Vasaros poilsio ir žaidimų stovykla „Berželyje“

Nuotr. iš darželio archyvo

Vasara visus lepina šiluma, o kaitri saulė nuo pat ankstaus ryto vilioja į lauką, kviesdama kuo daugiau laiko praleisti gryname ore. Aktyvi, įdomi veikla lauke sužadina vaikų teigiamas emocijas, skatina smalsumą, kūrybiškumą, savarankiškumą. Jau nemažai darbo patirties turinčių pedagogų organizuojama veikla užpildo vaiko pasaulį spalvingais patyriais ir išgyvenimais. Įstaigos kolektyvas, siekdamas visa apimančios, įtraukiančios, kūrybiškos ir vaikams įdomios veiklos, vasaros metu ugdymo procesą nutarė organizuoti kaip vasaros poilsio ir žaidimų stovyklą, kurios metu mažieji sportavo, tyrinėjo aplinką, pramogavo. Pagrindinis stovyklos tikslas – tobulinti emocinius, socialinius, pažintinius gebėjimus. Taip pat bendradarbiauti, tenkinti vaikų judėjimo poreikį, stiprinti jų fizinę sveikatą, ugdyti tarpusavio mandagumą, skatinti ieškoti, atrasti, veikti, tyrinėti, žaisti, išbandyti naujas veiklas, atrandant ir išmokstant daug naujų dalykų. Vasaros sezono metu atsiveria galimybės kiek kitaip organizuoti vaikų veiklą, todėl kiekvieną savaitę vaikai buvo kviečiami aptarti, vaizduoti, išgyventi vis naują temą tarsi nuotykį.

Nuotr. iš darželio archyvo

Pirma stovyklos savaitės tema vadinosi „Vasaros spalvos“. Jų vaikai ieškojo vasariškame darželio kiemelyje: žaliasis beržynėlis, ryškiai geltonas augalų labirintas, įvairiaspalvės žydinčios gėlės, sirpstančios vyšnios sode, raudonos žemuogės, balti ir geltoni svogūnėliai darže, tarp smilgų pasislėpę vabaliukai ir netgi naktinis drugelis. Tas vietas, kur spalvų buvo mažiau, vaikai papuošė savo spalvingais piešiniais, pačių darytomis gėlėmis, išmargintais linksmais balionais. Grupėse gaivinosi gardžiais ir sveikais trintų vaisių bei daržovių kokteiliais.
Antrą vasaros stovyklos savaitę vaikai praleido tarp žydinčių gėlių. Smagiai žaidė žaidimus, dainavo dainas, pynė vainikus, bei dalyvavo fotosesijose. Savaitės kulminacija – paroda ,,Gėlių fiesta‘‘, kurioje kiekvienas galėjo pasidžiaugti patinkančiais gėlių žiedais ar įdomiomis kompozicijomis, pačių sukurtomis kartu su tėveliais ir auklėtojomis.
Kadangi vienas iš svarbiausių ikimokyklinio amžiaus vaikų sveikatos ugdymo komponentų yra judėjimas ir žaidimas, todėl trečioji vasaros poilsio stovyklos savaitė buvo skirta įvairiai judriai veiklai: „Žaidžiu, judu – sveikas esu!“ Ugdytiniai visą savaitę aktyviai darė rytinę mankštą, lenktyniavo mokyklos stadione, žaidė sportinius, judriuosius žaidimus, pūtė muilo burbulus, treniravosi ant įrenginių melioratorių parkelyje, lenktyniavo estafetėse.
Kupina stebėjimų ir atradimų, eksperimentų ir kūrybinės veiklos praėjo ketvirta savaitė „Linksmosios amatų dirbtuvėlės“. Vaikučiai sukūrė gražių ir įdomių darbelių, kurie džiugino tėvelius ir darželio bendruomenę. Mažieji smalsuoliai susipažino su žolynų gydomosiomis galiomis ir magija, gamino antistresines pagalvėles „Jūros dugnas“, aplankė skulptoriaus P. Daujoto kūrybos darbą „Lagaminas“, dalyvavo Indijos kultūros šventėje.
Pilietiškumo ir tautiškumo formavimas – toks penktosios savaitės tikslas. Per ją ugdytiniai gamino tautinę atributiką, „iškepė“ didžiulį tortą Lietuvai, paminėjo Valstybės dieną dainuodami lietuvių liaudies dainas, šokdami ratelius, žaisdami žaidimus. Po smagios mankštos Sodų parkelyje vaikai pasveikino praeivius su Valstybės diena, dovanodami savo padarytas vėliavėles ir kitą tautinę atributiką.
Šeštą vasaros savaitę vaikai pateko į „Vandens pasaulį“. Vandens pramogos – dar viena neatsibostanti ir idealiai vasaros metui tinkanti veikla. Mažieji tyrinėjo, atliko įvairius eksperimentus su vandeniu, aiškinosi, iš kur atsiranda vanduo, matavo vandens tūrį skirtingo dydžio indais, žaidė įvairius žaidimus grupėje ir lauke. Visus maloniai nuteikė atpalaiduojančių gamtos, vandens garsų klausymas. O kiek ovacijų ir teigiamų emocijų vaikams sukėlė maudynės pripučiamame lauko baseine, braidymas ir laivelių plukdymas!

Nuotr. iš darželio archyvo

Septintą savaitę vaikai tapo… indėnais. Taip buvo skatinami pažinti turtingą, legendomis apipintą indėnų kultūrą, puoselėti pagarbą viskam, kas mus supa. Mažieji „indėniukai“ kartu su auklėtojomis ir tėveliais gamino indėnišką atributiką: karūnas, sėkmės apyrankes, kurias papuošė plunksnomis, šiaudeliais, karoliukais. Kiekviena tos savaitės diena darželyje vaikams atnešė staigmenų ir pramogų: smilgų kambaryje vyko įšventinimo į indėnus ceremonija, indėniškų šūkių, pasisveikinimų pamokėlės, grojimas pačių pasidarytais indėniškais skudučiais, piešimas ant veidų, darželio kieme – greičio, taiklumo, vikrumo reikalaujančios rungtys „Indėnų takais“. Suaugusiųjų padedami vaikai sumeistravo indėnišką palapinę – tipį, kur mielai slėpėsi nuo kaitrių saulės spindulių. Grupėse žiūrėjo smagius nuotykių filmukus, klausėsi raminančios indėnų muzikos bei linksminosi diskotekoje „Laukiniai vakarai“.
Organizuodamos smagias ir žaismingas edukacines veiklas, išvykas ir atrakcijas, pastebėjome, kad kokybiška vasaros metu veikla yra ta, kurioje vaikas ieško atsakymų į dominančius klausimus, patiria sėkmę, jaučiasi visaverčiu organizatoriumi ir dalyviu ir nori ją tęsti. Vasaros stovyklos metu stengėmės praturtinti savo ugdytinių žinias ir norėjome, kad jie smagiai bei prasmingai praleistų laiką. Kartu įsitikinome: tik drauge su vaiku galime augti ir tobulėti. O geriausias mūsų pastangų įvertinimas – tai spindinčios vaikučių akys ir tėvelių pritarianti šypsena.

Mažeikių lopšelio-darželio „Berželis“ pedagogai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto