Dyzeliniams automobiliams – nauji reikalavimai

Sigito STRAZDAUSKO nuotr.

Nuo ketvirtadienio automobilių, turinčių dyzelinius variklius, techninė apžiūra pabrango dvylika litų. Mat tikrinant, koks automobilių išmetamųjų dujų dūmingumas, taikoma nauja procedūra.

Keičiasi reikalavimai

Nuo kovo pirmosios dyzelinu varomų automobilių išmetamųjų dujų patikrai keliami nauji reikalavimai. Žemiausi iš jų buvo automobiliams, registruotiems nuo 1980 metų sausio iki 2008 metų birželio trisdešimtosios. Priklausomai nuo to, ar variklis be turbopripūtimo, ar su turbopripūtimu – jų maksimalios absorbcijos koeficiento reikšmės neturės viršyti atitinkamai 2,5 ir 3,0 m-1. Iki kovo pirmosios šios ribos buvo atitinkamai iki 2,0 (be turbopripūtimo) ir 2,5 (su turbopripūtimu).
Automobiliams, įregistruotiems nuo šių metų sausio pirmosios, taikomi griežčiausi reikalavimai: maksimali absorbcijos koeficiento reikšmė negalės viršyti gamintojo deklaruotos maksimalios reikšmės.
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ informuoja, kad dūmingumo matavimo procedūra nesukels grėsmės ar nepadarys žalos automobilio varikliams bei kitiems jo agregatams, dūmingumo matavimas – tai greitas variklio bendros techninės būklės įvertinimas.
Europos Sąjungos direktyva, pagal kurią pradedama dyzelinu varomų automobilių išmetamųjų dujų patikra, pabrėžia, jog valstybės narės turi imtis visų būtinų priemonių, leisiančių įrodyti, kad transporto priemonės techninė apžiūra buvo atlikta laikantis reglamento nuostatų.
Kiekviena ES valstybė narė pripažįsta kitos valstybės narės išduotą patvirtinimą, kad transporto priemonės techninė apžiūra buvo atlikta pagal patvirtintą direktyvą.

Padaugėjo procedūrų

Didesnis mašinų antplūdis bendrovės „Telšių techninių apžiūrų centras“ Mažeikių filiale buvo paskutinėmis vasario dienomis, ketvirtadienį eilių nebebuvo. Didžioji dalis automobilių su dyzeliniais varikliais dūmingumui keliamus reikalavimus atitiko.
„Prie to paties kompiuterio, kuriuo ši procedūra buvo atliekama ir anksčiau, prisidėjo apsukų ir temperatūrų davikliai. Pastarasis daviklis prijungiamas prie variklio, apsukų – įkišamas į tepalų lygio matuoklio ertmę. Juo nustatoma, ar reguliatorius veikia, ar ne. Privalu įsitekti į gamintojo nustatytas normas, kurios nurodomos kataloge. Akceleratorius spaudžiamas iki gamintojo nustatytų apsukų“, – naująją procedūrą apibūdino filialo ekspertas Vidmantas Asauskas.
Dėl šios procedūros mokestis už lengvojo automobilio techninę apžiūrą, kuris šiuo metu yra 42 litai, padidėjo dvylika litų. Atliekant pakartotinai, tektų mokėti šešis litus.
Filialo ekspertas paragino vairuotojus, prieš važiuojant į techninių apžiūrų centrą, pasitikrinti variklio dirželius bei oro filtrus, taip pat papildomai „prapūsti“ visą išmetimo sistemą – kelis kartus akceleruojant iki aukščiausios variklio sūkių ribos.
Pagal statistiką, Lietuvoje registruoti dyzeliniai automobiliai sudaro 48 procentus viso šalies transporto priemonių parko.

4 Atsakymai į “Dyzeliniams automobiliams – nauji reikalavimai”

  1. Pasipiktinęs parašė:

    Vyrai, ką darom? Juk reikia kilt į kovą. Visa esmė čia, kad šita procedūra ne dėl „tikslesnės“ taršos nustatymo, o kad papildomus 12 Lt. atimti. Manau, kiekvienas geriau sutiktų tuos 12 litų primokėti, bet kad nebūtų prievartaujami varikliai

  2. Name parašė:

    Казлы, что утт можно добавить.
    Kita karta sugalvos – visus automobilius >15 metu draudziama ekspluatuoti. (Tikes, kad zmones pirks ta suda is auto-salonu)
    Ir idomu – kada sugalvoja koki nors nesamone, visada pasako, kad EU jau senai taip. Man nuo to pofig – as gyvenu Lietuvoje, o ne EU sajungoje. Fuck!

  3. Vardas (privalomas) parašė:

    Казлы, что утт можно добавить.
    Kita karta sugalvos – visus automobilius >15 metu draudziama ekspluatuoti. (Tikes, kad zmones pirks ta suda is auto-salonu)
    Ir idomu – kada sugalvoja koki nors nesamone, visada pasako, kad EU jau senai taip. Man nuo to pofig – as gyvenu Lietuvoje, o ne EU sajungoje. Fuck!

  4. blet parašė:

    issipiskit sulyskit europai i subine be muilo

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto