- Mažeikiai, naujienos, žinios – Santarvės laikraštis, santarve.lt - http://www.santarve.lt -

Ar yra tekę įsigyti nekokybiškų prekių?

Kovo 15-ąją Europos Sąjungos šalyse yra minima Europos vartotojų diena. Tądien vykstančiuose renginiuose siekiama visuomenei priminti vartotojų teises, skleisti informaciją apie tai, kaip elgtis įvairiose su vartotojų teisėmis susijusiose situacijose.
Vartotojų teisių gynimo srityje dirbantys specialistai tikina, kad Lietuvoje šie mechanizmai yra sukurti, tačiau trūksta vartotojų sąmoningumo ir žinių, kaip spręsti tokias problemas.
Gatvėje sutiktų praeivių „Santarvė“ klausė, ar jiems yra tekę įsigyti nekokybiškų daiktų, maisto produktų ir kaip jie tokiais atvejais elgėsi.

Valentinas. Sigito STRAZDAUSKO nuotr.

Valentinas:
– Dabar, kai paklausėte, man nepavyksta prisiminti tokių atvejų, kad kažką tokio pagedusio, neveikiančio būtų tekę įsigyti.
Žinau tai, kad, įsigijus kokią rimtesnę prekę, kad ir, pavyzdžiui, kažką iš buitinės technikos, reikia išsaugoti pirkimo čekį. Jeigu daiktas neveikia, jeigu kažkas yra ne taip, kreipiesi į pardavėjus. O jie sprendžia ką toliau daryti – tą klientui įsigytą daiktą pakeisti nauju, taisyti ar tiesiog grąžinti sumokėtus pinigus.
Perkant maistą, reikia žiūrėti į produkto galiojimo datą, atkreipti dėmesį į išvaizdą. Manau, kad tokie yra apsisaugojimo būdai.

Laima ŽIUBIKIENĖ. Sigito STRAZDAUSKO nuotr.

Laima ŽIUBIKIENĖ, lopšelio-darželio direktorė:
– Neturiu tos karčios patirties, kad būtų tekę įsigyti kažką negero. Man nėra buvę taip, kad tektų kreiptis į parduotuvės darbuotojus dėl prekės pakeitimo ar pinigų grąžinimo. O ir iš pažįstamų, artimųjų neteko girdėti apie tokias situacijas.
Prieš įsidėdama prekę į krepšelį, skaitau, kas parašyta etiketėje. Jei dairausi kažkokio rimtesnio daikto, prašau specialistų konsultacijų.

Rūta. Sigito STRAZDAUSKO nuotr.

Rūta:
– Man ne kartą yra buvę, kad nusipirkau ne itin kokybišką daiktą. Visai neseniai viename iš prekybos centrų buvau įsigijusi duonos skrudintuvą. Jau atidarius dėžutę, jis nemaloniai kvepėjo plastmase. Nunešiau atgal į prekybos centrą. Ir be jokių problemų darbuotoja jį priėmė, grąžino pinigus.
Man atrodo, pasakymas, jog pardavėjai nekeičia nekokybiškų prekių kokybiškomis, yra tik šnekos. Net nėra ko aiškintis. Paklausia, kas yra ne taip, kas netenkina. Paaiškini, pasakai, kad netinka, tad ir grąžina sumokėtus pinigus.
Prašyti kažkokių institucijų pagalbos iki šiol nereikėjo. Geriau, kad ir nereikėtų.

Lilija PRNEU. Sigito STRAZDAUSKO nuotr.

Lilija PRNEU, senjorė:
– Žinokite, man nėra buvę tokios nemalonios situacijos, kad prekę pasiėmus reiktų eiti aiškintis dėl jos su prekybininkais.
Pavyzdžiui, kompiuterį pirkome gal jau prie kokius devynerius metus. Ir veikia. Didelį televizorių pirkome, telefonus. Ir nieko, viskas gerai.
Jeigu pasitaikytų kažką tokio neveikiančio nusipirkti, pirmiausia eičiau, kalbėčiausi, prašyčiau, kad pakeistų veikiančiu daiktu.

Vanda JOKUBAUSKIENĖ. Sigito STRAZDAUSKO nuotr.

Vanda JOKUBAUSKIENĖ, namų šeimininkė:
– Jau tiksliai neatsimenu, bet buvau nusipirkusi kažkokio pagedusio maisto. Išmečiau ir tiek.
Kad tokių dalykų pavyktų išvengti, reikia atidžiau rinktis, ką perki.
Jeigu pasitaikytų įsigyti kažką neveikiančio iš buitinės technikos, gabenčiau pas pardavėjus. Manau, kalbantis, aiškinantis, vienaip ar kitaip tą problemą išspręsti pavyktų.
Kiek yra tekę girdėti iš aplinkinių, pardavėjai, pirkėjams pareikalavus, už nekokybiškas prekes atiduoda sumokėtus pinigus.

Romualdas RADVILAVIČIUS. Sigito STRAZDAUSKO nuotr.

Romualdas RADVILAVIČIUS, senjoras:
– Yra pasitaikę nusipirkti naudojimui netinkamų, pagedusių maisto produktų. Išmetėm juos lauk ir tiek tos bėdos.
Jeigu neveikia koks nusipirktas brangesnis daiktas, juk eini, kalbiesi su jį pardavusiais žmonėmis, grąžini. Arba prašai, kad pakeistų nauju, veikiančiu. Konfliktų su prekybininkais tikrai nėra buvę.