Vaikų grupėje „Giedručiai“ – edukacinė pamoka

Nuotr. iš lopšelio-darželio „Eglutė“ archyvo

Mažeikių lopšelio-darželio „Eglutė“ priešmokyklinio ugdymo grupėje „Gudručiai“ STEAM ugdymas yra kasdienio gyvenimo dalis. Grupėje vykdomi trumpalaikiai ir ilgalaikiai eksperimentai, inovatyvių priemonių naudojimas ugdomojoje veikloje.
STEAM ugdymas išlaisvina vaikus. Tradicinė veikla grupėje yra keičiama į veiklas už darželio ribų – muziejuose, atviroje erdvėje, kurioje daug iššūkių, tyrinėjimo objektų ir įvairovės.
Priešmokyklinio ugdymo grupė lankėsi Mažeikių vandenvietėje. Vaikus pasitikęs vandens tiekimo infrastruktūros skyriaus vadovas Vygintas Ligeikis supažindino su įmonės teritorija, papasakojo apie vandens gręžinius, vandens saugojimo talpyklas.
Priešmokyklinukai sužinojo, kad Mažeikių miesto ir kaimų gyventojams tiekiamas vien tik požeminis vanduo iš giluminių gręžinių. UAB „Mažeikių vandenys“ geriamojo vandens laboratorija užtikrina nepriekaištingą vandens kontrolę, kuri vartotojams garantuoja gerą vandens kokybę. V. Ligeikis pasidžiaugė, kad įmonės tiekiamas vanduo atitinka Lietuvos higienos normas bei ES reikalavimus.
Ugdytiniai stebėjo, kaip filtruojamas geriamasis vanduo. Mat, be reikalingų mineralų, vandens sudėtyje yra daug geležies. Filtravimo metu, įsijungus specialiems mechanizmams, geležis iš vandens yra pašalinama. Tiek šitoje patalpoje, tiek siurblinėje ugdytiniai klausėsi neįprasto garso. Žinoma, kad STEAM pagrindai dedami vaikystėje, remiantis natūraliu vaikų gebėjimu aiškintis, klausinėti, kurti, tyrinėti. Todėl grupėje dirbantys pedagogai siekia įtraukti tokias patirtis, kad vaikai tyrinėtų pasaulį penkiais pojūčiais (stebėdami, liesdami, klausydami, uosdami, ragaudami). Ugdytiniai įvardijo girdimą gaudesį kaip nemalonų, per daug triukšmingą, trukdantį bendrauti. Mažieji tyrinėtojai uodė valomą vandenį, užuostą kvapą įvardijo kaip nemalonų, aštrų.
Grupėje dirbantys pedagogai tiki, kad įvairios veiklos, pagrįstos STEAM filosofija, padeda vaikams ugdytis XXI amžiui reikalingus gebėjimus: kritinio mąstymo, problemų sprendimo, kūrybiškumo, komunikavimo ir bendradarbiavimo, informacinio raštingumo, savarankiško mokymosi.

Nuotr. iš lopšelio-darželio „Eglutė“ archyvo

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*