Nuotolinis ugdymas: iššūkiai, džiaugsmai ir tamsioji pusė

Nuotr. iš asmeninio archyvo

Lietuvoje paskelbus karantiną dėl koronaviruso ir sustabdžius ugdymo procesą darželiuose, Sedos darželis, kaip ir visos ikimokyklinio ugdymo įstaigos, ugdymo procesą ėmėsi organizuoti nuotoliniu būdu. Tai didžiulis iššūkis ne tik tėveliams, bet ir pedagogams, švietimo pagalbos specialistams, administracijos darbuotojams.
Nuotoliniam ugdymui pasiruošti neturėjome daug laiko, esame ikimokyklinio ugdymo įstaiga, tik nedaugelis pedagogų buvo susidūrę su nuotoliniu mokymusi, teko daug mokytis, domėtis, ieškoti patogių, tėveliams prieinamų būdų nuotoliniam ugdymui. Nors nuotolinio ugdymo galimybės Lietuvoje labai didelės, atsižvelgę į tėvelių ir pedagogų pageidavimus, nusprendėme su tėveliais bendrauti „Facebooko“ platformoje, per programą „Messenger. Su pedagogais susirinkimus, pasitarimus organizuojame pasitelkę „Zoom“ programą.
Kaip teigia ikimokyklinio ugdymo mokytoja Audra: „Iš pradžių tikrai buvo daug streso ir nežinios, kaip susitvarkyti su šiuo iššūkiu. Buvo nelengva nuspręsti, kokia forma ir kaip pateikti užduotis nuotoliniu būdu, kad jos tikrai sudomintų vaikus, kad atitiktų tėvų lūkesčius. Kasdien turi kažką keisti, sugalvoti kažką kitaip. Fantaziją, kūrybines galias esu apkrovusi 200 procentų. Tikrai įdedu daug darbo ir pastangų, kad gaučiau norimą rezultatą. Manau, kad sekasi neblogai, nes gauname daug gerų atsiliepimų iš tėvų.“

Nuotr. iš asmeninio archyvo

Visiems pedagogams ir tėveliams teko gerokai patobulinti darbo su IT įgūdžius ir tikrai negalima sustoti, nes su įvairiais netikėtumais susiduriame ir susidursime kasdien.
Kokie nuotolinio ugdymo privalumai? Didžiausias nuotolinio ugdymo privalumas – maksimalus tėvų dėmesys vaikams. Džiugina labai didelis tėvų aktyvumas. Dirbant įprastai, tikrai nebuvo tokio didelio domėjimosi vaikų ugdymo klausimais. Smagu matyti, kiek vaikai įdeda darbo ir pastangų atlikdami užduotis. Turime galimybę pamatyti savo ugdytinius iš kitos pusės. Tėvelių atsiųstuose vaizdeliuose matome deklamuojančius, šokančius, dainuojančius vaikus. Būdami grupėje, ne visi išdrįsdavo parodyti savo talentus. Taip pat džiaugiamės, kad pasitvirtino „Lauko pašto“ idėja.
Tėveliai džiaugiasi, kad yra kaip užimti vaiką, nes kartais trūkdavo idėjų, ką su vaiku veikti būnant namie. Moko ne tik tėveliai, jiems, kaip ir vaikams, tenka pasimokyti. Niekada ne pro šalį daugiau laiko praleisti su vaikais ir matyti jų pasiekimus. Tik dirbant kartu pamatai vaiko silpnąsias puses.
Mus džiugina, kad tėveliai pastebi didžiules mokytojų pastangas, anot jų, mokytojos įdeda labai daug darbo, kad užduotys juos pasiektų, jos būna žaismingos, traukiančios akį, įdomios, linksmos, vaikams patinka jas atlikti, tačiau vaikai labai pasiilgo savo draugų, mokytojų ir darželio.
Daugelis tėvelių suvokė, kad tikrai nerasdavo tiek laiko pabūti su savo vaiku ir stebėti, kas jam įdomu, kas ne, kaip keičiasi vaiko elgesys.
Tėveliams patiko, kad vaikas pats gali pasirinkti, kokį darbelį nori daryti. Kiekvieną rytą su didžiausiu nekantrumu laukia naujų užduotėlių ir iššūkių. Vaikai ugdosi kantrybę ir kas dieną vis lengviau atlieka darbelius, smagiai leidžia laiką drauge su savo tėveliais.
Tėvai labai dėkingi savo vaikų mokytojams, pedagogams, kad jie net ir per atstumą sugeba skirti dėmesį, džiaugiasi vaikų darbais, visada atsiunčia gražių žodžių.

Mokytojos pastebėjo, kad nuotolinis mokymas bent jau iš dalies pasiteisino. Tėvai, kurie atsakingai žiūri į vaiko ugdymą, tikrai gali nemažai nuveikti su vaikais. Dirbdamos grupėje, mokytojos neturi galimybės tiek dėmesio skirti kiekvienam vaikui.
„Smagiau dirbti su vaikais ir tėveliais grupėje, kai juos girdime, matome jų emocijas, reakciją“, – tvirtina mokytojos.
Kokie trūkumai? Pedagogai ne viską gali perduoti ir perteikti. Kiek matome iš tėvų komentarų, vaikams labai trūksta bendravimo su bendraamžiais ir tiesioginio bendravimo su jų mokytojais. Sunkiausia šiuo laikotarpiu tėveliams, kurie augina kelis vaikus, nes sunku paskirstyti visiems vaikams dėmesį. O kokių iškyla problemų, jei tu pats dar ir mokytojas…
Džiaugiuosi, kad mūsų įstaigos pedagogai sugalvoja išradingas, nesudėtingas, įdomias užduotis vaikučiams, kad mažieji kuo daugiau galėtų ugdytis patys. Iš tėvų nėra reikalaujama, kad vaikai atliktų visas užduotis, tėveliai ir vaikai patys pasirenka užduotėles ir laiką, kada jiems patogu su vaikučiais užsiimti.
Daugelį užduočių galima atlikti lauke, nereikia sėdėti prie kompiuterių, kas mane, kaip dviejų mokyklinio amžiaus vaikų mamą, labai neramina. Bijau, kad vaikai sugadins regėjimą ir sveikatą, nes visos pamokos vykdomos per įvairias interneto platformas, namų užduotys – taip pat. Vaikai laukia, kada galės grįžti prie įprasto ugdymo.
Šiomis dienomis mokytojų darbo valandos tarsi išnyko. Kaip gali nepadėti ar nepaaiškinti iškilusių klausimų susirūpinusiai mamai ar tėčiui? Tad jei kas vis dar galvoja, kad dabar mokytojams dirbti yra lengviau ar kad jie namuose neturi ką veikti, labai klysta.
Manau visi iki vieno: pedagogai, tėvai, įstaigų vadovai – laukia, kada galės grįžti prie įprasto gyvenimo ritmo.
Noriu nuoširdžiai tarti „ačiū“ savo įstaigos pedagogams – už nuoširdų darbą šiuo neramiu laikotarpiu, tėveliams – už supratingumą, palaikymą, bendravimą ir bendradarbiavimą.
Manau, kad, negandoms pasibaigus, kaip darželio bendruomenė mes būsime artimesni, labiau susibendravę, vieningi.
Būkime sveiki, saugokime savo artimuosius ir save!

Rasa MILIEŠKIENĖ
Sedos darželio direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*