
Bet be reklamos – kaip be rankų. Iš kur sužinotume apie nuolaidas, technologijų naujienas, vaistus, renginius? Ilgalaikė reklama visada turi skambų šūkį: jis nuolat kartojamas, trumpas, turi emocinį pagrindą. Kažkuris prekybos tinklas teigė: „Mes visi mylim maistą.“ Visada šūkiu abejojau.
Pasirodo, ginčų, ką mylėti, o ką mėgti, būta jau nuo 1912 metų. J. Dambrausko paruoštas spaudai „Kalbos patarėjas“ 1939 metais lyg ir apibrėžė vartojimo lauką: mylėti vartojamas kalbant apie žmones iršiaip gyvas būtybes, o mėgti – apie daiktus, muziką, sportą, skanėstus.
O kaip šiandien? Dabartinės lietuvių kalbos žodyne veiksmažodžio mylėti tokios reikšmės: 1. jausti meilę, prisirišimą, palankumą, pvz.: mylėti tėvus, vaikus; 2. vertinti, branginti, pvz.: Senų miškai mylėta. Kiek retesnės, bet galimos reikšmės: „vaišinti“, pvz: Suprašėme visus į vestuves, pradėjome vaišinti, mylėti.
Vadinasi, drabužiai, apavas gali būti mėgstami, patogūs nešioti, patinkantys, skanius valgius mielai, noriai, su pasigardžiavimu valgome, dažnas turime mėgstamiausią (ne mylimiausią) patiekalą. Taigi, mylėti ir mėgti, patikti – ne tas pats.
Pagal Valstybinės lietuvių kalbos informaciją parengė
Genovaitė VALANTIENĖ