Ar reikia mokyklų direktoriams nustatyti kadencijas?

Prezidentė Dalia Grybauskaitė Seimui pateikė Švietimo įstatymo pataisas, pagal kurias švietimo įstaigų vadovams būtų taikomos kadencijos, nustatoma skaidresnė vadovų atranka ir veiklos vertinimas, stiprinama mokyklos savivalda.
Gatvėje sutiktų mažeikiškių klausėme, kaip jie vertina Prezidentės siūlymą keisti vadovavimo švietimo įstaigoms tvarką, kai vienai įstaigai direktorius galės vadovauti tik dvi kadencijas – dešimt metų.

Vidmantas LUKŠAS. Sigito STRAZDAUSKO nuotr.

 Vidmantas LUKŠAS, ūkininkas:
– Mano nuomonė šiuo klausimu nevienareikšmė.
Jeigu mokyklos vadovas sėkmingai dirba, jeigu moksleiviai pasiekia gerų mokymosi rezultatų, jeigu toje įstaigoje gera atmosfera, tai tegul tas vadovas ir dirba.
O jei vieno ar kito direktoriaus vadovaujamoje įstaigoje – betvarkė, tokiu atveju ta siūloma naujoji tvarka gal ir pasiteisintų. Tokiais atvejais ne tik reikia, bet ir būtina vadovus keisti.

Jonas JANKAUSKAS. Sigito STRAZDAUSKO nuotr.

 Jonas JANKAUSKAS, sediškis:
– Mano vaikai jau užaugę, tad su mokyklomis reikalų nebeturime.
Bet vis tiek visi nuolat girdime per televiziją visokias negražias istorijas, vykstančias ugdymo įstaigose.
Gyvenu Sedoje ir, regis, gimnazijoje problemų nėra, visi patenkinti. Tad ir tų pokyčių čia, manyčiau, nereikėtų.
Jeigu ugdymo įstaigos vadovas geras, tai kam jį keisti, kam jam ar jai tie papildomi išgyvenimai?
Aišku, jeigu vadovas prastas, jeigu visi jo vadovavimu nepatenkinti, tada jau reikia kažko imtis.
Šiaip aš esu prieš drastiškas naujoves. Kiekvienu atveju reikėtų individualiai vertinti direktoriaus darbą.

Vytas NOVIKAS. Sigito STRAZDAUSKO nuotr.

 Vytas NOVIKAS, laikinai nedirbantis:
– Iš esmės esu už tai, kad ugdymo įstaigų vadovams būtų taikoma rotacija.
Bet nesu tikras, ar tas numatytas laikotarpis, kad ugdymo įstaigos direktoriai galės vienai įstaigai vadovauti ne ilgiau nei dešimt metų, yra tinkamas. O kodėl viena kadencija negali trukti, pavyzdžiui, septynis ar penkiolika metų? Tai čia tas kadencijos trukmės klausimas yra svarbus.
Manyčiau, jeigu direktoriaujama dešimtmečiais, būna, kad problemos tose įstaigose per daug įsisenėja, ima ten vykti įvairių negerovių. Ir jeigu kažkas rimto nutinka, vis tiek kaltųjų dažniausiai nerandama. Įstaigos vadovas pabaramas, gauna papeikimą ir dirba toliau.
Kita vertus, jeigu dirbs trumpai, tai gal ir tų permainų į vadovaujamą įstaigą nespės įnešti.

Gabrielė BAUŽĖ. Sigito STRAZDAUSKO nuotr.

 Gabrielė BAUŽĖ, augina vaiką:
– Mano nuomone, gal ir gera ta numatoma naujoji tvarka.
Ugdymo įstaigų vadovų kaita reikalinga. Kai per ilgai vienoje vietoje užsisėdi, negerai.
Manau, kad naujovės, pokyčiai – visada į gera. Tai verčia pasistengti ir kolektyvą, ir naująjį vadovą.
Be to, ugdymo įstaigose reikėtų ir jaunesnių vadovų.
Gal tada Prezidentės siūlomos pataisos padėtų jauniems specialistams, turintiems naujų idėjų, ryžto kažką pakeisti, tapti vienos ar kitos ugdymo įstaigos direktoriais.

Vida VAIDILIENĖ. Sigito STRAZDAUSKO nuotr.

 Vida VAIDILIENĖ, senjorė:
– Vienareikšmiškai atsakyti negaliu.
Viena vertus, jeigu bus taikoma labai griežta direktorių atrankų tvarka, jeigu ilgametę darbo praktiką turintiems specialistams nebus leidžiama ilgiau net dešimt metų vadovauti, kyla klausimas: kas ateis į jų vietą?
Šiaip rotacija yra gerai, nematau tame nieko blogo. Laikas nuo laiko kolektyvą reikia pakeisti. Ir ne tik kai kalbame apie ugdymo įstaigas, bet ir apie įmones. Kalbu iš savo praktikos. Kai ateina naujų žmonių, atsiranda naujų idėjų, naujos veiklos. Naujieji darbuotojai nori pateisinti kolektyvo lūkesčius, tad labiau stengiasi.

Valentina ZANAUSKIENĖ. Sigito STRAZDAUSKO nuotr.

 Valentina ZANAUSKIENĖ, senjorė:
– Labai daug kas priklauso nuo direktoriaus asmenybės. Kitas gali vienai ugdymo įstaigai vadovauti ir dvidešimt ar daugiau metų, ir toje įstaigoje gali būti tvarka.
Svarbiausia, kad tai būtų žmogiškas, tvarkingas, ūkiškas, mokinių neskriaudžiantis direktorius.
Tai, mano manymu, gal tos siūlomos naujovės ir ne visai teisingos. Kitaip tariant, ne visai teisinga jas taikyti visiems vienodai.
Bet yra sakoma, kad stovintis vanduo pradeda gesti. Visaip būna ir su ilgai vienoje įstaigoje dirbančiais direktoriais.
Manau, tiesiog reikėtų vertinti konkretaus direktoriaus darbą.

One Reply to “Ar reikia mokyklų direktoriams nustatyti kadencijas?”

  1. tai parašė:

    jau reikėjo seniai padaryti,dabar pažiūrėkit kokio amžiaus direktoriai dirba ,net sulaukę 70 ir daugiau metų,o ir mokytojai tokio pat amžiaus ,sėdi įsikibę ir nesitraukia,nors vaikai yra protingesni už juos,o jie to nenori suprasti,sako ,kad jauni mokytojai neranda darbo,reikia atleisti visus į pensiją išėjusius ir bus vietos jauniems,gabiems ir naujoviškai dirbantiems mokytojams

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto