E komercija Lietuvoje – į ką atkreipti dėmesį vystant verslą elektroninėje erdvėje?

Dabartiniame pasaulyje prekyba internete yra svarbesnė nei bet kada anksčiau. Lietuvoje, kaip ir visoje ES bei likusiame išsivysčiusiame pasaulyje e-komercija vaidina svarbų vaidmenį tiek mažmeninėje, tiek didmeninėje prekyboje. Laiku, kada kiekvienas(-a) gali pradėti ir vystyti sėkmingą e-komercijos verslą, pasižiūrėkime į tai, kokių žinių ir įrankių reikia bei kokie procesai įeina į sėkmingo verslo vystymą elektroninėje erdvėje.

Rinkos tyrimas

Prieš pradedant bet kokio tipo verslą, būtina išstudijuoti rinką, jos galimybes, keliamas rizikas ir susijusius niuansus. Nors kiekviena niša ir sfera yra unikali, dauguma rinkos tyrimų apima:
· Vartotojų (pirkėjų) psichologiją;
· Konkurentų analizę;
· Rinkos tendencijas;
· Ateities perspektyvas;
· Didžiausias grėsmes.
Tyrimas padės geriau atskleisti ar verslo idėja turi daug potencialo bei leis geriau išgryninti tikslines demografijas bei iš karto planuoti reklamos strategiją. Rinkos tyrimas turi būti nuodugnus, kad būtų sužinoti atsakymai į kuo daugiau klausimų: „Ką parduoti?“, „Kam parduoti?“, „Kaip parduoti?“, „Kaip valdyti užsakymus ir inventorių?“ ir t.t..

Teisiniai niuansai

Kaip ir kiekvienas verslas, taip ir e-komercija yra reglamentuojama įstatymų bei teisės aktų. Lietuvoje jie yra kitokie nei pvz., D.Britanijoje ar JAV, todėl jums reikėtų išstudijuoti reikalavimus, kurie yra keliami juridiniams ar fiziniams asmenims, norintiems užsiimti e-komercija.
Na, o taip pat būtina žinoti, kokių leidimų, licencijų ar sertifikatų taip pat reikės norint teikti paslaugas ar parduoti prekes, kurias ketinate pardavinėti.

Lėšos ir finansavimas

Kiekvienam verslui reikia lėšų, kad jis galėtų veikti. Lietuvoje populiariausios yra privataus, nuosavo kapitalo įmonės ir verslai, tačiau, jeigu manote, kad jūsų idėja tikrai gera, vertėtų pagalvoti ir apie investicijų pritraukimą iš šalies. Tiek Lietuvoje, tiek užsienyje yra daugybė žmonių, kurie ieško galimybės investuoti į daug potencialo turinčius projektus.
Pradinis kapitalas turėtų būti pakankamas tam, kad galėtumėte sklandžiai veikti bent metus ar bent kelis mėnesius. Skaičiuojant reikiamą biudžetą būtina numatyti sandėliavimo ir žaliavų, verslo išlaikymo ir kitus svarbiausius kaštus.

Unikalus apipavidalinimas ir reklamos strategija

Dabartiniame ekonominiame klimate, kuomet turbūt kiekviename rinkos segmente vyrauja didelė konkurencija, unikalus apipavidalinimas (ang. Branding) yra kertinis sėkmingo verslo elementas. Branding‘as yra tęstinis procesas, be pabaigos. Viskas jūsų puslapyje, pradedant dizainu, baigiant turiniu ar aptarnaujančio personalo bendravimo tonu, turėtų būti vientisa ir atpažįstama.
Net ir vidutinio lygio produktas ar paslauga, tinkamai reklamuojama, gali atnešti dideles pajamas. Dabartinis socialinių tinklų laikmetis leidžia reklamos kūrėjams dar lengviau pasiekti tikslines auditorijas įvairiais skirtingais būdais. Reklamos strategija žengia koja kojon su apipavidalinimu ir prekės ženklo tapatybe, tad į tai reikia investuoti.

Tiekėjai

E-komercijoje veikiantys verslai turi turėti stabilią ir patikimą tiekimo grandinę, kad pavyktų patenkinti klientų poreikius. Nesvarbu ar perkate juos iš kitur ar gaminate patys – svarbiausia yra stabilumas.
Į vertinimą reikia įtraukti: kaip toli yra tiekėjas, kiek laiko žaliavos ar prekės keliauja iki jūsų, kiek laiko keliaus iki gavėjo, kokie yra bendri kaštai, koks medžiagų ir produkcijos patikimumas, koks bus prekių įpakavimas ir taip toliau.

Apibendrinimas

Nors yra dar galybė skirtingų nišų ir sričių, apie ką galima pagalvoti ir kur galima įdėti pastangų, tačiau šiame straipsnyje įvardinome tas, kurios reikalauja daugiausiai dėmesio ir laiko. Sutelkę į šias sritis daugiausiai laiko, turėsite didžiausią tikimybę sukurti sėkmingą e-komercijos projektą.
MarketRats LT

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto