Reklama

Mažeikiai, Pinigai | 2012-08-23 09:20 | Autorius:
Versija spausdinimui

Nepratęsęs sutarties – pateksi pas antstolius?(24)

Daliai mažeikiškių stiprų pasipiktinimą sukėlė UAB „Kompiuterinis langas“ padidintos sąskaitos ir esą nepagrįstai priskaičiuoti delspinigiai. Jono STRAZDAUSKO nuotr.

Mažeikiškiai skundžiasi nepagrįstai padidintomis sąskaitomis už kabelinės televizijos ir interneto paslaugas. Esą jie nebuvo informuoti apie pasikeitusias kainas ir delspinigių skaičiavimą.
Minėtas paslaugas teikiančios įmonės vadovas teigia, kad informacijos yra pakankamai, o gyventojai tiesiog yra nepastabūs ir pamiršta apie sutartyse numatytas sąlygas.

Pasipiktino elgesiu

Į redakciją kreipėsi keli UAB „Kompiuterinis langas“ klientai. Žmonės skundėsi, kad gavo nepagrįstai dideles sąskaitas už suteiktas paslaugas. Esą jie nieko nežinojo apie padidintas kainas. Keliems iš jų ne tik padidėjo sąskaitos, bet ir buvo priskaičiuoti delspinigiai.
Virgilijus „Santarvei“ papasakojo, kad jis daugiau nei dvejus metus negyvena Mažeikiuose ir tiek pat laiko nebesinaudoja šios įmonės paslaugomis.
„Pardaviau butą. Visi dokumentai buvo tvarkingi, jokių skolų nebuvo. O beveik po poros metų  parduotojo buto adresu pradėjo plaukti laiškai su pranešimais apie įsiskolinimą už praėjusius dvejus metus. Gerai, kad su kaimynais dar ryšį palaikiau, tai pranešė. Nuėjus į įmonę, niekas nieko dorai nepaaiškino. Pasakė, kad privalau susimokėti, ir tiek. Kitaip skola būsianti išieškota per antstolius“, – pasipiktinimo neslėpė vyriškis.
Kitiems klientams buvo sakoma tas pats. Esą įmonės vadovas elgėsi arogantiškai ir, nieko dorai neaiškinęs, išprašydavo juos lauk.
„Suprantu, kad tai privatus verslas ir savininkas gali elgtis kaip nori, bet su žmonėmis reikėtų skaitytis. Juk mūsų pinigai padeda jam išlaikyti verslą“, – nusivylimo neslėpė mažeikiškė Rūta.

Šokiravo skolos

Rūta prisipažino net aiktelėjusi, kai jos tėvai gavo pranešimą apie įsiskolinimą „Kompiuteriniam langui“.
„Kad nereikėtų vaikščioti susimokėti už suteiktas paslaugas kiekvieną mėnesį į „Kompiuterinio lango“ abonentinį skyrių, jo darbuotojos patarė mokėti internetu, taip ir dariau. Už mamai suteiktas paslaugas sumokėdavau net po kelis mėnesius į priekį, todėl be galo nustebau, kai atėjo pranešimas apie įsiskolinimą. Pasirodo, jau keli mėnesiai abonentinis mokestis už kabelinę televiziją – ne dešimt litų, o penkiolika. Apie pabrangimą niekas nepranešė, o nuėjus aiškintis įmonės vadovas nesileido į kalbas ir išprašė iš kabineto“, – savo patirtimi dalijosi Rūta.
Dar viena mažeikiškė skundėsi taip pat nežinojusi apie beveik penkiasdešimties litų skolą, kuri per porą metų išaugo antra tiek. Moteris tikina jokių įspėjimų ar pranešimų negavusi.

Su priekaištais nesutinka

UAB „Kompiuterinis langas“ vadovas Linas Prušinskas „Santarvei“ tvirtino, kad gyventojų išsakyti priekaištai yra nepagrįsti. Įmonė esą savo teikiamų paslaugų kainų pastaruoju metu nedidino.
„Kiekvienu atveju reikia žiūrėti mūsų pasirašytas sutartis su klientais. Šios sutartys yra įsipareigojimai tarp dviejų šalių, todėl žiniasklaida negali jų komentuoti ar viešinti“, – sakė L. Prušinskas.
Pasak bendrovės vadovo, apie bet kokius pasikeitimus informacija skelbiama „Kompiuterinio lango“ internetinėje svetainėje ir rodoma per informacinį kabelinės televizijos kanalą.
L. Prušinsko teigimu, kai kurie neaiškumai galėjo kilti dėl to, kad gyventojai neprasitęsė pasibaigusių sutarčių.
„Jeigu su gyventoju buvo sudaryta sutartis dvejiems metams ir tam laikotarpiui buvo pritaikytas akcinis tarifas, tai sutarčiai pasibaigus ir jos laiku nepratęsus, užmokestis už paslaugas pradedamas  skaičiuoti standartiniu, tai yra brangesniu tarifu“, – paaiškino L. Prušinskas.

Stebina nepastabumas

Bendrovės vadovą esą stebina tai, kad apie pasikeitusius tarifus žmonės sužino tik po kelių mėnesių, kai jau pradedami skaičiuoti delspinigiai.
„Dažniausiai vis dėlto per mėnesį žmonės sureaguoja į pasikeitimus, atėję aiškintis prasitęsia pasibaigusias sutartis su akciniais tarifais ir vėl gauna paslaugas mažesnėmis kainomis. O delspinigiai pradėti skaičiuoti, nes padaugėjo nemokių klientų, kurie nesiskubina susimokėti skolų“, – informavo L. Prušinskas.
Pasak jo, sutartyse visada yra numatoma galimybė skaičiuoti delspinigius, bet realiai tai nebūdavo taikoma.
„Pagal su klientais sudaromas sutartis, mūsų pagrindinė prievolė yra teikti internetinį ryšį ir kabelinę televiziją, o klientų pagrindinė prievolė – už suteiktas paslaugas laiku susimokėti. Jei mes netinkamai teikiame paslaugas, vadinasi, grubiai pažeidžiame sutarties sąlygas, o jei klientai laiku nesumoka už paslaugas, taip pat griežtai pažeidžia sutarties sąlygas, todėl ir yra skaičiuojami delspinigiai“, – paaiškino L. Prušinskas.

Sutartis – įstatymas

Norėdama išsiaiškinti, ar „Kompiuterinis langas“ nepažeidžia mažeikiškių vartotojų teisių, „Santarvė“ kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT).
Iš ten buvo gautas atsakymas, kad kiekvieną atvejį reikia nagrinėti atskirai.
Taip pat ši tarnyba informavo, kad dėl kabelinės televizijos paslaugų teikimo teisėtai sudaryta ir galiojanti sutartis jos šalims turi įstatymo galią ir kiekvienas asmuo privalo tinkamai ir laiku vykdyti savo sutartines prievoles.
Sutartyje turi būti numatytos ir vienašališko sutarties nutraukimo teisinės pasekmės bei atvejai, kada taikomos numatyto dydžio netesybos (delspinigiai).

Turi kreiptis raštu

Vadovaujantis Vartotojų teisių apsaugos įstatymo nuostatomis, vartotojas, manydamas, kad pardavėjas ar paslaugų teikėjas pažeidė jo teises ar įstatymų saugomus interesus, pirmiausia turi raštu (t. y. registruotu laišku arba nunešant pretenziją į įmonės buveinės vietą) kreiptis į pardavėją, paslaugų teikėją ir nurodyti savo reikalavimą.
Pardavėjas, paslaugų teikėjas privalo ne vėliau kaip per 10 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Šių dokumentų kopijos privalo būti pridėtos prie pardavėjo, paslaugų teikėjo atsakymo vartotojui. Vartotojų prašymus pardavėjai, paslaugų teikėjai nagrinėja nemokamai.

Gali kreiptis į teismą

VVTAT Vartojimo prekių ir paslaugų skyriaus vedėja Rasa Pupienienė „Santarvę“ informavo, kad nepavykus ginčo dėl kabelinės televizijos paslaugų teikimo išspręsti taikiai, vartotojams reikėtų kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, pateikiant prašymą dėl kilusio ginčo išnagrinėjimo išankstine ginčų sprendimo ne teisme tvarka.
Jos teigimu, kai ginčas yra kilęs dėl interneto paslaugų teikimo, vadovaujantis Vartotojų teisių apsaugos įstatymo nuostatomis, prašymą dėl kilusio vartotojo ir paslaugos teikėjo ginčo nagrinėjimo reikėtų pateikti Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai, kuri įgaliota nagrinėti ginčus elektroninių ryšių, pašto ir pasiuntinių paslaugų srityse.

Griežtai draudžiama santarvė.lt paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Paskutiniai komentaraivisi komentarai

Tavo komentaras

*

Už šmeižiančius, asmens garbę ir orumą įžeidžiančius, tautinę ar kitokią neapykantą skatinančius komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie įstatymų nustatyta tvarka gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

Informuojame, kad parašius komentarą būtina įvesti saugos kodą, kuris pateikiamas ryškesnėmis raidėmis. santarvė.lt pasilieka teisę šalinti skaitytojų komentarus, nesusijusius su straipsnio tema, įžeidžiančius bei šmeižiančius asmenis arba reklamuojančius komercines organizacijas.

Populiariausios paieškos frazės: avarija, Buy, Cheap, futbolas, gaisras, krepšinis, nuomonė, nuomonės, Online, orai, Order, paroda, Pills, policija, Purchase, savaitės tema, Seda, Seimas, skaitytojo naujiena, smurtas, sodininko skiltis, sveikata, vagystė, Viekšniai, šisbeitauskas. reklama, Mažeikiai, Mažeikių rajonas, mazeikiuose, santarve, mokinių registras, tatuiruotes, medaus kaina, mazeikiu darbo birza, auksinis usas, mažeikiuose, kalediniai papuosimai, mano sparnai, parkinsono liga, tattoo ant rankos, amandas paulauskas, vytautas lalasstorosios zarnos vezys, danieliaiskydliaukes vezys, filomena taunytė, logopedai, pieno tyrimai zemaitijos pienas, biodujos.