Mažeikių lopšelyje-darželyje „Eglutė“ – inovacijos

Mažeikių lopšelis-darželis ,,Eglutė“ vadovaujasi Albert Janssens teze: ,,Papasakok man – ir aš pamiršiu, parodyk man – ir aš prisiminsiu, įtrauk mane – ir aš suprasiu!“ Kaip organizuoti ugdymą, kad ugdytiniai labiau įsitrauktų patys? Kaip ugdymo procesą paversti žaidimu, kuris nepastebimai padėtų siekti geresnių ugdymosi rezultatų? Kaip šiuolaikinių informacinių technologijų taikymo galimybes panaudoti ugdymo procese? Į šiuos ir daugelį kitų iškilusių klausimų bandėme rasti atsakymus, įsitraukę į ES SF projektą „Inovacijos vaikų darželyje“.
Du pedagogai iš įstaigos išklausė mokymų programą „Inovatyvus ikimokyklinis ugdymas. Kaip dirbti su ikimokyklinio ugdymo metodinės medžiagos priemonių rinkiniais?“ Mokomės, bandome nuo rutininės prieigos pereiti prie inovatyvaus, kūrybiško, tyrinėjimais, atradimais grindžiamo, judraus ugdymosi. Pedagogai deda nemažai pastangų, kad tiesioginį vadovavimą keistų į aktyvią, dialoginę vaiko iniciatyvą, nuolatinę sąveiką. Nuo tiesioginių nurodymų einama prie konteksto, provokacijos, išmėginimo, dialogo, mąstymo ir kūrybos kartu, refleksijos strategijų naudojimo.

Priešmokyklinio ugdymo grupė 6A organizavo STEAM veiklą „Naktis darželyje“, kuri skatino vaikų gebėjimą smalsauti, tyrinėti, kritiškai mąstyti ir lavino problemų sprendimų gebėjimus. Ugdytiniai į salę rinkosi, nešini žibintais, prožektoriais. Čia jų laukė daug įdomių veiklų, naujų patyrimų bei netikėtumų. Norint perskaityti veiklos pavadinimą, teko iššifruoti QR kodus. Ugdytinių laukė užduotis su „Photon“ robotu, kuris, užprogramuotas planšete, interaktyviais jutikliais skleidė garsus, keitė savo antenų spalvą, informuodamas apie atliktą užduotį.
STEAM ugdymo metodas paremtas vaikų kūrybiškumo skatinimu. Ugdytiniai paruošė šešėlių teatro vaidinimą. Į veiklas mielai įsitraukė ir ugdytinių tėvai, padėdami iškarpyti ir paruošti šešėlių teatrui figūras. Interaktyviojoje lentoje stebėjo vaizdo siužetus apie Saulės sistemą, analizavo ir aiškinosi, kaip planetos išsidėsčiusios, kokio jos dydžio. Su vaikais darželyje esančioje STEAM laboratorijoje, padedant ugdytinio mamytei, pasidarėme Saulės sistemos maketą – skėtį.

Renginio metu neapsieita be matematikos. Ugdytiniai skaičiavo, kiek atsinešta žibintų, prožektorių, šviečiančių lempučių. Naudodami juos, mažieji tyrinėtojai nesunkiai rado paslėptą lobį. Tada prasidėjo smagiausia dalis – STEAM diskoteka. Derindami rankų, kojų judesius, vaikai kūrė savo šokį. Apyrankės, šviečiančios tamsoje, šokiui suteikė savotiško žavesio. Vaikų emocijos veržte veržėsi! Įsitikinome, kad ir tamsoje galima organizuoti STEAM veiklas. Jos dar labiau įtraukia vaikus, kviečia smalsauti, tyrinėti.
Įstaigos vadovė Rima Daugnorienė domisi inovacijomis, nebijo sunkumų, skatina tobulėti ir dalytis gerąja patirtimi. Ugdytiniai džiaugiasi, galėdami aktyviai veikti ne tik grupėse, bet ir koridoriuose. Nupirkta ir koridoriuose sumontuota nemažai edukacinių STEAM sienų: žaidimų, dėlionių, veidrodžių, STEAM labirintų, kurie kviečia mokytis, spręsti probleminius klausimus, logiškai mąstyti. Į Emocijų kambarį ugdytiniai renkasi su naujomis planšetėmis žaisti, konstruoti ir dalyvauti įdomiose „Kahoot“ viktorinose. Išmanioji lenta kviečia atlikti įvairias užduotėles, žiūrėti animaciją ar mėgautis pasaulio vaizdais. Neseniai koridoriuje atsiradus pasaulio žemėlapiui, ugdytiniai kviečiami pažinti pasaulį, domėtis, veikti kitaip.

Pedagogai, būdami šalia, kuria įvairius ugdymo kontekstus, pasitelkdami naują aplinką, provokuoja ugdymosi situaciją, kad ugdytiniai galėtų patirti kažką nematyto ar negirdėto. Lopšelio-darželio „Eglutė“ vaikas yra laimingas.
Inga STEPONAVIČIENĖ
Mažeikių lopšelio-darželio „Eglutė“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Rima SKRINSKIENĖ
Mokytoja metodininkė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto