8 atgyvenusios (žalingos) SEO taktikos, kurių privalote atsisakyti!

Donatas Viliamas – SEO ekspertas

Kaip žinia SEO (optimizavimas paieškos sistemoms) tai itin sparčiai besivystantis procesas, kuriame esminės taktikos ir strategijos keičiasi nuolat. „Todėl keista stebėti tam tikras SEO kampanijas, kuriose naudojami seni, o kartais net labai žalingi metodai. Dažniausiai taip nutinka, kai tinklalapių savininkai, nepasitarę su SEO ekspertais, imasi veiksmų patys pasiskaitę informacijos tinklaraščiuose, arba pasižiūrėję įvairių Youtube įrašų“. Sako „SEO generolai“ vadovas ir SEO strategas Donatas Viliamas.

Šiame straipsnyje mūsų kalbintas SEO ekspertas turintis daugiau nei 10 metų SEO darbo patirties, sutiko pasidalinti savo įžvalgomis kokių SEO taktikų jau derėtų vengti šiais laikais. Pasak SEO specialisto, jos gerai veikė prieš 5 ar daugiau metų, bet dabar yra ne tik nebeveiksmingos, bet ir žalingos.

1. Raktažodžių tankio (Keyword density) skaičiavimas

Prieš 15 metų SEO specialistai manė, kad tekste raktažodžių turi būti 2,5-3 proc. Vėliau šis skaičius keitėsi iki 1 proc. Tai reiškia, kad 100 žodžių turi būti bent vienas raktažodis. Jei raktažodžių dažnumas buvo 3 proc., tai 100 žodžių teksto turėjo būti bent 3 raktažodžiai. Kartais tokių reikalavimų pasigirsta ir iki šiol. Rašomame 400 žodžių tekste paminėti 4 raktažodžius. Aišku, turima omenyje tik tikslūs raktiniai žodžiai, o ne jų versijos.

Realybė yra kiek kita. Google supranta tekstą ir tiek raktinių žodžių nebereikia. Svarbu, kad jie būtų tam tikrose vietose – puslapio URL adrese, H1 arba H2 pavadinime, Metapavadinime (Metaaprašyme gali ir nebūti, nes Google pats mėgsta parinkti jį iš teksto) ir bent vienas raktinis pačiame tekste. Ir jokio skirtumo, koks teksto ilgis. Taip yra todėl, kad Google paiešką jau valdo dirbtinis intelektas, kuris vis geriau ima suprasti kontekstą.

2. Tikslus žodžių skaičius tekste

Dažnai pradedantieji SEO specialistai iki šiol reikalauja puslapiams rašyti 300 žodžių teksto. Tai iš piršto laužtas reikalavimas. Google jokio reikalavimo kiekiui neturi, todėl nesvarbu, ar tai 50 žodžių, ar 5000 – puslapis bus reitinguojamas atsižvelgiant ir į dar 100 kitų elementų, pagal kuriuos ir nustatomas puslapio reitingas. Svarbu, kad lankytojas gautų to, ko atėjęs.

3. Daugybė raktinių žodžių tekste

Kas per daug, tas nesveika… – sako liaudies išmintis. Iš tiesų, per didelis raktinių žodių kiekis gali ne padėti, o pakenkti. Angliškai tai vadinama keyword stuffing – raktažodžių prikimšimu. Tekstas atrodo nenatūraliai, kai stengiamasi panaudoti kuo daugiau panašių ar net skirtingų raktinių žodžių. Tada skaitytojas supranta, jog toks tekstas parašytas Google robotams, o ne jam. Taisyklė čia paprasta – laikykitės to kas būtų priimtina skaitytojui, o ne Google ir su turiniu stenkitės tik vardan jo.

4. Nenatūralus raktažodžių naudojimas

Kai raktiniai žodžiai naudojami dideliais kiekiais, „sveplai“, netikusiais linksniais ir todėl atrodo visiškai nenatūraliai. Teksto kokybė krenta. Kaip ir Jūsų įmonės reputacija. Lietuvių kalba yra labai sudėtinga ir archajiška. Čia skirtingi linksniai, asmenuotės, įvardžiavimai. Kai visa tai naudojama nenatūraliai tik tam, kad tekste būtų paminėtas tikslus raktažodis, teksto kokybė labai kenčia. O kur dar rašymas „svepla“ kalba be lietuviškų raidžių?.. Google jau kuris laikas supranta tokią kalbą ir puikiai suvokia, kad ieškoma vieno ir to paties. Todėl nesistenkite būti gudresni už Google ir neklausykite jei tokius dalykus pataria SEO ekspertas, vadinasi jo kompetencijos yra prastos kokybės, o žala jūsų reputacijai bus didelė.

