Jaunųjų technikų stotis – prieš 50 metų ir dabar

Mažeikių moksleivių techninės kūrybos centro kolektyvas puoselėja tradiciją keliauti – dažniausiai rudenį, Mokytojų dienos proga ir pasitinkant vasarą. Nuotr. iš asmeninio archyvo

1971 metų rugsėjo 1-ąją Mažeikiuose atidaryta Jaunųjų technikų stotis. Jos tikslas buvo mokyklose ir pačioje stotyje padėti kurti techninius būrelius, taip pat pagelbėti jauniesiems mažeikiškiams kurti, konstruoti ir tobulėti. Pusės amžiaus istorija yra kupina įvairių įvykių ir pasiekimų. Savo mintimis apie Moksleivių techninės kūrybos centrą, o dabar – Mažeikių vaikų ir jaunimo daugiafunkcį centrą pasidalijo buvę ir esami centro darbuotojai, vadovai, moksleiviai.

Pradžių pradžia

Vadovauti jaunųjų technikų stočiai tuomet paskirtas Antanas Skiparis. Pirmieji įkurti būreliai: raketų modeliavimo, fotomėgėjų, kartingistų, laivų modeliavimo, aviamodelistų, automodelistų. Šiuose būreliuose dalyvavo per 60 moksleivių.
Ranka surašytas metraštis pasakoja: „Sąlygos kol kas sunkios. Stotis net neturi savo patalpų, nėra jokios bazės. Pirmieji į pagalbą atėjo mokyklų šefai. Mažeikių J. Garalio elektrotechnikos gamykla paskyrė daugiau kaip 500 rublių moksleivių techninei kūrybai vykdyti. Neatsisako padėti Kompresorių gamykla, baldų ir avalynės fabrikai.“ Tais pačiais metais padidėjo būrelių skaičius. Jie veikė įvairiose miesto ir kaimo mokyklose.
Po kurio laiko stočiai pagaliau buvo paskirtas senas vaikų darželio pastatas Klaipėdos gatvėje. Ten jaunieji technikai dirbo iki 1985 m. Tais metais buvo persikelta į 1-os vidurinės mokyklos bendrabučio pirmąjį aukštą. Vėliau palaipsniui jauniesiems technikams buvo atiduotas visas trijų aukštų pastatas V. Kudirkos gatvėje, ten stotis veikė iki 2011 m. rugsėjo 1 d.
Įstaigos 40-metį įstaiga pasitiko naujose patalpose Pavenčių gatvėje, kur veikia iki šiol.

Išsiskyrė nuo pat pradžių

Metraštyje rašoma, kad vertingiausias ir įdomiausias jaunųjų technikų stotyje buvo automėgėjų mokymo stendas. Tai didelis stalas, ant kurio nupieštos gatvės, sankryžos, sustatyti ženklai. Tomis „gatvėmis“ važinėjo automodelis, valdomas jaunojo vairuotojo, sėdinčio prie tikro, normalaus dydžio vairo ir visų automobilyje esančių prietaisų, skirtų įgūdžiams lavinti. Stendas jaunųjų automėgėjų buvo labai mėgstamas.
1971 m. rudenį moksleiviai kartingų konstruktoriai sukonstravo tris lenktyninius kartingus.
Autokonstruktoriai pagamino pirmąjį respublikoje dvivietį mikroautomobilį, pavadintą „Bagi“, kuris respublikinėje jaunųjų technikų parodoje buvo pripažintas vienu geriausių eksponatų. Radiotechnikų gaminiai parodose taip pat pelnydavo prizines vietas.
Konstruktorių būrelio nariai pagamino pirmąjį respublikoje mikrotraktorių, kuris tapo parodos nugalėtoju. Puikiai konkursuose pasirodydavo ir kitų būrelių nariai.
1985–1989 metais įstaigos būrelius lankė daugiausia moksleivių – beveik 800.

Visas straipsnis – antradienio laikraštyje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*