Savivaldybės valdomose įmonėse auditą atlikę kontrolieriai nustatė nemažai trūkumų naudojant tarnybinį transportą: neanalizuojamos išlaidos, poreikis, važiuojama asmeniniais tikslais, nepakankama jo panaudojimo kontrolė.
Kontrolės komiteto posėdyje svarstant ataskaitą dėl kai kurių punktų susikirto Kontrolės ir audito tarnybos bei Savivaldybės administracijos atstovų pozicijos. Ir vis tik, įsiklausant į rekomendacijas, nutarta parengti vieningas tokių transporto priemonių naudojimo taisykles – kad jis būtų naudojamas teisėtai ir efektyviai.
Auditas už penkerius metus
Savivaldybės valdomų įmonių sąraše – penkios uždarosios akcinės bendrovės: „Mažeikių šilumos tinklai“, „Mažeikių vandenys“, „Mažeikių autobusų parkas“, „Mažeikių komunalinis ūkis“, „Tavo pastogė“.
Audito medžiagą pristačiusios kontrolieriaus pavaduotojos Loretos Dimienės duomenimis, per audituojamus 2015–2019 metus šios įmonės turėjo 219 nuosavybės teise valdomų transporto priemonių bei 37 nuosavybės teise nepriklausančias transporto priemones.
Ji informavo, kad audito tikslas buvo įvertinti, ar Savivaldybės valdomos įmonės šį transportą naudoja teisėtai ir efektyviai. Aiškintasi, ar įmonių valdymo organai svarsto įmonės veiklai vykdyti reikalingų transporto priemonių poreikį, ar yra nustatyta transporto priemonių naudojimo tarnybinei veiklai tvarka, ar vykdoma jų naudojimo kontrolė ir apskaita.
„Savivaldybė, kaip pagrindinė tokių įmonių akcininkė, privalo būti aktyvi turto savininkė: ji nustato įmonės tikslus, reikalauja efektyvios veiklos ir gerų rezultatų, bet nesikiša į kasdienę veiklą. Savivaldybė, teikdama lūkesčių raštus, įmonėms kelia tikslą siekti pelningos veiklos, tačiau taip pat tikimasi skaidrios ir efektyvios veiklos“, – apie pagrindinio akcininko užduotį kalbėjo kontrolieriaus pavaduotoja.
Valdybos dalyvauja minimaliai
Pagrindiniam akcininkui įmonių valdybose atstovauja Savivaldybės administracijos direktoriaus deleguoti administracijos atstovai.
L. Dimienė pastebėjo, kad šios valdybos, sprendžiant tarnybinio ir netarnybinio transporto įsigijimo klausimus, dalyvauja minimaliai – per penkerius metus tik aštuoniuose jų posėdžiuose buvo svarstomi klausimai, susiję su tarnybiniu transportu. O „Mažeikių komunalinis ūkis“ ir „Mažeikių vandenys“ tokių klausimų apskritai nenagrinėjo.
Savivaldybės valdomų bendrovių valdybos neanalizavo tarnybinio transporto išlaikymo sąnaudų bei išlaidų, jų optimizavimo galimybių. Tuo labiau kad jose, išskyrus „Mažeikių komunalinį ūkį“, tarnybinio transporto išlaikymo išlaidos didėjo. Pavyzdžiui, 2019 m. jos sudarė beveik 1,4 mln. eurų, arba 6 proc. (76,6 tūkst. eurų) daugiau nei 2018 m. ir 7 proc. (92,4 tūkst. eurų) daugiau nei 2017 m.
Visas straipsnis – penktadienio laikraštyje.
Ar įmanoma su senais smegenimis naujoviškai mastyti?
Eiliniai darbuotojai į darbą važiuoja nuosavais automobiliais,o vadukai “ valdiškais“. Kodėl tokia nelygybė? Tarnybiniais automobiliais turi būti važiuojama tik darbo reikalais. Ar ne perdaug tarnybinių automobilių tose įmonėse? Reikia padaryti tipo budinčius automobilius. Rakteliai pas sekretorę.Visi tarnautojai vairuoja.Kuriam darbuotojui kilo būtinumas važiuoti darbo reikalais,ima raktelius ir važiuoja.Gal tada pakaktų mažiau tarnybinių automobilių?
Nu ir kas pasikeis,kaip voge prie trakiniaus ,ar namų valdybos stonkaus,ar jurkaus,taip vagia ir toliau. Tuo labiau seniems bezdyloms tebesant valdžioj.