5. Tekstų perrašinėjimas skirtingais žodžiais

Angliškai šis terminas yra „re-wording“ arba „per-žodžiavimas“. Paimamas tekstas ir perrašomas panaudojant skirtingus žodžius arba sinonimus. Tada patikrinamas per plagiavimo įrankius, ar neliko kur kopijuotos vietos. Taip iš vieno teksto vos per keliolika minučių galima padaryti 3-5 skirtingus tekstus. Anglakalbėje rinkoje yra net specialios programos, kurios sugeba tokį veiksmą atlikti dar greičiau. Žinoma Jūs galite imtis šios taktinis jei siekiate trumpalaikio efekto. Jei norite ilgam pelnyti lankytojų ir paieškos sistemų dėmesį, susikoncentruokite į turinio kokybę ir vertę klientui. Tai atsipirks Jums su kaupu.

6. Kurti puslapius visiems raktažodžių variantams

Vienu metu tai buvo gana populiari praktika: surenkamas raktažodžių sąrašas ir visiems jiems sukuriami vidiniai puslapiai. Pavyzdžiui, šalia „buhalterinė apskaita“ puslapio sukuriami papildomi puslapiai: „UAB buhalterinė apskaita“, „UAB buhalterija“, „MB buhalterinė apskaita“, „VšĮ buhalterinės apskaitos paslaugos“, „IĮ buhalterinė apskaita“ ir t.t. Taip viena paslauga „apauginama“ keliais puslapiais. Beje, tekstas tokiuose puslapiuose dažniausiai būna perfrazuotas ir prikištas raktažodžių. Taip siekiama optimizuoti vieną raktinį viename puslapyje. Deja tai pasenusi ir žalinga SEO taktika, kuri nekuria vertės. Priešingai ji sukuria „SEO kanibalizmą“ kuris ypač kenkia kitiems Jūsų svetainės puslapiams konkuruojantiems su panašiais raktiniais kaip pvz. „buhalterinė apskaita“, nes tokiu atveju Google jau nebesupranta kurį vidinį puslapį šiam raktiniam laikyti prioritetiniu.

7. Domenai su raktažodžiais ir mikro-svetainės

Praktika įrodė, kad nelabai svarbu, koks yra domenas, svarbu, kaip gerai optimizuoti jo vidiniai puslapiai ir koks turinys. Domenas gali būti ir raidžių kratinys, tačiau viską lems vidinio puslapio paruošimas paieškai ir turinio kokybė. Keista iki šiol matyti, kai įmonės perka domenus su tiksliu raktiniu žodžiu, o kai kur žodžiai atskiriami brūkšneliais, pavyzdžiui, „auto-nuoma-klaipeda.lt“ arba „buhalterineapskaitakaune.lt“. Ši praktika nebeveikia taip gerai, kaip anksčiau, tad ir taikyti jos nevertėtų. Ypač, kai sukuriamas itin mažas tinklalapis su 1-3 vidiniais puslapiais – mikrosvetainė. Tai neveiksminga, nes su laiku tokie puslapiai tik praranda autoritetą, nes nėra atnaujinami ir Google supranta, kad tokia svetainė jokios vertės klientui nekuria, nes nėra palikta be priežiūros ir atnaujinimų. Be to klientai stipriai nuvertina prekės ženklo svarbą ilguoju periodu. Nes kuo daugiau žmonės ieško jūsų prekės ženklo (jis turi būti unikalus), tuo tai stipresnis signalas paieškos sistemoms, kad Jūs esate rinkai reikalingi labiau, nei Jūsų konkurentai.

8. Nuorodų palikinėjimas komentaruose ar forumų profiliuose

Taip, „nofollow“ nuorodos vis dar reikalingos ir naudingos, tačiau jų neverta rinkti iš komentarų tinklaraščiuose arba forumuose. Ypač tose vietose, kur per klaidą patvirtinami visi komentarai ir jų publikuojama labai daug. Taip originalaus puslapio teksto būna mažiau, nei komentarų. Toks komentarų „spamas“ Google yra stebimas, o nuorodos, paliktos tokiose vietose praranda savo vertę ir daro didelę žalą.
Senų SEO taktikų yra ir daugiau. Laimei vis rečiau jau yra dirbama su nuorodų katalogais, MetaAprašyme naudojami vien tik raktažodžiai, apsikeitinėjama nuorodomis, nors kažkada tai buvo vienas iš esminių SEO darbų. Taigi galima tik pasidžiaugti, kad SEO rinka keičiasi į gerą, nors gal ir ne taip sparčiai, o internetas darosi vis labiau kokybiškas turinio prasme.

Darotės SEO savarankiškai ir jaučiate, kad ne viskas yra gerai? O gal nuvylė esami SEO paslaugų teikėjai? Tokiu atveju rekomenduojame pasidomėti alternatyvia nuomone. Nemokamą SEO konsultaciją Jums suteiks SEO generolai.

Augančio Jums lankomumo!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto