Šviesoforai Laisvės gatvėje: padeda, trukdo, puošia?

Mindaugas DULINSKAS. Nuotrauka iš asmeninio archyvo

Atrodo, kad Mažeikiuose didžiausios problemos yra sukuriamos situacijose, kurios susijusios su eismu: tvoromis buvo bandoma išmokyti gyventojus nekirsti geležinkelio ten, kur jiems patogiau, o tą daryti saugiai ir ten, kur reikia bei leidžiama (dabar gražu žiūrėti į rezultatą, kuris pasiektas); rekonstruojamos sankryžos už miesto, kad padidėtų saugumas; renovuojamos miesto gatvės, kad susisiekimas taptų patogesnis.
Mažeikiuose Laisvės gatvė renovuota labai gražiai ir puikiai pritaikyta pėstiesiems bei dviratininkams, o automobilių vairuotojams sukuriamos dirbtinės problemos, nuo kurių kenčia ir pėstieji.
Kai tik pradėjo veikti pastatyti šviesoforai, daug kas buvo nepatenkinti, esą jų per daug ir jie neatlieka tos funkcijos, kurią turi atlikti. Galų gale viskas buvo padaryta taip, kad dauguma  gatvėje esančių šviesoforų veikė tokiu principu, jog važiuojant Laisvės gatve degdavo žalias šviesoforo signalas, tik sankryžoje su V. Burbos gatve turėdavai sustoti ir palaukti, kol užsidegs žalias, nes ten buvo padarytas atvirkščias variantas, pirmenybė suteikta sukantiems iš V. Burbos į Laisvės gatvę. Toks kvailas sprendimas labai gerai matydavosi naktį, kada visoje gatvėje dega žalias šviesoforo signalas, o minėtoje sankryžoje – raudonas. Man nepavyko sugalvoti logiško paaiškinimo šitam sprendimui. Kam be reikalo stabdyti eismą, ypač naktį, kada pėsčiųjų nėra, o V. Burbos gatvė nėra miesto arterija ir ten srautai yra minimalūs?
Taip buvo, o dabar apie tai, kaip yra šiuo metu, kada logiškai paaiškinti priimtus sprendimus – sudėtinga.
Laisvės gatvėje, po renovacijos, daug erdvės sukurta pėstiesiems, bet kodėl jie yra dusinami be reikalo sustojusių automobilių išmetamosiomis dujomis? Stabdoma prie kiekvienos sankryžos, nes jiems draudžia važiuoti raudonas šviesoforo signalas.
Laisvės ir Vasario 16-isios gatvių sankryžoje šviesoforas veikia nuolatos. Nustatytas tam tikras ciklas ir veikimo principas nėra toks, koks buvo prieš tai, kada žalias šviesoforo signalas –  įvažiuoti į Laisvės gatvę – užsidegdavo tik privažiavus automobiliui šalutinėje gatvėje. Tebūnie  taip, kaip yra. Šita sankryža ganėtinai svarbi ir eismo intensyvumas, sukant iš šalutinės į pagrindinę gatvę, yra didesnis nei kitose. Nors buvęs sprendimas, mano nuomone, daug efektyvesnis.
Laisvės ir V. Burbos gatvių sankryžoje, kuri yra už 50–60 metrų nuo sankryžos su Vasario 16-osios gatve, šviesoforas veikia irgi pagal nustatytą ciklą! Elementari situacija: sulauki žalio šviesoforo signalo ir įsuki iš Vasario 16-osios į Laisvės gatvę, už 50 metrų privažiuoji sankryžą su V. Burbos gatve ir vėl lauki žalio signalo (o belaukiant žalios spalvos laukiančiųjų dar padaugėja), nes reikia praleisti automobilius, kurių nėra. Kodėl?! Pėsčiųjų nėra, šalutiniame kelyje automobilių nėra, kodėl žalias tiems, kurių nėra?
Žmonės, sėdintys prie bibliotekos ant suolelių, sėkmingai kvėpuoja išmetamosiomis dujomis. Kažkada skelbtas taurus valdžios tikslas žmonėms leisti laisvalaikį senamiestyje lieka tik užrašyta iliuzija popieriuje.
Dabar didžiausias nesusipratimas – Laisvės ir Mindaugo gatvių sankryža. Kas nors man paaiškinkite, kodėl ten šviesoforai veikia pagal ciklą, o ne pėstieji, kurie nori pereiti gatvę, įjungia žalią šviesą sau? Iš Mindaugo gatvės įvažiuoti į Laisvės gatvę neįmanoma, nes ten veikia vienpusis eismas. Iš Laisvės gatvės įvažiuoti į Mindaugo gatvę galima bet kada, reikia tik žalio šviesoforo signalo. Ar ten pėsčiųjų tiek daug, kad reikia pagal ciklą veikiančio šviesoforo? Jei taip, man nepavyko pamatyti bent 10 pėsčiųjų sekmadienį bei naktimis. O šviesoforas sėkmingai mirksi. Vėl stabdomas eismas, vėl kvėpuojame išmetamosiomis dujomis, vėl raginame žmones džiaugtis senamiesčio grožiu.
Gal per vėlai buvo pastebėta, kad niekas iš Mindaugo gatvių įsukti negali, todėl pastatyti šviesoforai vis dar užklijuoti lipnia juostelei ir niekada nebus įjungti (nes apskritai tokio tipo šviesoforo ten nereikėjo statyti).
Geriausias ir logiškiausias sprendimas šiai sankryžai – nuolatos degantis žalias šviesoforo signalas ir tik pėstieji, norėdami pereiti gatvę, galėtų įsijungti žalią šviesą. Eismas nestabdomas, žmonės laimingi, vairuotojai nesikeikia.
Sankryža prie Merkelio Račkausko gimnazijos neveikia pagal ciklą. Automobiliai turi privažiuoti šalutiniame kelyje prie sankryžos ir laukti žalio signalo. Arba pėstieji gali jį perjungti. Tris kartus valio už tokį sprendimą.
Laisvės ir Laižuvos gatvių sankryža – neliečiama ir nekomentuojama, ten viskas gerai.
Laisvės ir Pramonės gatvių sankryža – komentuojama ir klausiama: „Kas visa tai sugalvojo?“ Šviesoforas prie šviesoforo. Vėl. Džiaugsmas tik toks, kad jis veikia „pagal iškvietimą“, o ne cikliškai. Vakare ir naktimis tai gelbėja. O dieną kuria papildomas eiles ir prastovas automobiliams. Kam apskritai reikėjo šviesoforo šioje sankryžoje? Tik dėl to, kad kartais stovi trys automobiliai ir neranda galimybės įsukti į Laisvės gatvę? Sprendimas – ilginti ciklą Laisvės ir Laižuvos gatvių sankryžoje tarp raudono ir žalio signalo.
Šviesoforai, pastatyti prie geležinkelio pervažos, – reikalingi, bet tas preciziškumas, kuris ten parodytas – per didelis.
Aš nežinau, ar veikianti nuolatinė saugaus eismo komisija ir jos pirmininkas A. Žiulpa prisidėjo prie to, kaip būtų sureguliuoti šviesoforai Laisvės gatvėje, tačiau dabar veikiantis variantas – apgailėtinas.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius sakė, kad „Mažeikiai sublizgėjo Laisvės gatve, <..> pasisemti patirties, kaip galėtume papuošti gatves kituose Lietuvos miestuose“. Taip, gatvė blizga, ypač naktį, kada šviesoforai mirksi ir reguliuoja eismą, kurio nėra, užuot leidę automobiliams važiuoti nestabdydami jų. Blizgesį sukuria atsispindinti šviesa, ypač po lietaus.
Jei norite puošti gatves, nepuoškite jų nereikalingais šviesoforais.
Ir nebandykite spekuliuoti, kad viskas padaryta dėl gyventojų saugumo, nes apsijuoksite dar labiau. Įvykti eismo nelaimei su pėsčiaisiais ten, kur jų nėra, neįmanoma. Senamiestis – vis dar tuščias. Gyvi tik veikiantys ir mirksintys šviesoforai.

