Mažeikiškiai į Rygą vėl važiuos traukiniu

Tarp bendrovių „Lietuvos geležinkelio linijos“ ir „Latvijos geležinkeliai“ pasirašytas susitarimas nuo rugsėjo 1-osios atkurti buvusį keleivinio traukinio į Rygą maršrutą.


BUVO NUOSTOLINGAS
Geležinkelio kelias į Latviją buvo išardytas prieš dvejus metus, „Lietuvos geležinkelio linijoms“ nusprendus, kad jis nerentabilus ir išlaikyti jį nuostolinga.
Daugiausiai problemų šios geležinkelio linijos išardymas sukėlė bendrovei „Mažeikių nafta“, kuri savo produkciją į Latviją turėjo gabenti per Šiaulius, o tai didelis vingis ir nuostoliai bendrovei.
Dabar santykiai tarp naujųjų Mažeikių naftos perdirbimo įmonės vadovų ir Lietuvos geležinkelininkų normalizavosi, bendrovės pasirašė bendradarbiavimo sutartį, tad prieita prie nuomonės, kad geležinkelio liniją atkurti būtina.
Patogaus susisiekimo su Latvijos sostine, kitais šios šalies miestais buvo netekę ir mažeikiškiai, tad jie vieni pirmųjų rinko parašus, prašydami vėl atkurti geležinkelio į Rygą trasą. Galiausiai jų pageidavimas buvo išgirstas, ir Latvijos bei Lietuvos geležinkelininkai sutarė, kad keleivinis traukinys tarp Rygos ir Mažeikių vėl turi kursuoti.

DARBAI PRASIDĖS GEGUŽĘ
Daugiausiai darbų, vykdant geležinkelio į Latviją atstatymo projektą, atiteks „Lietuvos geležinkelių linijoms“: teks atkurti atkarpą iki Latvijos Rengių geležinkelio stoties, pakloti apie trisdešimt kilometrų geležinkelių bėgių, pasirūpinti pervažomis.
Transporto ministerija pabėgiams, bėgiams įsigyti, statybos darbams vykdyti skyrė puspenkto milijono litų. Ši suma galėjo būti ir didesnė, bet ją sumažinti leido tai, kad kol kas geležinkelio pagrindas su skalda yra išlikęs, tad iš naujo jo pilti nebereikės.
„Lietuvos geležinkelių linijų“ atstovas spaudai Vitalijus Smilgevičius informavo, kad jei viskas vyks kaip numatyta sutartyje, pirmieji geležinkelio atkūrimo darbai turėtų prasidėti dar šią gegužę: tai priklausys nuo to, ar Lietuvos geležinkelininkams pavyks išpirkti bėgius iš bendrovės, kuriai jie prieš dvejus metus buvo parduoti. Pabėgius teks pirkti naujus, nes senieji mediniai buvo parduoti vienai šilumą Mažeikiams tiekiančių bendrovių, ir jie jau sudeginti.
„Su geležinkelių tiesėjais pasisekė viską suderinti sklandžiai, jie savo darbo meistrai, tad statybos darbai turėtų vykti sparčiai. Tikėsimės, kad jie mūsų neapvils“, – viliasi V. Smilgevičius.
„Latvijos geležinkelių“ ryšių su visuomene skyriaus vedėjas Peteris Mėluogis džiaugėsi, kad Ryga vėl turės tiesioginį geležinkelio ryšį su Mažeikiais.
„Planuojama, kad traukinys į Mažeikius, kaip ir anksčiau, kursuos du kartus per dieną: vakare atvažiuos į Mažeikius, rytą grįš į Rygą. Mes pasistengsim, kad kelionė keleiviams neprailgtų, tad šiuolaikiškame moderniame traukinyje bus galima pasėdėti bare ar pasižiūrėti filmą“, – žadėjo P. Mėluogis.
Sigito STRAZDAUSKO nuotr.: Praeis keletas mėnesių, ir šiuo geležinkelio ruožu į kaimyninę Latviją vėl dundės traukiniai.

2 Atsakymai į “Mažeikiškiai į Rygą vėl važiuos traukiniu”

  1. Baron Münchhausen von Bugenen parašė:

    Tai kada bus tas traukinys Mažeikiai-Ryga, po velnių?

  2. Viktoras parašė:

    Greičiau

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto