Kainas keliantys perdirbėjai sako, kad moka tas, kas valgo

Bendrovė „Pieno žvaigždės“, gruodžio mėnesį pabranginusi savo produkciją, tai sieja su brangstančia žaliava
Viena didžiausių Lietuvos pieno perdirbimo įmonių „Pieno žvaigždės“ gruodžio mėnesį beveik 4 proc. pabrangino savo produkciją.
Pieno perdirbėjai dėl produktų padidėjusios kainos kaltina žaliavos pabrangimą.
RINKOJE – NESVEIKA KONKURENCIJA
AB „Pieno žvaigždės“ filialo Mažeikių pieninės generalinis direktorius Algimantas Paspirgėlis „Santarvei“ sakė, kad, pakilus žaliavos kainai, įmonėje susiklostė sunki situacija. Pieno perdirbėjai tikėjosi, kad tas pabrangimas bus mažesnis.
Iki gruodžio 1 dienos stambiesiems ūkininkams už kilogramą pieno buvo mokama po 0,66 Lt, o dabar reikia mokėti po 0,70 Lt. „Pieno žvaigždžių“ produkcija pabrango beveik 4 proc.
„Nuo gruodžio aštuntos pakėlėme produkcijos kainą, nes reikia priprasti prie to, kad tas, kuris valgo produktą, turi mokėti ir už žaliavą. Žinoma, galima apeliuoti į tai, kad „Pieno žvaigždės“ turi keturiolika milijonų pelno, tačiau kai mes pažiūrėsime, kokį pelną gauna stambieji ūkininkai ar pieno bendrovės, pamatysime, kad jie gauna apie trisdešimt procentų grynojo pelno. Dabar pienas yra pats pelningiausias biznis“, – teigė A. Paspirgėlis.
Generalinis direktorius sakė, kad pieno produktų rinkoje prasidėjo nesveika konkurencija, turinti įtakos kainų kilimui. Atgimė kai kurios bankrutavusios įmonės, kurios ne visada žaidžia švarų žaidimą.
A. Paspirgėlis prisipažino, kad dabar įmonės vadovai laukia konkurentų atsako. Pasak jo, rinkos dėsnis yra negailestingas – sunku išgyventi, jeigu jį pažeidi.

PELNU SKŲSTIS NEGALI
„Pieno žvaigždės“ per devynis šių metų mėnesius uždirbo daugiau nei 19 mln. litų konsoliduoto grynojo pelno – 2,2 karto daugiau nei tuo pačiu 2003 metų laikotarpiu (8,7 mln. litų).
Konsoliduota „Pieno žvaigždžių“ apyvarta kartu su „Panevėžio pienu“ bei filialais – Mažeikių pienine, „Pasvalio sūriais“ bei „Kauno pienu“ – palyginamuoju laikotarpiu išaugo 8,3 proc.
Šiemet bendrovė turėtų pasiekti apie 400 mln. litų apyvartą – 7 proc. didesnę nei praėjusiais metais. Metų pradžioje buvo skelbta, kad „Pieno žvaigždžių“ įmonių grupė per visus 2004 metus tikisi uždirbti daugiau nei 13 mln. litų grynojo pelno.
A. Paspirgėlis priminė, kad pastaruoju metu Europoje labai brangsta pieno riebalai: sviestas, grietinėlė ir kt. Tikimasi, kad šis brangimas leis subalansuoti tuos pinigus, kuriuos reikės išmokėti žemdirbiams. Šiemet per 11 mėnesių „Pieno žvaigždės“ ūkininkams už žaliavą sumokėjo 40 mln. litų daugiau nei pernai.
Beje, šiemet į Mažeikių pieninės rekonstrukciją investuota apie 14 mln. litų.
„Šiais metais Mažeikių pieninė pasikeitė iš esmės. Jeigu trejus metus nebūčiau buvęs įmonėje, dabar aš jos nepažinčiau“, – sakė generalinis direktorius.

SUKASI UŽBURTAME RATE
Pieno gamintojų asociacijos Mažeikių skyriaus pirmininkė Danutė Pleškienė sakė, kad viskas sukasi „užburtame rate“: jeigu pakeliamos pieno supirkimo kainos, tai tuojau pat kainas kelia ir žemės ūkio technikos gamintojai.
Moteris tik šyptelėjo išgirdusi apie A. Paspirgėlio teiginį, kad pienas – pelningiausias verslas.
„Tai jam taip atrodo. Tačiau reikia prisiminti, kokios dabar reikalingos investicijos, kad ūkis atitiktų europinius reikalavimus. Sužinoję, kad mes gausime paramą, visi tuoj pat pradėjo kelti kainas“, – piktinosi ūkininkė.
D. Pleškienė teigė, kad ta parama, kurios mokama ne daugiau nei 86 tūkst. litų, neatitinka realybės. Pasak jos, smulkaus ūkio mėšlidės įrengimas kainuoja apie 200 tūkst. litų, o stambaus ūkio – apie pusę milijono litų.
„Visi tie įrengimai be galo brangūs, todėl praktiškai jokio pelno neturime“, – tikino moteris.

KALČIAUSIAS LIEKA PREKYBININKAS
UAB „Grūstė“ generalinis direktorius Alfredas Vyniautas teigė, jog pagal produkcijos pardavimą nepastebėjęs, kad po pabrangimo būtų sumažėjęs „Pieno žvaigždžių“ produkcijos pirkimas. Direktoriaus nuomone, kainų kėlimui pasirinktas geras laikas – pirkėjai pasidavė prieššventinei nuotaikai, todėl kainų pokyčius nelabai pastebi.
„Žmonės mėgsta „Pieno žvaigždžių“ produkciją, todėl dažnai ją renkasi nežiūrėdami į kainą. Žinoma, blogai, kai keliamos kainos, nes visada kalčiausi lieka pardavėjai. Pirkėjams visai neįdomu, kad kažkokia įmonė pakėlė kainas, jie įsivaizduoja, kad tą kilimą inicijavo prekybininkas“, – sakė A. Vyniautas.

Jono STRAZDAUSKO nuotraukos

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto