Mažeikių aeroklubas užbaigė šuolių parašiutu sezoną

Vasarą Mažeikių aeroklube vyko šaulių stovykla. Jos dalyviai mokėsi sudėti parašiutą ir šiuo parašiutu turėjo atlikti šuolį.

„Šis sezonas buvo puikus – susidomėjimas tiek aviacija, tiek šuoliais parašiutu auga, nelaimių išvengta“, – taip praėjusį šeštadienį pasibaigusį aktyvų šuolių parašiutu sezoną įvertino Mažeikių aeroklubo instruktorius Rimantas Morkūnas.

Netikėtumų išvengta

Dar prieš šuolių parašiutu sezoną pasikeitęs Mažeikių aerodromas – nuo 450 iki 790 metrų pailgėjęs sertifikuotas pakilimo ir nusileidimo takas – pagyvino aeroklubo veiklą. Saugesnis nusileidimas ir pakilimas lėmė, kad į Mažeikius atskrenda gerokai daugiau lėktuvų – vien per praėjusį sezoną mūsų aerodrome nutūpė per šimtą svetimų lėktuvų.
„Šeštadienį „užkonservavome“ aeroklubo lėktuvą „AN2“, tuo šuolių parašiutu sezonas ir baigėsi. Rezultatais likome patenkinti: jau aštuntus metus iš eilės neįvyko nelaimingų atsitikimų, netikėtumų ar incidentų, neskaitant nedidelių susitrenkimų, technikos gedimų taip pat neužfiksuota. Per sezoną pirmus šuolius parašiutu atlieka apie trys šimtai žmonių, šį vidurkį jau išlaikome kelis sezonus iš eilės“, – pasakojo R. Morkūnas.
Pasak instruktoriaus, žmones traukė tai, kad tik Mažeikiuose ir Marijampolėje šokama apvaliu, klasikiniu parašiutu, taigi, atliekant šuolį, parašiutininkui nieko daryti nereikia, parašiutas išsiskleidžia automatiškai. Tereikia tik pasiryžti, esant 800 metrų aukštyje, žengti žingsnį iš lėktuvo.

Dalyvavo projektuose

Praėjusį sezoną Mažeikių aeroklubas dalyvavo trijuose projektuose: „Jaunimo iniciatyvų ir aktyvumo skatinimas, pilietiškumo ugdymas“, „Vaikų užimtumas, jų nusikalstamumo prevencija“ ir „Vaikų ir jaunimo aktyvumo skatinimas, organizuojant šuolius iš lėktuvo parašiutu“, visus juos iš dalies finansavo Mažeikų rajono savivaldybė. Projektų metu vyko stovyklos, jaunimas šoko parašiutu, buvo supažindinti su aviacija.
„Užsiėmimai, kuriuos vedė instruktoriai Rytis Gabalis ir Vilius Gricius, atlikę ne vieną šimtą šuolių, vyko trimis kalbomis – lietuvių, rusų ir anglų. Tuo mes pritraukėme daug latvių, šuolius atliko baltarusiai, ukrainiečiai ir lenkai, dirbantys naftos perdirbimo gamykloje“, – pasakojo instruktorius.
Mažeikiškių susidomėjimą aviacija rodo ir tai, kad aerodrome šiuo metu yra vienuolika lėktuvų, kai pernai jų buvo tik septyni. Dar trys mažeikiškiai savo lėktuvus dėl vietos stokos laiko Telšiuose. Šiuo metu aerodrome esantys keturi angarai užpildyti, tikimasi, kad žiemos sezono metu bus statomi dar du ar trys.

Prieš šuolius – mokymai.

Įvardijo kaip pavyzdingiausius

Keturias dienas šią vasarą Mažeikių aeroklube stovyklavo apie penkiasdešimt Žemaitijos regiono šaulių, juos R. Morkūnas įvardijo kaip labai drausmingus.
„Kitaip nei ankstesniais metais, jie aerodromo teritorijoje neįrengė palapinių stovyklos, o atvažiuodavo kasdien. Taip pat ši vasara išskirtinė tuo, kad šokti parašiutu mokėsi šauliai, kurie yra vyresni nei aštuoniolikos metų. Skirtingai nuo įprastų šuolių, kai parašiutus sudeda instruktoriai, šauliai buvo mokomi juos sudėti patys, turėjo atlikti antžeminius mokymus ir, žinoma, su savo sudėtais parašiutais iššokti“, – kalbėjo aeroklubo instruktorius.
Anot jo, ruošdamiesi ir atlikdami šuolius parašiutu, šauliai ne tik išbando savo jėgas ir pasiruošimą, bet jiems susiformuoja kitoks požiūris, kita atsakomybė už savo veiksmus. Pats šuolis išvalo mintis, pakeičia požiūrį į įvairius gyvenimo aspektus, kartu tai yra neužmirštamas įvykis, įsirėžiantis į atmintį visam gyvenimui.

Žiemą laukia kiti darbai

Nors šuoliai parašiutu per žiemos sezoną nevyks, aerodromas visada bus „gyvas“ – ultralengviems lėktuvams užtenka trijų šimtų metrų tako, kad pakiltų ir nusileistų. Kadangi aerodrome jis šiuo metu yra pailgintas, minėto ilgio takas visada bus paruoštas, tad tikimasi, kad lėktuvų netrūks.
Anot R. Morkūno, darbų netrūks ir prie Mažeikių aeroklubo lėktuvo „AN 2“: kas septyneri metai lėktuvams privaloma keisti oro, degalų, alyvos ir kitas žarnas bei vamzdžius, kitus agregatus, o šis terminas sukanka kitų metų pavasarį.
„Visų pirma, kiekvieną lėktuvo agregatą keičia ir remontuoja tik šios srities sertifikuoti specialistai. Po visų reglamente numatytų darbų šie specialistai atvyks, patikrins, kaip atlikti darbai, ir patvirtins, ar lėktuvas yra paruoštas eksploatacijai kitam sezonui“, – sakė R. Morkūnas.
Tas pats laukia ir aerodromo: komisija pagal tam tikrus reikalavimus įvertins jo paruošimą kitam sezonui, todėl ir žiemą visa jo infrastruktūra bus tvarkoma ir tobulinama, kad pavasarį, atsižvelgiant į orus, mažeikiškiai ir miesto svečiai galėtų mėgautis šuoliais parašiutu ar saugiais skrydžiais.
Nuotr. iš klubo archyvo

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*

Rekomenduojami video