulina padeda pacientams sumažinti niežėjimą, slogą, čiaudulį ir nosies užgulimą.
Sąrašas tikrai įspūdingas, todėl nekeista, kad GERA KARMA spirulina tabletės taip sparčiai populiarėja Lietuvoje. Tai pigus ir veiksmingas, moksliniais tyrimais įrodytas būdas visapusiškai pasirūpinti savo kūno bei smegenų sveikata.

Spirulina prieš Chlorella
Atsižvelgiant į neginčijamus abiejų šių mikrodumblių panašumus, visai nekeista, kad dar 1940-aisiais mokslininkai ganėtinai dažnai maišė Spiruliną ir Chlorelą. Tiesą sakant, tokių atvejų pasitaiko ir šiandien, tačiau iš tiesų šios dvi dumblių rūšys iš esmės skiriasi savo:
Forma
Visų pirma Spirulina yra spiralės formos, iš daugybės ląstelių sudarytas augalas, kurio ląstelės neturi tikro branduolio. Šio augalo spalva yra melsva žalia, o jo dydis gali viršyti Chlorelos dydį net 100 kartų. Tuo tarpu Chlorela yra sferos formos, vienaląstis organizmas, turintis branduolį, o jo spalva – skaisčiai žalia.

Augimo sąlygos
Verta paminėti ir tai, kad skiriasi ir šių dumblių augimo sąlygos. Spirulina geriausiai auga mažo šarmingumo sąlygomis – ypatingai gėlavandeniuose ežeruose, tvenkiniuose ir upėse. Šiam augalui taip reikalingas didelis kiekis saulės šviesos ir vidutiniška temperatūra. Tuo tarpu Chlorella auga gėluose vandenyse, kuriuose įprastai dominuoja kitos organizmų rūšys, todėl ją yra daug sudėtingiau išgauti.

Paruošimas
Spirulina ir Chlorella skiriasi ne tik savo išvaizda – varijuoja ir galimi jų valgymo būdai. Pavyzdžiui dėl kietos ir sunkiai virškinamos celiuliozinės sienelės, Chlorella visų pirma turi būti apdorota mechaniškai, kadangi kitaip žmogaus organizmas nebus pajėgus įsisavinti jos maistingųjų medžiagų. Toks apdorojimas, tiesa, gali būti ganėtinai brangus, todėl nekeista, kad Chlorella dažnai yra kiek brangesnė nei Spirulina. Tuo tarpu Spirulinos sienelė yra lengvai virškinama, todėl ją galima vartoti ir neapdorotą.

Maistinė vertė
Galiausiai, nors tiek Chlorella, tiek Spirulina yra laikomos supermaistu, tačiau jų maistinė vertė gerokai skiriasi. Kiek sveikesniame pasirinkime, būtent Spirulinoje, yra daugiau būtinųjų aminorūgščių, geležies, baltymų bei vitaminų C, D ir E.

Galimas šalutinis Spirulinos poveikis
Prieš pradedant vartoti Spiruliną yra itin svarbu įsitikinti, kad vartojamo dumblio kokybė atitinka aukščiausius standartus ir yra geriausios Jums prieinamos kokybės. Ne ką mažiau svarbu pasidomėti ir ar, kaip ir visos jūros gėrybės, vartojama Spirulina nėra apkrėsta jokiomis kenksmingomis medžiagomis, kadangi tokiu atveju gali pasireikšti tokie šalutiniai poveikiai kaip kepenų pažeidimas, skrandžio skausmas, pykinimas, vėmimas, bendras silpnumas, troškulys, pagreitėjęs širdies ritmas. Todėl būtina rinktis sertifikuotus ir patikimus produktus pagamintus Lietuvoje!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*