
Vėjuotą ir apniukusį pirmadienio rytą pro Klaipėdos jūros vartus įplaukė suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivas-saugykla „Independence“.
Oficialioje laivo sutikimo ceremonijoje popiet dalyvaus aukščiausio lygio Lietuvos, kaimyninių ir kitų užsienio šalių svečiai, pareigūnai bei diplomatai.
Dujotiekį planuojama įrengti gruodžio pabaigoje
Terminalą sudaro trys pagrindinės dalys: plaukiojantis laivas-talpykla su dujinimo įrenginiu, speciali krantinė, reikalinga laivo švartavimuisi, ir aukšto slėgio dujų vamzdynas, sujungtas su magistraliniu dujotiekiu.
Terminalą su sausuma jungiantis vamzdynas dar nėra baigtas, pirmosios dujos magistralinį dujotiekį pasieks laikinu vamzdžiu, nutiestu Kuršių marių dugnu. 2400 metrų ilgio dujotiekis po Kiaulės nugaros sala ir Kuršių mariomis turėtų būti baigtas gruodžio 3 dieną.
Laivo „Independence“ ilgis – 294 m (trijų futbolo aikščių ilgis), plotis – 46 m, aukštis – 47 m, greitis – 18 mazgų. Laivo statybai sunaudota 25 tūkst. tonų plieno.
Laive sumontuotos 4 SGD laikymui skirtos talpyklos, kurių bendras pajėgumas siekia 170 000 kub. m. Jo sraigto skersmuo vienu metru didesnis už Puntuko akmenį – 8,7 metro. Dujų talpykloms užpildyti prireiktų vandens iš 69 olimpinių baseinų. Laivo statybos procese dalyvavo keli tūkstančiai žmonių.
Prisišvartavusį laivą saugos apie 50 Viešojo saugumo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos pareigūnų.
Pirmasis krovinys bus pristatytas dar šiemet
Dujų pirkimo sutartis jau sudaryta su norvegų įmone „Statoil“. Ji terminalui tieks 540 mln. kubinių metrų dujų per metus, jų kaina priklausys nuo Didžiosios Britanijos dujų indekso. Pagal šį indeksą apskaičiuota dujų kaina šiuo metu siekia maždaug 1000 litų už tūkstantį kubinių metrų.
Esant poreikiui, Lietuva turės galimybę pirkti dujas iš kitų tiekėjų pasaulinėje rinkoje.
Numatoma, kad pirmasis „Statoil“ SGD krovinys į Klaipėdos terminalą bus pristatytas 2014 m. gruodžio pabaigoje, kad kitų metų sausio 1 dieną terminalas galėtų pradėti komercinę eksploataciją. Kiekvienais metais į Klaipėdos uostą „Statoil” pristatys po 6–7 tokius krovinius.
Laivą galės išsipirkti
Laivo nuoma „Klaipėdos naftai“ per dešimtmetį atsieis apie 1,86 mlrd. litų. Norvegijos bendrovė „Hoegh LNG“ nuomos laivą su įgula bei teiks jo operavimo ir priežiūros paslaugas. Po dešimtmečio „Klaipėdos nafta“ galės laivą išpirkti. Valstybei priklauso 72,32 proc. „Klaipėdos naftos“ akcijų.
Gamtinių dujų tiekimo ir prekybos bendrovė „Litgas“ šilumos gamintojams ir Elektrėnų elektrinei jau paskirstė dujų kiekius, kuriuos bendrovės privalės nupirkti iš SGD terminalo. Daugiausiai dujų – 176,9 mln. kub. m – įpareigota nupirkti Lietuvos elektrinę Elektrėnuose valdanti „Lietuvos energijos gamyba“, AB „Vilniaus energija“ (134,7 mln. kub. m) ir Kauno termofikacinė elektrinė (29 mln. kub. m). Mažiausiai SGD terminalo dujų – 3,9 tūkst. kub. m – pirks bendrovė „Širvintų šiluma“.
Vokietijos Kelno universitete atliktos kompiuterinės simuliacijos rodo, kad turėdama SGD terminalą, Lietuva prieš visišką Rusijos gamtinių dujų embargą atsilaikytų ilgiau kaip devynis mėnesius.
Sutartis pasirašyta 2012 m.
Difersifikuoti dujų tiekimą pastatant SGD terminalą Seimas nusprendė 2007-ųjų sausį. Metų pabaigoje Seimas patvirtino, kad Lietuva nesieks išimties dėl III ES energetikos paketo taikymo ir privalės įgyvendinti dujų tinklų pertvarką atskiriant veiklas. Pats III ES energetikos paketas Europos parlamento buvo patvirtintas 2009 m.
Svarbiausias direktyvos reikalavimas – iki 2011 m. kovo 1 d. perkelti jos nuostatas į nacionalinius teisės aktus ir iki 2014 m. pabaigos atlikti veiklų atskyrimą dujų ir elektros sektoriuose.
2010-ųjų birželį sudaryta Tarpžinybinė darbo grupė dėl suskystintų gamtinių dujų terminalo statybos.
Nustatyta, kad tinkamiausias SGD terminalo technologinis sprendimas – terminalas vandenyje, kuriame būtų galimybė saugoti suskystintąsias gamtines dujas. Tinkamiausia vieta pripažinta Klaipėdos jūros uosto dalis „Kiaulės nugaros“ sala.
2012 m. pasirašyta laivo-saugyklos 10 metų nuomos su išpirkimo galimybe sutartis su Norvegijos kompanija „Hoegh LNG“. Šio laivo gamintojas – Pietų Korėjos laivų statykla „Hyundai Heavy Industries Co., Ltd“. 2013 m. gegužę Pietų Korėjoje laivas-saugykla iš sausojo doko nuleistas ant vandens.
Uz tokius pinigus normalios valstybes nusiperka na o musiskiai…….Tikras Nepriklausomumas
„Nepriklausomybė” nudažyta rusijos vėliavos spalvomis ir nepriklauso mums. Nieko sau „nepriklausomybė”
jei nebutume pasistate laivo,tai kaip ukrainieciai drebetume ,laukdami ziemos.
patiko moketi Gazpromui didziausia kaina uz dujas pasaulyje
Gal pasiziurek kiek kainuoja i para tos geldos nuoma? Ir dar pridek duju kaina ir bus dar brangiau negu pas Gazproma,o jeigu toj geldoj bus pigiau tai kam tada tas istatymas ipareigojantis 25% duju pirkt is geldos .O uzjauciancius hoholus pajunkit smegenis kad uz preke reikia MOKET nepatinka kaina nepirk o tai pasirase kontrakta paskui kazka persigalvojo ir is viso nemoka ,o Jus pabandykit pasiimt is banko kredita o paskui persigalvokit kad kontraktas jums nebepatinka nes kitam banke geresnes salygos ir nebemokekit ir…..nu va matot patys .O del tos geldos duok Dieve kad as apsirikciau nors pagyvensim pamatysim ,bet kazkodel nepamenu kad LT valdzia ka nors daytu del zmoniu geroves pavyzdziu aplink aibe
Bendravardi Joni,tu čia šnypšti , kaip gyvatė , kuriai kaustytu batu prispaudė galvą.Ir dedrįsk čia įžeidinėti ukrainiečių, kurie savo krauju gina ir mūsų laisvę
Jūsų žiniai, šiuo metu Ukrainos saugyklose yra beveik 17 milijardų kubų dujų, t.y. 100 000 tokių laivų kaip INDEPENDENSE. Šiai žiemai jiems pakaks. O kas liečia laivo spalvas – tai kokios yra USA, Norvegijos, Prancūzijos ir dar eilės žalių spalvos?
Ukrainos saugyklose esančios dujos yra skirtos pirkėjams , o ne vagims. Ukrainiečiai mokėjo už sunaudotas dujas , o išskirtinės tautos atstovai pasivogė jų sumokėtus pinigus .
Vyriausybė padarė labai didelę klaidą, kad nepasitarė su Tamsta. O Tamsta esat didelis išmanėlis ir visų galų žinovas. O gal reikėtų pasidomėti, kiek Lietuva mokėjo iki šių metų, kodėl tik šiais metais „Gazpromas” sumažino dujų kainą 20 proc., kodėl planuojama tiesti atšaką iš „Nordstream” Baltijos dugne į Kaliningradą, iš kur tokiu atveju reiks imti dujas, kai per Lietuvą jos nebebus transportuojamos? Nebus tos dujos nei pigesnės, nei brangesnės nei dabar. Bus tik garantija, kad jų turėsim. O Tamsta lankstykis toliau. Tamstos toks būdas bučiuoti kažkam kojas, o gal ir dar ką nors.
Nu kazkam juoda sik…….,buciuot geriau ,o bandyt gyvent niekam nieko nebuciuojant vien tik savo galva nebandet?Per sunku? Neiprasta ?I krauja jau iauge?O gal pabandykit ……
kodel niekas nekalba ,kiek to pabaisos prastovejimas para Lietuvai kainuos milijonu euru ,nes siuo metu nera posiruosta priimti to ,,endopezence,,,jokie vamzdynai nera pakloti ir neaisku ,kada jie bus ,gerai ,kad Lietuva tokia ,,turtinga,,salis ,o gal grybauskaite sumokes is savo milijardu