
Pagausėjus žiedinių sankryžų, o ypač pradėjus eksploatuoti Gamyklos ir Algirdo gatvėje esančią turbožiedinę sankryžą prie viaduko, mūsų mieste šiek tiek pasikeitė eismo sąlygos.
Pastebėta ne viena situacija, kai šioje sankryžoje automobiliai važiuoja per čia įrengtus bortus arba net žiede. Pasitaiko, kad vairuotojai, praleidę norimą išvažiavimą iš turbožiedo, bando važiuoti atbuline eiga.
Apie tokio pobūdžio sankryžas ir judėjimą jose kalbėjomės su bendrovės „Mokymo žiedas“ vairavimo instruktoriumi Alfredu Niciumi.
Padidina pralaidumą
Žiedinės sankryžos Lietuvoje gyvuoja jau daug metų, tik Mažeikiuose jos įrengtos palyginti neseniai. Tokių sankryžų įrengimas yra vienas iš techninių sprendimų, kuriuo padidinamas transporto priemonių pralaidumas.
Turbožiedas nuo kitų žiedų skiriasi tuo, kad jame nepersirikiuosi į kitą eismo juostą – į kokią įvažiavai, ta ir važiuok.
Algirdo ir Gamyklos turbožiede transporto priemonių intensyvumas didžiausias yra iš Algirdo gatvės pusės, todėl čia ir yra įrengti du išvažiavimai ir du įvažiavimai.
„Nors keliuose miestuose yra padarytos išimtys, kad įvažiuodamas į žiedą turi pirmumo teisę, tačiau dažniausiai vairuotojas, prieš įvažiuodamas į žiedą, privalo įsitikinti, kad transporto priemonių juostoje iš kairės pusės nėra kliūčių ir tik tada saugiai įvažiuoti.
Posūkio signalą, įvažiuojant į žiedą, reikia parodyti tik tokiu atveju, jeigu vairuotojas ruošiasi iš jo išvažiuoti jau pirmajame išvažiavime. Kitu atveju yra klaidinami kiti vairuotojai, kurie ruošiasi įvažiuoti į žiedą“, – sakė vairavimo instruktorius.
Svarbiausia – nepasimesti
Prieš įvažiuodamas į turbožiedą vairuotojas privalo žinoti savo kelionės tikslą ir pasirinkti jam reikalingą juostą. Atvažiuojant Algirdo gatve yra aiškiai įrengti kelio ženklai, kurie rodo, jog kraštine juosta galima važiuoti tiesiai ir į dešinę, važiuojant antra juosta – tiesiai ir į kairę.
„Kaip rodo praktika, važiavimas kiek išsiderina automobiliui atvažiuojant Gamyklos gatve, kur yra tik viena eismo juosta. Jeigu vairuotojui reikia važiuoti į dešinę, tada viskas aišku, o štai jeigu į antrą ar trečią išvažiavimus – tada jau būtina taikyti į žiedo viduryje esančią antrą juostą. Tam tarp bortelių yra paliktas tarpas. Būna, kad žmogus neįvažiuoja į šį tarpelį, pasimeta, bando keisti važiavimo juostą, lipa per bortelius ir taip sukelia avarines situacijas“, – sakė A. Nicius.
Svarbiausia nestresuoti – jeigu jau įvažiavote į kraštinę dešinę juostą, o jums reikėjo į antrą išvažiavimą Gamyklos gatvėje, tai sukite po viaduku, čia esančioje žiedinėje sankryžoje apsisuksite, grįšite į turbožiedą ir pasuksite ten, kur jums reikia.
Jeigu pačiame turbožiede nepataikėte į jums reikalingą išvažiavimą, vairavimo instruktorius pataria apsukti ratą pačiame turbožiede, bet nieku gyvu nebandyti važiuoti atbuline eiga.
Būtinas ir atidumas
Instruktorius taip pat primena: važiuojant nuo Gamyklos gatvės kraštine dešine juosta ir sukant viaduko link, būtina praleisti antrąja juosta viaduko link važiuojančias transporto priemones, nes avarijos atveju kalti liksite jūs, nes keitėte vairavimo kryptį.
Visur kitur mūsų mieste yra įrengti eiliniai, standartiniai žiedai, kuriuos lengva įveikti, jeigu laikaisi Kelių eismo taisyklių reikalavimų ir – svarbiausia – išvažiuodamas iš žiedinės sankryžos parodai posūkio signalą.
„Įdomi situacija, į kurią kelis kartus teko pakliūti ir man pačiam, yra mažame žiede Pavenčių gatvėje prie Politechnikos mokyklos. Antrasis išvažiavimas iš jo yra netoli vadinamųjų apvaliųjų garažų, parodytas dešinysis posūkio signalas užgęsta tik atmetus vairą, o tuo metu iš garažų teritorijos išvažiuojančios transporto priemonės vairuotojas kartais pagalvoja, kad bus sukama į šią teritoriją, ir išlenda į pagrindinę gatvę. Tada avarinė situacija neišvengiama. Yra du sprendimai: pačiam išjungti posūkio signalą, o išvažiuojančiam iš apvaliųjų garažų teritorijos vairuotojui geriau neskubėti ir būti atidžiam“, – sakė A. Nicius.
Pasak vairavimo instruktoriaus, pagrindinė taisyklė, kuri leis saugiai jaustis mieste, – tiksliai žinoti, kur važiuoji, ir prieš numatomą kelionę susidėlioti maršrutą, nedaryti staigių manevrų miesto gatvėse.
30 km/ h greitis , didina pralaiduma? Nejuokinkit voveriu 😂😂😂
Dieta yra paskutinis šimtmetis! Norėdami numesti svorio, nebereikia laikytis griežtų dietų. Sužinojau apie naują ir sveiką svorio metimą – bit.do/ketolt Išbandžiau tiek daug dalykų: visas dietas, fizinį pasirengimą, na, sugebėjau numesti 2–3 kg, o naudodamas šią priemonę numečiau 15 kg. Aš jaučiuosi puikiai! Aš patariu visiems!xx
Kažin. Smegenys tiek nesveria, kad galėtum numesti tokį svorį…
ketodietlv.blogspot.com/ h
Ženkle-schemoje viskas labai aiškiai nurodyta, kaip reikia kirsti šią žiedinę sankryžą. Ko dar reikia? Teko kelis kart pravažiuoti ir nemačiau jokių problemų. Svarbiausiai prieš sankryžą sumažinti greitį ir tada nereikės nei „ant stabdžių kirsti”, nei juostose painiotis.
Klysti. Išvažiavęs iš žiedo ir kylantis ant viaduko automobilis (Nr1) važiuoja savo eismo juosta. Jam iš dešinės atvažiuojantis (nuo Regitros atvažiavęs) automobilis (Nr.2) , norėdamas kilti ant viaduko, rodo kairį posūkį ir kirsdamas punktyrinę eismo juostas skiriančia liniją lenda į kitą eismo juostą, užleisdamas kelią pirmąjam. Juk nr1 nekeičia savo eismo juostos, o nr2 – keičia. Negi, tavo manymu, nr1, važiuodamas savo keliu, niekur nesukdamas, lygioj vietoj turi kirsti ant stabdžių? Jam į galą įvažiuotų paskui jį iš žiedo važiuojantys automobiliai. Netgi, jeigu nr1 norėtų važiuoti link stambiagabaričių atliekų aikštelės ir parodytų dešinį posūkį, jam būtų pirmumas prieš nr2.
Gal ir jusu tiesa. Teko nemazai vazineti Norv, tai ten beveik visi ivaziavimai is salutinio kelio i pagr turi pirmumo teise (kliutis is desines). Vaziuodamas pagrindiniu keliu kerti ant stabdziu ir ileidi. Tiesa, tai taikoma tada, kai salutiniame kelyje nera trikampio zenklo.
Dabar pagooglinau KET, tai ko gero galioja 104 punktas: 104. Persirikiuodamas vairuotojas privalo duoti kelią transporto priemonėms, važiuojančioms gretima eismo juosta ta pačia kryptimi. Jeigu ta pačia kryptimi važiuojančios transporto priemonės persirikiuoja kartu, vairuotojas privalo duoti kelią dešinėje esančiai transporto priemonei. Išeitų, kad jei nr 1 važiuoja tiesiai – jam pirmumas, jei nori važiuoti dešiniau link stambiagabaričių – turi duoti kelią iš dešinės artėjančiai auto
Lygias tas pac varianatas, kai nuo Apinio atvazeves per viaduką zmogus nori sukti desinen į Gamiklos g, jis is pradžių turi persirikioti de6iniau, užleisdamas kelią „is po tilto” nuo stambaiagabaričių atvažiojančiam auto, nes rodo posūki ir lenda į „svetimą” juosta
Žiede važiuojančių auto yra pagrindinis kelias
Ziede viskas aisku. Bet cia kalba eina apie kelio atkarpa nuo ziedo. Skirtingi dalykai.
Kylant ant viaduko desine juosta kylantis auto pagal mane turi pirmumo teise, nes kylanciam kairesne juosta yra kliutis is desines. Prasau paaiskinti, nes netikslus isaiskinimas sukels avarijas.