- Mažeikiai, naujienos, žinios – Santarvės laikraštis, santarve.lt - http://www.santarve.lt -

Ar reikia diferencijuoti baudas už viršytą greitį?

Vyriausybei ketinama siūlyti diferencijuoti baudas už kelių eismo taisyklių pažeidimus ir griežčiau bausti vairuotojus, keliančius tiesioginę grėsmę aplinkiniams. Administracinių teisės pažeidimų kodekse, kurį siūlo taisyti Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamentas, numatytos skirtingos baudos už greičio viršijimą, atsižvelgiant į tai, kokia grėsmė visuomenei buvo iškilusi. Bus siūloma mažinti baudas greitį viršijusiems vairuotojams užmiestyje, o didinti – mieste.
Mažeikiškių klausėme, ar reikia diferencijuoti baudas už viršytą leistiną greitį? Viktoras, pensininkas:
– Net kalbos negali būti, žinoma, kad reikia. Aš pats vairuoju mopedą, tačiau automobilių vairuotojai nelaiko tikru eismo dalyviu, elgiasi, kaip jiems yra geriau. Gal padidintos baudos mieste juos privers elgtis tvarkingiau. Kelių eismo taisyklių reikalavimų reikia laikytis, tam jos ir yra sukurtos.
Didesnė tvarka galėtų būti ir užmiesčio keliuose.

Linas, tarnautojas:
– Nors ir esu baustas už eismo taisyklių pažeidimus, tačiau pritariu, kad reikia griežtinti baudas už viršytą leistiną greitį mieste. Jei nori lakstyti, nekreipi dėmesio į aplinkinius, tai ir mokėk didesnę baudą arba net pavaikščiok pėsčiomis kelis mėnesius, netekęs vairuotojo pažymėjimo. Jei paliksime viską kaip ir anksčiau, visiškai nebebus tvarkos.

Bronė, tarnautoja
(fotografuotis nepanoro):
– Mieste už viršytą leistiną greitį baudas reikia didinti: juk gatvėje pažeidžiamiausia grupė yra pagyvenę žmonės ir vaikai, tačiau net per pėsčiųjų perėją eidami jie nėra saugūs. Kai budėjo prie perėjų pirmosiomis rugsėjo dienomis policininkai, buvo malonu, tačiau dabar vėl tenka saugotis.

Dalia, gydytoja:
– Diferencijuoti nereikėtų, jei vairuotojai būtų kultūringesni. Dabar gi einant per pėsčiųjų perėją reikia apsižvalgyti, ar tave praleidžia. Net ir užmiestyje kartais vairuotojai dėl didelio greičio sudaro tokią pavojingą situaciją, kad mažiau jį bausti būtų nepadoru.

Rimantas, darbininkas:
– Iš to jokios naudos ar nenaudos nematau: reikia visiems laikytis eismo taisyklių. Norėčiau tik, kad būtų atsižvelgta į skiriamų baudų sumas: jos tikrai yra ne pagal gyventojų uždirbamą atlyginimą.
Pastaruoju metu stengiuosi važinėti pagal taisykles, nes kiekvienas susidūrimas su pareigūnu, jas pažeidus, smarkiai palengvina kišenę.

Vaclava, darbininkė:
– Bausmes už viršytą greitį mieste reikia didinti: pažiūrėkite, kiek avarijų įvyksta dėl to, kad viršytas saugus greitis. Lakstantys vairuotojai ne visada praleidžia per pėsčiųjų perėjas, todėl mieste tikrai jaučiamės nesaugiai. Užmiestyje gal tokios būtinybės ir nėra, kai aplink tik laukai ir nėra didesnio transporto judėjimo, baudos galėtų būti mažesnės.

Edita, kirpėja:
– Kažin ar šie pakeitimai padarys eismą mieste saugesnį. Patys vairuotojai turi įsisąmoninti, kad reikia mažiau lakstyti. Nors kita vertus, gal jie kiek ir padės, mūsų vaikai, kurie dar elgiasi neatsargiai, gal bus saugesni!
Neseniai vėl pranešė, kad Klaipėdoje buvo sužeistas vaikas, kuris ėjo per perėją. Ne išimtis ir mūsų miestas: einant per perėjas dar reikia apsižvalgyti, ar tave vairuotojas praleidžia, ar neatlekia didžiuliu greičiu. Tas pats pasakytina apie daugiabučių namų kiemus: nors privalu važiuoti lėtai, pralekia gana greitai ir garantijos, kad spės sustabdyti, iš laiptinės išėjus vaikui, nėra jokios.
Kalbino Vidas STANKUS
Sigito STRAZDAUSKO nuotraukos