Mindaugas Dulinskas

31 Atsakymas į "Šviesoforai Laisvės gatvėje: padeda, trukdo, puošia?"

  1. Vardas (privalomas) parašė:

    Atsirado sviesaforai Laisves gatveje,padaugejo autoaavariju.Laukti,kol uzsidegs reikamas signalas tenka ilgai,o dega jis trumpai. Kame reikalas? Gal jie blogai sureguliuoti?

  2. neekspertas parašė:

    DIDELIS DĖKUI TAM ASILUI, KURIS SUGALVOJO ŠVIESOFORŲ NEIŠJUNGTI NAKTIMIS IR SAVAITGALIAIS…

  3. nepasirašiusiam parašė:

    “Atsirado sviesaforai Laisves gatveje,padaugejo autoaavariju.” Palaukit, gerbiamasis, kada paskutinį kartą renovuotoje Laisvės gatvės atkarpoje registruota paskutinė avarija? Kažko nepamenu… Ir anksčiau ten jų beveik nebūdavo. Tad apsieikime be provokacijų…

  4. Algis parašė:

    kiekvienas vairuotojas patvirtins, kad dabar problemų “nuostabioje” Laisvės gatvėje tikrai padaugėjo. Tiesiog būtų galima organizuoti anketinę apklausą (tik ne savivaldybės priemonėmis!) ir žinotumėm realią nuomonę. Gal rajono žiniasklaidos priemonės galėtų padėti tai padaryti?

  5. Senamiesčio gyventojas parašė:

    Man tie šviesoforai netrukdo, gal jų minusas tik tas, kad baigdamas degti žalias signalas mirkteli tik du kartus ir užsidega geltonas, niekur taip nesu matęs. Šviesoforai pastatyti ne tam, kad nesustodamas pravažiuotum Laisvės gatve, o tam, kad galėtum į ją įvažiuoti iš šalutinių…Gaila, kad pagal naujas taisykles nebeliko žalių rodyklių į dešinę…Didžiausia Laisvės ir Burbos gatvių renovacijos klaida laikau parkavimo vietų, lygiagrečių važiuojamajai daliai, įrengimą. Mašinos statomos vieną ratą paliekant ant gatvės, jas reikia apvažiuoti, prie Vasgenos jau buvo atvejis, kai į taip numestą automobilį įvažiavo kitas. Mindaugo gatvėje dešinėje pusėje jau suprojektuotos parkavimo vietos įstrižai važiuojamajai daliai

  6. Komentatorius parašė:

    Gerbiamas senemiesčio gyventojau, prašome man pasakyti, kaip įsukti iš šalutinės į pagrindinę gatvę Laisvės – Mindaugo gatvių sankryžoje? Kaip laikantis visų KET tą padaryti, nevažiuojant prieš eismą? Atrodo, kad šiandienos eismo įvykis kaip tik atsitiko parašius šį komentarą. Bet ten barsukai lėkė su BMW ir nutrenkė audinę.

  7. Valio parašė:

    Tris kart Valio straipsnio autoriui! Gyvenu Laizuvos gatveje, issukti i Liasves gatve butu gal ir nieko, bet jei Pramones gatves sviesoforas raudonas, issukti tiesiog nera vietos… O kiek maciau pravaziavusiu ten per raudona, kazkaip nespeja zmones suziureti tu sviesoforu.

  8. Atsakau parašė:

    Nesupratau klausimo, nes iš Mindaugo į Laisvės gatvę išvažiavimo nėra ir negali būti, nes ten vienos krypties eismas… Jei esi Mindaugo gatvėje prie banko, važiuok pro Sodrą, jei esi prie bažnyčios – važiuok Burbos arba Jablonskio arba Kudirkos arba Laižuvos gatvėmis

  9. Komentatorius parašė:

    Gerbiamas Atsakau, aš apie tai ir rašiau, ten vienos krypties eismas, BET šviesoforas mirksi ir kažkodėl užsidega raudonas, todėl važiuoti negalima. KODĖL užsidega raudonas? Be priežasties, nes jei iš Laisvės gatvės nori sukti į Mindaugo gatvę, reikalingas žalias, ne raudonas. O šviesoforas uždega raudoną, kad … tik dėl pėsčiųjų? Pėstieji patys gali įjungti žalią sau, jei tik norėtų. Todėl ten pirmiausia reikia išjungti ciklinį šviesoforo veikimą.
    Teksto video variantas čia http://www.youtube.com/watch?v=Jx3jrsBsOJg

  10. V. Burbos parašė:

    esme: pro ten eina greituskes kelias jai suteikta pirmenybe nors ir turi spec signalus, tiesiog saugumas ;) pasidomek yra kazkur jau seniai aprasyta del sio sviesaforo…

  11. 123 parašė:

    reikejo platint gatve i 4 juostas, nes po poros metus vel darysim rekonstrukcija

  12. 321 parašė:

    debilai projektavo mazeikiu gatves debilai ir projektuos toliau

  13. bmw parašė:

    kartais normalei iskacialinu i nervin kai reik mestis per stabdzius, visad judu su srautu 70km/h ten px prasoku per zalia

  14. Mazeikietis parašė:

    Susireiksmines autorius desto svao isminti, kaip geriausia. Atsizvelk ir i galutini rezultata – eismo sauguma. Ar pasidomejai, kiek eismo ivykiu Laisves gatveje buvo iki sviesoforu ir jiems esant…

  15. boycas parašė:

    nier ko stot prie raudonu sviesaforu kas nor tas zino kad mzk kameros laikinai neveikia

  16. Laisvasis parašė:

    Va kas buna, kai per visokias valdziu kaitas, proletariatas(baudziauninkai) i valdzia ateina. Ne tik i valdzia ateina, bet ir savo teises per komentarus pradeda stumt. Tai va, mieli baudziauninkai, jei nepatinka sviesoforai – kraustykites i miska…

  17. R. parašė:

    Mindaugui vėl dėmesio trūkumo sindromas.
    Matyt jau nepagydoma…..

  18. Vardas (privalomas) parašė:

    Straipsnis arb nuomonė idiotiška. Jei gali nerašyti, būk geras nerašyk. Visą šią painią nuomonę galima buvo sudėlioti į triskart mažesnį straipsnį. Tiksliai, kad dėmesio trūkumo sindromas kankina.

  19. Daiva Šideikienė parašė:

    ‘Straipsnis yra geras, puikiai išdėstyta apie tai, kas labiausiai Mažeikuose sublizgėjo, tik neaišku, kiek prie to apgailėtino varianto prisidėjo nuolatinės saugaus eismo komisijos pirmininkas A. Žiulpa. Galima manyti ,jog merui A.Teniui ir Tautos atsovui K.Bartkevičiui reikėtų duoti patarimą, jog svečiams pasisemti patirties ir leisti grožėtis blizgančia Laisvės gatve, geriausiai yra naktį ir dar po lietaus.

  20. kardas parašė:

    Nebekartosiu Mindaugo – tik vienas tik iš pastebėjimų – vat nueikit į sankryžą Laisves- Mindaugo g – ties exSnoru, swedbankiu ir Picaso – kur vienpusiai eismai į abi puses, bet šviesoforai stovi suprojektuoti, nupirkti bei sustatyti net į tas puses “prieš eismą”, iš kur mašinų nei teoriškai, nei praktiškai niekad nebuvo ir nebus ir negali būti. Bet šviesoforai stovi. tamsūs, nepajungti, įstržai lipnia juosta perklijuotais stiklais. Bet stovi. Iš to išvados – kas tas kas projektavo Laisvės gatvę – apie eismą, o ypač šviesoforus – supranta lygiai tiek kiek kiaulė apie debesis, o tas kas tą gatvę užsakė ir priėmė matomai serga šviesoforomanija arba turi jų pardavimo uabą. Kitokio logiško paaiškinimo Laisvės g šviesoforams nėr. Labiau Laisvės g eismą suknisti bebuvo galima tik vietoj visų tų šviesoforų pastačius makakas su reguliuotojo lazdelėm.

  21. Komentatorius parašė:

    Kardai, apie tai ir rašiau, čia buvo viena iš pagrindinių minčių. Valdžia tiesiog per vėlai susizgribo, kad ten nelabai tinkama sankryža tokiems šviesoforams, tai dabar ir stovi sau. Tai, kad nestovėtų dyki, ėmė ir įjungė. Tik nežinia ką jie ten reguliuoja.

  22. NE TEN KNISAT parašė:

    pradekim nuo to kad sveisoforus pirkom uz brangesne jei rinkos kaina, kam reikejo tas isidejo i kisine… esme kad nereikejo isvis tiek tu sviesaforu dar uz x2 kaina vat nuo kur pradekim ieskot teisybes

  23. ponuliams ratuotiems parašė:

    jeigu mano valia … tai laisvės gatvė pėsčiųjų alėja būt…. kam nepatinka nevažinėkit…

  24. Stasys parašė:

    Kas gali atsakyti?Kodėl,kada uždaryta pervaža,negalima pasukti į Vytauto gatvę?

  25. mama parašė:

    Geras straipsnis ! Sviesoforu per daug,bet juk jei daugiau perki,tai daugiau ir i kisene iplaukia ;-))) nesvarbu,kad jie stovi uzklijuotomis juostelemis…. Nuo pat pradziu sakiau,kad dabar ne Liaves g.,o Raudonuju zibintu :D Bet jau nebestebina toks valdininku sprendimas,nes sprendimus daro tie,kas nieko nesupranta..deja…

  26. Man parašė:

    labai juokingos tos “diskusijos” del sviesoforu Laisves gatveje, lyg tai nera svarbesniu darbu ir reikalu?! Tiek straipsnio autoriaus, tiek kai kuriu komentatoriu galvelese tokia minciu painatis, kad lieka tik jiems palinketi uzsiimti rimtais darbais, kurie laukia ir nesulaukia ju. Juk kai kurie senamiescio gyventojai kalba, kad jiems tie sviesoforai netrukdo, taigi maloningieji ponai ir ponios, palikim juos (sviesoforus) ramybeje ir uzsiimkim neatideliotinais darbais…Tuo labiau, kad neteko girdeti ir matyti “nukentejusiu” nuo neva ne taip mirksinciu sviesoforu… Pats ne karta vaziavau ir pestute keliavau Laisves gatve, bet taip ir “nenukentejau”…

  27. Vardas (privalomas) parašė:

    Priminsiu tam nezinanciam apie paskutine ,skaudzia autoavarija,kuri vyko , s.m. birzelio 22 diena,14,30 val.Kai buvo nudauztas dviratininkas B.J. ,kuris vedesi dvirati per zalia sviesafora Laisves gatve,ties Dvarcioniu keramika.Ji nudauze BMV lekes 200 km,val ,gal ir daugiau? Apie si skaudu ivyki zino nemazai miesto gyventoju.Kaip cia tamstai su atmintim? Paskaitykit komentarus zmoniu,kurie komentavo apie si ivyki Santarveje…Dar galiu pridurti,kad sia autoavarija sukele Prokurores ir advokato sunus.K.A.

  28. Niekas nera apdraustas parašė:

    nuo tokios baisios nelaimes, taciau visumoje tikrai per daug demesio skiriama sviesoforams Laisves gatveje. Vienu metu buvo kile gincai ir del medziu, negi nera kitu zymiai svarbesniu reikalu ir darbu ar aptariamu temu?

  29. senas vairuotojas parašė:

    jau tokio ”talentingo” durniaus taip sureguliuoti sviesoforus,reikejo gerai paieskoti.Grizti po 23val.nespeji pajudeti,jau vel raudonas dega,arba ne gyvos dvasios aplinkui,o sviesoforai vbisi raudoni,na kitaip nepavadinsi-durniu laivas.

  30. Eismo dalyvis parašė:

    Mindaugai, geras Tavo straipsnelis!
    Prie šito straipsnelio būčiau prirašęs dar porą klausimėlių:
    1. Kodėl Mažeikiuose atsisakytos papildomos žalios rodyklės, leidžiančios sukti į dešinę, degant raudonam šviesoforo signalui ir neesant kliūties iš kairės?
    2. Koks neišmanėlis ( atleiskit gerbiamieji projektuotojai,bet kitokio žodžio nerandu ) suprojektavo Laisvės ir Birutės gatvėse mašinų stovėjimo vietas?

  31. komentaras parašė:

    kvailesnio projekto kaip Laisvės gatvės nesu matęs ..

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*