Eismą mieste vėl reguliuoja ir žaliosios rodyklės

Nuotr. iš LRT archyvo

Vyriausybė nusprendė grąžinti žaliąsias rodykles, esančias prie šviesoforų. Antradienį šios rodyklės grąžintos ir Mažeikiuose į ankstesnes vietas.

Žaliosios rodyklės prie šviesoforų vėl įrengtos šių gatvių sankryžose – Žemaitijos ir Sedos, Žemaitijos ir Naftininkų, Žemaitijos ir Sodų, Laižuvos ir Laisvės, Tirkšlių ir Viekšnių bei Gamyklos ir Algirdo. Jos nuo šiose sankryžose esančių šviesoforų buvo nuimtos paskutinę praėjusių metų dieną.
Pagal Vyriausybės nutarimą, lentelės su žalia rodykle negalės būti įrengiamos naujai pastatytose ir rekonstruotose sankryžose.
Pagal Kelių eismo taisyklių reikalavimus, žalia papildoma rodyklė, esant raudonam šviesoforo signalui, leidžia sukti į dešinę, pristabdžius prieš šviesoforą ar „STOP“ juostą, netrukdant kitų transporto priemonių eismui ir praleidus gatvę kertančius pėsčiuosius ir dviratininkus.

4 Atsakymai į “Eismą mieste vėl reguliuoja ir žaliosios rodyklės”

  1. Andrius parašė:

    Mažeikiečiui iš Vilniaus. Juk nevisose sankryžose sudėtos tos rodyklės. Ir negirkit tų sankryžų su jutikliais. Po tokių sankryžų su jais įrengimo mūsų kaime tokie kamščiai, lyg būtume didmiesčiu. Pirma reiktų pastoviai Mažeikiuose gyvent, po to komentuot.

    1. Mažeikietis iš Vilniaus parašė:

      Tai pasirodo ne lentelės kaltos, jeigu ir prieš tai buvo kamščiai. Nežinau, tik ką jūs vadinat kamščiu. Ar čia sakysit kaltos lentelės nuimtos? Dabar uždėjo/uždės ir kas pasikeis? Savo komentare išvardinau dėl ko jos nėra gerai. Taip, Mažeikiai apsileido, nieko nedarė, net signalų planų nekoregavo. Mažeikiuose niekas neprižiūri šviesoforų, aptarnavimo sutartys vykdomos fiktyviai. Man įdomu, ar nors buvo kažkoks planų koregavimas Laisvės g. ar Žemaitijos gatvėje nuo tų šviesoforų pastatymo laiko. Ar visi jutikliai sutvarkyti ir normaliai funkcionuoja. Pinigai paimami, o nieko nedaroma, tik kokia sugedusi lempa pakeičiama. Patarimas, p. Andriau, kaip vietinis gyventojas galėtumėte pasidomėti tuom savivaldybėje. Aš irgi esu visomis rankomis už mūsų gimtą miestą.

  2. Mažeikietis iš Vilniaus parašė:

    Kokiu pagrindu jie tai padarė? KET nepakoreguotas, šviesoforų įrengimo taisyklės nepakeistos.

    Lentelė su žalia rodykle yra labai primityvus ir neteisngas valdymo (,,nevaldymo“ iš tiesų) būdas, nes:

    1.Lietuvoje sankryžos tam neprojektuotos – važiuodami per raudoną į dešinę visuomet ,,iškišam“ automobilio priekį ant pėsčiųjų perėjos, nes nėra matomumo, ir tuometmamos su vežimėliais turi lipti per mūsų mašiną.

    2.Niekas nepaiso kelių eismo taisyklių ir nesustoja važiuodami per lentelę prie stop linijos, o tuomet taip pat toliau juda, nes nėra matomumo dėl 1 punkto.

    3.Priešais sukantys į kairę su apsaugotu posūkiu negali įsukti, nes visi lenda per žalią lentelę. Klasikinis pavyzdys yra Vilniuje posūkiams iš Goštauto g. link ,,Pedagoginio tilto“ – visi po tiltu per lentelę susigrūdę į sukti į dešinę, o nė vienas iš priešingos pusės, kuriam dega žalia sekcija, negali įsukti.

    4.Sankryžos su jutikliais ir žalia lentele tampa nevaldomos. Klasikinis pavyzdys – privažiavau iš šalutinės gatvės per jutiklį ir nukūriau per lentelę, tuomet pagrindine gatve atvažiuoja automobilis ir sustoja, nes šalutiniam keliui uždegama žalia – jis laukia ir nesupranta ko laukia, nes šalutiniame kelyje juk nieko nėra.

    5.Dėl nevaldomumo neįmanoma padaryti „žalių“ koridorių gaisrinėms ir greitosioms. Klasikinis pavyzdys Vilniuje – norėta padaryti koridorius pvz. Švitrigailos gatvėje, t.y. gaisrinėms išvažiuojant į šią gatvę, blokuoti kelioms minutėms šalutines gatves raudonu signalu, o gaisrinėms duoti visuomet žalią, bet tokiems sprendimams nebėra prasmės, nes iš šalutinių gatvių visi vis tiek sulenda per žalia lentelę.

    6.Žalia lentelė yra išvis neefektyvi piko metu – jei pagrindinis kelias pilnas, juo lekia automobiliai, tai kuomet gi jūs išlįsite iš šalutinio su žalia lentele?Klasikinis pavyzdys – kasryt Justiniškių-Lūžių sankryžoje Vilniuje per ciklą (raudoną, nes yra žalia lentelė ir žalią signalą) ių Lūžių g. išvažiuodavo 15-20 automobilių. Įrengus žalią sekciją išvažiuos ~30, tad kuo gi gera ta lentelė?

    7.Deklaruojama, kad ,,pasaulyje yra toks ,,valdymas““, bet tokios lentelės yra tik Vokietijoje ir jų laaabai nedaug. Ir paskutiniu metu vokiečiai jų atsisako kaip nesaugaus eismo valdymo būdo. Pvz., Miunchene yra 1000 valdomų sankryžų ir tik keletas lentelų. Beveik visi man žinomi atvejai yra tokiose situacijose, kur lentelę tikrai dėti galima (važiuoja tramvajai dalinėse sankryžose ir pan.). Vilniuje buvo 120 sankryžų su lentelėmis iš ~270 sankryžų (kai kur iš visų pusių)… Kitaip nei galvojama, Rusijoje ir buvusioje Sovietų sąjungoje jų nebuvo. Latvijoje ir Estijoje ir kitose buvusiose respublikose iki šiol nėra ir niekad nebus, nes… kam?

    8.Žalia lentelė yra pigus ir nesaugus sprendimas, kuriuo savivaldybės ,,sprendė savo problemas“ neinvestuodamos į infrastruktūrą ir nesirūpindamos savo žmonėmis.

    9.Kadangi sankryžos yra kordinuotos, net pervažiavę per žalią lentelę į pagrindinę gatvę, greičiausiai vėl stosite prie pirmojo šviesoforo, tad kas nuo to pasikeis?

    10.Taigi, jau aišku, kad lentelė yra neefektyvi ir nesaugi, yra daug efektyvesnių priemonių, taip pat ji labai gadina eismo valdymą, nukreipimą, strautų vertinimą parenkant žalio signalo trukmę ir pan.

    11. Mokesčių mokėti nenorime, gatvėje tvarkos nenorime – chaosas, ar tai mums geriau?
    12. Mažeikiai nieko nepadarė, kad būtų pasiruošta lentelių nuėmimui. Dar gruodžio 30 d visur jos kabėjo. Nei signalų planai pakoreguoti, nei papildomo sekcijos įrengtos nebuvo.

  3. Gediminas parašė:

    Lentelė su žalia rodykle
    Sukant į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui su lentele su žalia rodykle privaloma sustoti prieš „Stop“ liniją. Nesustojus bus laikoma, kad pravažiuota pro draudžiamą raudonos spalvos šviesoforo signalą.
    Neklaidinkit,rasydami apie pristabdyma prie sviesoforo ar ‘STOP’ juostos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto