Dviračiu po Mažeikių rajoną: misija įmanoma?

Keliauti dviračiu po Mažeikių rajoną nėra saugu ir net kenkia sveikatai. Taip tvirtina mažeikiškiai dviračių mėgėjai, neneigia ir valdžios atstovai.
Nors rajone pamatyti yra ką, populiaresnis automobilių ir vandens turizmas.
Su turistais dirbantys specialistai įsitikinę, kad besidominčiųjų kelionėmis dviračiu atsirastų daugiau, jei keliai tam būtų bent iš dalies pritaikyti.


DVIRAČIŲ MARŠRUTO NĖRA
„Atvirai sakant, Mažeikiuose dviračiu nelabai yra kur važiuoti. Yra puikus dviračių takas Mažeikiai – Tirkšliai, bet keletą kartų juo pavažiavus daugiau nebesinori minti. Tos mašinos trukdo.
Yra visiškai kitaip, kai važiuoji kokiuose Druskininkuose ar Palangoje, ar Nidoje. Tai nepalyginamas dalykas“, – pripažino Savivaldybės meras Vilhelmas Džiugelis, ne kartą „Santarvei“ sakęs mėgstantis minti dviratį.
Tokį patį atsakymą iš turizmo specialistų išgirsta ir galimybėmis po rajoną dviračiais keliauti besidomintys turistai ar patys mažeikiškiai.
„Žmonės prašo nurodyti dviračių maršrutą, kur ką galima pamatyti, tačiau pas mus tokio nėra. Tai opi problema visoje Lietuvoje. Bet pas mus keliai yra pakankamai geros būklės, galima keliauti ir dviračiais, ne tik automobiliais. Aplankyti yra ką“, – nurodė Mažeikių turizmo ir verslo informacijos centro turizmo vadybininkė.

SUSIDURIA SU PROBLEMOMIS
Mažeikių turistų klubo nariai, dviračiais išmaišę visą rajoną, tikina tą patį: takų, kur galima su vaikais saugiai, ramiai ir nesibaiminant mašinų pasivažinėti, mieste labai mažai. Ir tie patys esantys labai nekokybiški.
„Nežinau, kaip ten jie padarė. Tai yra dviračio laužymas, kai reikia pervažiuoti gatvę ir vėl ant tako užvažiuoti. Kartais pagalvoji, kad geriau minti gatve. Nuvažiavimas yra labai staigus, nėra nuožulnumo. Tiesiog kiekvieną kartą turi nulipti“, – dviratininkų problemą įvardijo klubo pirmininkė Gražina Tamašauskaitė.
Pašnekovė pastebi ir dar vieną neigiamą keliavimo dviračiais aspektą. Lankytinos rajono vietos gerokai nutolusios nuo miesto centro, todėl tenka važiuoti ir keliais, kur vyksta intensyvus transporto eismas.
„Vienas dalykas – yra nesaugu, o kitas – kenksminga sveikatai, nes uostai automobilių išmetamąsias dujas. Stengiamės plentais nevažiuoti. Keliukais, žvyrkeliukais visai neblogai minti, bet juos reikia žinoti“, – paaiškino Gražina.

NORĖTŲ POILSIO ZONOS
Turistai prieš keletą metų Savivaldybei buvo pateikę pasiūlymą mieste įrengti poilsio zoną. Joje būtų nutiesti dviračių takai, pastatyti suoliukai, šiukšlinės.
„Žmonės atvažiuotų su vaikučiais, būtų aikštelės, kur galima pailsėti ir vėl toliau važiuoti… Nėra pas mus tos zonos. Ar į Tirkšlių pušyną nuvažiuoti ir takeliais norėtųsi pasivaikščioti, ar į Daubarus – koks ratas būtų“, – idėjas teikė turistų klubui vadovaujanti mažeikiškė.
Viziją apie poilsio zoną, kurioje neūžtų mašinos, regi ir meras. Jo svajonė – nutiesti dviračių taką nuo vadinamojo Aitvaro malūno iki Stulpino malūno.
„Aš matau, kiek mažeikiškių renkasi pavenčiuose. Tai tikrai būtų „super“ dalykas ir dideliam, ir mažam. Manau, tai pati geriausia vieta. Tikrąja žodžio prasme tai būtų sveikatingumo takas“, – vaizdą pro savo namų langus piešia V. Džiugelis.

POPULIARESNIS AUTOTURIZMAS
Saugiai, kvėpuojant švariu oru pasivažinėti dviračiu iki Viekšnių besidriekiančiame Ventos regioniame parke irgi nėra galimybių.
Parko direktorius Apolinaras Nicius prisimena, kad dar prieš kokius penkerius metus buvo kalbų tiesti dviračių trasą Tryškiai – Viekšniai – Mažeikiai. Tačiau dabar kalbos nurimusios.
„Šiuo metu dėl dviračių takų nieko nėra daroma. Pasukome kita linkme – orientuojamės į automobilių ir vandens turizmą“, – patikino vyriškis.
Direktorius viliasi, kad, nutiesus 14 kilometrų dviračių taką nuo Mažeikių iki Viekšnių, miestelis taptų ramybės, poilsio centru. Dabar keliavimas dviračiu po Ventos regioninį parką visai nepopuliarus. Lankomiausias vietas, išsidėsčiusias palei Virvytės upę, ar stovyklavietę, įsikūrusią ties Virvytės ir Ventos upių santaka, žmonės pasiekia mašinomis arba baidarėmis.

ŽVYRKELIAI DVIRATININKAMS NETINKA
A. Nicius įsitikinęs, kad besidominčiųjų dviračių turizmu atsirastų daugiau, jei parko teritorijos keliai bent iš dalies būtų tam pritaikyti. Šiuo metu pedalus dviratininkams tenka minti žvyruotais keliukais, kurių dauguma yra prastos būklės ir visiškai netinkami keliauti dviračiu.
„Mažeikių rajone reikėtų apmąstyti perspektyvą, ir daug nekainuotų, jei tie patys žvyrkeliai seniūnijoje būtų dažnai greideriuojami. Lankomos vietos turistams taptų kur kas patrauklesnės“, – valdžios atstovams išsakė pastabas parko vadovas.
Savivaldybės atstovai atrėmė, jog tai tik kalbos. Vietinio ūkio skyriaus vedėjo Alfonso Žiulpos teigimu, nugreideriavus žvyrkelį, minti dviratį būtų dar sunkiau. Į paviršių būtų iškelti akmenys. Esą tokie keliai nėra labai prasti, kad nebūtų galima pavažiuoti dviračiu.

DVIRAČIŲ TAKŲ TINKLAS PLĖSIS
A. Žiulpos žiniomis, mieste įrengta apie 20 kilometrų dviračių takų. Pėsčiųjų ir dviračių takai netolimoje ateityje atsiras ir Laisvės, Laižuvos, Birutės, Gamyklos, Ventos, V. Burbos, Mindaugo gatvėse.
„Rajone tokių perspektyvų nėra. Nereikia manyti, kad daugiau nėra problemų, kaip tik pėsčiųjų ir dviračių takų įrengimas. Jau kiek mes galime, kiek priklauso nuo Savivaldybės, mes juos visur įrenginėjame jau daug metų. Viso rajono tokiais takais tikrai neuždengsime“, – konstatavo specialistas ir pridūrė, kad dviračių takai labiau reikalingi sodininkams. Prastas matomumas, siaura važiuojamoji dalis vykstant į Kurmaičių, „Pušyno“ sodų bendrijas.

MARŠRUTAI
Kad netektų nusivilti žvyruotais rajono keliais ar patirti avariją važiuojant plentu, dviračiu dar nekeliavusiems mažeikiškiams turistų klubo vadovė Gražina siūlo rinktis nesudėtingą maršrutą.
Pats paprasčiausias: Mažeikiai – Tirkšliai – Geidžiai – Mažeikiai. Pavojingesnis ruožas, jei tektų važiuoti plentu, – tik nuo Tirkšlių iki Geidžių kapinių. Vykstant šiuo maršrutu galima užsukti į Tirkšlių pušyną, aplankyti Geidžių akmenį, bažnyčią. Grįžti tektų pro Geidžių karjerą.
Galima rinktis ir dar kitą nesudėtingą ratą: važiuoti palei geležinkelį naftos gamyklos link, apžiūrėti senąjį geležinkelio tiltą.
Anot pašnekovės, visai smagi kelionė dviračiu į Leckavą, užsukant prie Tulnikių vandenvietės. Miestelyje prie Ventos upės akį patraukia Dainų slėnis, pavažiavus kiek tolėliau – nuostabus Vadaksties upės slėnis.

PRIEŠ KELIONĘ – REKOMENDACIJOS
Kiek tolimesni maršrutai – Griežės, Pikelių, Laižuvos, Viekšnių link. Išsiruošus į ilgesnę kelionę dviračiu, Gražina rekomenduoja pasidomėti, kokiais keliais važiuoti, koks atstumas trumpiausias iki numatyto tikslo, ką reikėtų pamatyti pakeliui.
Pradedantiesiems keliautojams, atsižvelgiant į savo sveikatą ir amžių, patariama rinktis ne ilgesnį kaip 30 kilometrų per dieną maršrutą. Išvykstant būtina įsitikinti, kad dviratis techniškai tvarkingas. Reikėtų pasiimti pompą ar net atsarginę padangą. Jei tektų važiuoti keliu, kur daug mašinų, būtų gerai turėti liemenę (liemenės privalomos tik tamsiu paros metu – N. B.), avarinėse situacijose apsaugotų šalmas. Jis būtinas nepilnamečiams.

PRIMENA EISMO TAISYKLES
Rajono policijos pareigūnai dviratininkams primena laikytis eismo taisyklių. Miesto vietose, kur nutiesti dviračių takai, draudžiama važiuoti važiuojamąja kelio dalimi. Rajono keliuose, kur dviračių takų nėra, dviratininkas turi važiuoti dešiniąja juosta ne toliau kaip per metrą nuo važiuojamosios dalies krašto, išskyrus atvejus, kai norima suktis į kairę ar apsisukti.
Kad vairuotojams iš tolo būtų matyti dviratininkas, jo transporto priemonė privalo būti su atšvaitais, tamsiu paros metu – su degančiais žibintais ir prieky, ir gale.
Kelių policijos poskyrio specialistas Nerijus Gurauskas informavo, kad avarijų, į kurias papuola dviratininkai, rajone nėra daug. Nedažni atvejai, kai dviratininkai baudžiami. Dažniausiai baudžiami neblaivūs keliauninkai.
„Kai jie neblaivūs, tai ir dviračių tako nereikia, važiuoja ten, kur papuola. Tokiems taikome baudas“, – patikino pareigūnas.
Sumaniusiems šiltuoju metų laiku dviračius nusivežti į kitus šalies miestus ar net užsienį N. Gurauskas pataria juos prisikabinti taip, kad neužstotų valstybinių mašinos numerių ir apšvietimo prietaisų. Antraip klaidinami iš galo važiuojantys vairuotojai.
Nuotr. Sigito STRAZDAUSKO.: Mažeikiškiai dviračių mėgėjai norėtų poilsio zonos, kurioje būtų galima važinėti kvėpuojant grynu oru, o ne automobilių išmetamosiomis dujomis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto