Kelionės – ir žaismingos, ir naudingos

Nuotr. iš mokyklos archyvo

Užlieknės pagrindinės mokyklos mokiniai pripažįsta: jiems labai patinka keliauti. Šį kartą pradinių klasių mokinukai aplankė Salantus, Mosėdį, Apuolę, o 5–10 klasių mokiniai keliavo į Trakų istorinį nacionalinį parką. Patirtimis bei įspūdžiais iš kelionių pasidalijo penktokė Justė Čirvinskaitė.

Keliavo atskirai

Mes, Užlieknės pagrindinės mokyklos mokiniai, dalyvaujame projekte AŠ – PASAULIO DALIS. Šįkart, norėdami kuo daugiau sužinoti, „pasidalijome į du frontus“: pradinių klasių mokinukų spalio 9 d. išvykos tema buvo „Kelionė po kraštą, kuriame akmenys auga“ (aplankyti Salantai, Mosėdis, Apuolė), o 5–10 kl. mokiniai nekantriai laukė spalio 23 d. suplanuotos išvykos į Trakų istorinį nacionalinį parką.
Mūsų mažieji draugai pradinukai Salantuose aplankė Mindaugo Ivanausko ZOO SODYBĄ, kur didžiausią įspūdį paliko gražuolės šveicariškos ledynų ožkos, Kinijos šilkinės vištos ir mandarininės antys. Mosėdyje mažieji skaitė „Akmenų karalystės žemėlapį“, muziejaus parke ieškojo akmeninės knygos, dinozauro kiaušinio, klausė gido pasakojimo apie uolienas, o iš įvairių šalių atsivežtų ir muziejui dovanotų natūralių mineralų pasigamino nuostabias apyrankes ir nemažai sužinojo apie juvelyro profesiją. Grįždami namo mažieji užkopė į didingą Apuolės piliakalnį.

Edukacijos – informatyvios ir įdomios

Nuotr. iš mokyklos archyvo

Besidžiaugdami mažųjų draugų įspūdžiais, sulaukėme ir mes savo kelionės dienos – ankstyvą spalio 23-iosios rytą pajudėjome Trakų link. Trakų salos pilis – gotikinė pilis Trakų mieste, Galvės ežero Pilies saloje, į kurią nutiestas pėsčiųjų tiltas. Pastatyta kunigaikščių Kęstučio ir Vytauto iniciatyva XIV a. II pusėje–XV a. 1-ajame dešimtmetyje, XV a. ši pilis buvo viena iš LDK valdovų rezidencijų.
Štai čia ir vyko dvi mūsų edukacijos. Pirmoji 5–6 kl. mokiniams, kurios metu iždinėje apžiūrėjome lobių ekspoziciją, sužinojome apie pinigų atsiradimą LDK. Praktinė šios edukacijos užduotis „Surask lobį“ buvo pati smagiausia. Kol mes ieškojome lobio, 7–10 kl. mokiniai Trakų salos pilies gynybinėje vartų bokšto pastogėje įrengtoje klasėje mokėsi „Viduramžių karybos“. Užsiėmimo metu buvo pristatyta XII–XV a. Lietuvos bei Vakarų Europos ginkluotė ir karių šarvai. Pristatymas buvo labai informatyvus: sužinojome, kokios buvo karo mašinos, kuo kardas skiriasi nuo kalavijo, arbaletas nuo lanko, kokių paukščių plunksnos tinka strėlių gamybai ir t. t. Įspūdingiausia edukacijos dalis – riterių šarvų matavimasis ir „kovų inscenizacijos“.

„Pilvų malonumai“

Nuotr. iš mokyklos archyvo

Nuvargę po „mūšių“, skubėjome į Senąją kibininę. Klausėmės istorijos apie karaimų tradicijas ir kulinarinį paveldą, tuo metu taip pat patys išbandėme pirštų miklumą sukdami kibinus. Tik gerai paplušėję supratome, kokia ypatinga yra kibino receptūra ir koks įdomus gaminimo procesas.
Čia sužinojome apie mums negirdėtą, bet kažkada šiuose kraštuose buvusią labai populiarią „kibinų sukėjo“ profesiją. Žinoma, kad po darbų mėgavomės sultiniu, kibinais ir arbata.
Čia mūsų „pilvų malonumai“ nesibaigė – skubėjome į Šokolado skulptūrų muziejų. Net sapne nesapnavome to, ką čia išvydome: mažiausia šokoladinė skulptūrėlė buvo žmogaus delno dydžio, o kitai skulptūrai pagaminti reikėjo net dviejų tonų balto, juodo ir pieniško šokolado. Apsalo mūsų širdelės ne tik nuo įspūdingų reginių, bet ir nuo karšto šokolado bei kitų skanumynų. Mmmm…

Žygiavome pažintiniu taku

Nuotr. iš mokyklos archyvo

Pasistiprinę drąsiai žygiavome Varnikų pažintiniu taku, kurio ilgis 5 km. Pažintinis pėsčiųjų takas veda ne tik per nuostabaus grožio miškus, bet ir per draustinio pievą, praturtinančią biotopų įvairovę, įspūdingą Ilgelio pelkę bei joje telkšančius ežerėlius. Varnikų botaninis-zoologinis draustinis – geriausiai ištirta Trakų istorinio nacionalinio parko teritorijos dalis. Čia aptikta daugiau nei 600 skirtingų aukštesniųjų augalų rūšių, iš kurių net 16 yra įtrauktos į Lietuvos raudonąją knygą. Įspūdingas draustinyje augančių samanų rūšių kiekis – jų apskaičiuojama net 118. Draustinyje taip pat galima aptikti į Lietuvos raudonąją knygą įrašytų grybų. Pietinėje Varnikų draustinio dalyje apie 207 ha užima Ilgelio pelkė, per kurią nutiestas beveik 1,5 km ilgio lentinis takas. Pelkėje telkšo 4 liekaninės kilmės ežerėliai: Baluošas, Bevardis, Piliškių ir Ilgelis. Teigiama, kad visi jie yra vieno didelio ežero liekanos.
Mūsų dienos įspūdžiai baigėsi smagiai žingsniuojant šiuo pažintiniu taku… Buvome labai pavargę, bet džiaugėmės turiningai praleista diena. Autobuse mokytojų buvome apdovanoti už kantrybę ir ištvermę. Smagiai traukdami dainas pasukome namų link.

Parengė Martina Ruginytė

2 Atsakymai į “Kelionės – ir žaismingos, ir naudingos”

1. Brianna Jj parašė:

Laba diena! Netolimoje ateityje turėsiu keliauti iš Geteborgo į Kauną ir norėčiau sužinoti, kaip rasti pelningus lėktuvo bilietus šiam maršrutui. Ar galite pasidalinti informacija apie naudingus patarimus, išteklius ar metodus, kurie padėtų man rasti turimas skrydžio galimybes ir sutaupyti pinigų?

2. Rūta parašė:

Nuostabūs ir įkvėpiantys įspūdžiai. Su vaikais vasara puiki galimybė patirti tokias akimirkas. Kaip tik pildome savo planuojamų veiklų sąrašą, daug idėjų prisirinkome dar ir iš https://www.intertravel.lt/kategorija/patarimai/
    Laukia tikrai nuostabi vasara

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.