Jau daugelį metų vairuotojai mūsų mieste keiksnoja geležinkelio pervažas. Senamiestyje, ypač piko valandomis, išsirikiuoja didžiulės automobilių eilės, susidaro kamščiai. Tai tapo viena didžiausių Mažeikių problemų. Vienas šios problemos sprendimo būdų – viaduko statyba.
Gatvėse mažeikiškių teiravomės, ar iš tiesų mieste reikalingas viadukas per geležinkelį? Audrius STANKEVIČIUS,
Mažeikių PSPC direktorius:
– Problema dėl geležinkelio pervažų yra. Pervažos Mažeikiuose greitosios pagalbos vairuotojams kaip kalnas, kuris trukdo važiuoti. Aptarnaujantis personalas dažnai turi prie pervažos pralaukti kažkiek laiko, nors greitoji turi pirmumo teisę važiuoti.
Pagal eismo taisyklių reikalavimus, specialiajam transportui prieš užtvarą turėtų būti paliekamas kelių metrų atstumas.
Negalėčiau pasakyti, kad dėl uždarytos pervažos būtų kas nors miręs. Bet turbūt visiems būtų geriau, jei Mažeikiuose būtų viadukas ar dar kažkas, kas netrukdytų eismui.
Kas viaduką turėtų statyti – tai jau ne mano kompetencija. Čia valstybės tarnybų reikalas. Tai turėtų spręsti Savivaldybės administracija ir Taryba.
Vytautas GEDVILAS,
Eismo priežiūros poskyrio viršininkas:
– Geležinkelio pervažos yra visų mažeikiškių problema. Mažeikiuose viaduko tikrai reikėtų. Ypač dideli kamščiai rytą. Mažeikiai – pramonės miestas, žmonės skuba į darbą.
Be Savivaldybės, prie viaduko statybos turėtų prisidėti Susisiekimo ministerija ir „Mažeikių nafta“, kadangi jie tuo geležinkeliu daugiausia naudojasi. Bet naftininkams tai mažiausiai rūpi. Jų pozicija – „nepatinka – nevažiuok“.
Silvestras INDRIEKUS,
UAB „Mažeikių autobusų parkas“ vairuotojas:
– Viadukas Mažeikiuose reikalingas jau seniai. Ir anksčiau senamiestyje ilgai tekdavo laukti eilėje prie pervažų. Kituose miestuose panašių problemų nėra, nebent tik Plungėje, kur ant pervažos sustoja ilgi traukinių sąstatai.
Dažniausiai geležinkeliu važiuoja „Mažeikių naftos“ traukiniai, tad ji labiausiai turėtų prisidėti prie viaduko statybos. Bet bendrovė nuo to juk nenukenčia, kenčia automobilių vairuotojai.
Manau, kad viadukas išspręstų visas transporto problemas Mažeikiuose.
Ramūnas VARAČINSKAS,
taksi vairuotojas:
– Jei Mažeikiuose būtų statomas viadukas per geležinkelį, pats šimto litų nepagailėčiau. Štai yra skubus iškvietimas į mikrorajoną, o aš stoviu senamiestyje prie geležinkelio, ir niekur nepaskubėsi.
Būna, kad žmogus važiuoja į autobusų stotį, taksi išsikviečia prieš dešimt minučių iki autobuso išvykimo, tad sustojus prie pervažos tenka nervintis. Taip yra galimybė ir pavėluoti.
Kartais senamiestyje susidaro tokios mašinų eilės, kad Laisvės gatvėje pasiekia net Vilniaus banką.
Keleivinių traukinių nebėra, geležinkeliu naudojasi „Mažeikių nafta“, tad ji ir turėtų susirūpinti viaduku.
Zita DAUGĖLIENĖ,
bedarbė iš Viekšnių:
– Į Mažeikius atvažiuoju nelabai dažnai, bet atvažiavusi susiduriu su geležinkelio problema. Nuolat tenka laukti eilėje prie uždarytos pervažos.
Dažniausiai tenka važinėti iš naujamiesčio poliklinikos į „Sodrą“, tad pravažiuojantys traukiniai nuolat trukdo. Retas atvejis, kad senamiestyje dėl to nebūtų kamščių.
Už kelius mes mokame mokesčius, o geležinkeliu Mažeikiuose naudojasi daugiausia „Mažeikių nafta“. „Lietuvos geležinkeliai“ iš jos gauna didžiulį pelną, tad šios įmonės ir turėtų daugiausia investuoti į viaduko statybą. Žinoma, turėtų prisidėti ir Savivaldybė.
Vaidas KRYŽIUS:
maršrutinio taksi vairuotojas:
– Viaduko Mažeikiuose tikrai reikia. Ypač tai aktualu piko valandomis. Mes važinėjame pagal grafiką, bet dažnai tenka nuo jo atsilikti, kadangi ilgai tenka stovėti prie geležinkelio pervažos. Keleiviai dėl to pyksta, nes važiuoja į darbą ir gali pavėluoti. O jei uždaromos abi pervažos, tai tenka pralaukti po dešimt penkiolika ir daugiau minučių.
Vytautas MALŪKAS
Sigito STRAZDAUSKO ir redakcijos archyvo