Mokytojai ir žurnalistai mokėsi medijų raštingumo ir anglų kalbos

Iliustracija iš vienos pamokų, vykusių kursų metu.

Praėjusių metų lapkritį prasidėjo penkis mėnesius trunkantys JAV vyriausybės remiami, Edukacinių ir kultūrinių mainų programų dalyvių organizacijos inicijuoti ir Lietuvos anglų kalbos mokytojų asociacijos (LAKMA) vykdomi anglų kalbos kursai „English Through Media Literacy“. Išvertus iš anglų kalbos šis pavadinimas reiškia „Anglų kalba ir medijų raštingumas profesiniam tobulėjimui“.

Pirmą kartą surengtuose nuotoliniuose kursuose, kuriuos finansuoja JAV ambasada Lietuvoje, savo anglų kalbos gebėjimus, žinias, kaip identifikuoti propagandą, melagienas, pagilino keturios dešimtys mokytojų bei žurnalistų, gyvenančių ir dirbančių įvairiose Lietuvos vietose.

Dalyvavo mokytojai ir žurnalistai

Praėjusių metų spalį Lietuvos mokytojai bei įvairių leidinių, radijo stočių, televizijų žurnalistai sulaukė elektroninių laiškų su informacija apie būsimuosius kursus.
Kaip teigė jų organizatoriai – JAV ambasados Lietuvoje, asociacijos LAKMA atstovai, nemokamai rengiamų, 80 akademinių valandų trukmės kursų tikslas – paskatinti pedagogus ir žurnalistus mokytis anglų kalbos ir taip siekti asmeninio bei profesinio tobulėjimo.

Kursuose buvo ypač laukiami lietuvių kalbos, tautinių mažumų kalbų, istorijos, pilietiškumo, dorinio ugdymo, informatikos mokytojai.
Kandidatai, prieš teikdami paraiškas, buvo pakviesti atlikti anglų kalbos mokėjimo lygio patikrinimą. Pagal Bendruosius Europos kalbų metmenis, jis turėjo atitikti ne žemesnį nei B1 lygį. Kandidatų buvo prašoma parašyti kelis sakinius apie tai, kodėl jie norėtų dalyvauti kursuose, ko iš jų tikisi.

Prisijungdavo ir kviestiniai svečiai

Dalyvauti kursuose atrinkti mokytojai ir žurnalistai į pirmąjį susitikimą „Zoom“ platformoje susirinko lapkričio viduryje. Visi jie buvo suskirstyti į tris grupes, tad pirmojo susitikimo metu susipažino su savo mokytojomis. Kursų dalyvius sveikino ir sėkmės mokantis, kantrybės linkėjo susitikime dalyvavusi JAV ambasados Lietuvoje kultūros atašė Caitlin Nettleton.

Programos „Anglų kalba ir medijų raštingumas profesiniam tobulėjimui“ dalyviai po savo pagrindinių darbų, vakarais į pamokas prisijungdavo du kiekvienos savaitės vakarus.
Be įprastų pamokų, kurių metu buvo mokomasi gramatikos, naujų žodžių, frazių, kiekvieną mėnesį dalyviai turėjo po susitikimą su įvairiais medijų raštingumo srityje dirbančiais specialistais.
Pirmuoju kviestiniu svečiu, nuotoliniu būdu susitikusiu su kursų dalyviais ir pasidalijusiu savo įžvalgomis, metodais, kaip atpažinti melagienas, tapo Vilniaus universiteto dėstytojas Adamas Mastandrea. Kursų dalyviai diskutavo, kaip tikrinti žiniasklaidoje skelbiamą informaciją, aiškinosi, kas būdinga dezinformacijai ir kas gali padėti atskirti melą nuo tiesos.

Klausėsi tinklalaidės, gavo naudingų nuorodų

Buvo surengti keturi susitikimai, diskusijos, kurių metu kursų dalyviai kartu su kviestiniais lektoriais gvildeno temas, susijusias su medijų raštingumu.
Nemažai patarimų mokytojai ir žurnalistai išgirdo, klausydamiesi tinklalaidės „Kaip išgyventi infodemiją“, susitikę su elektroninio naujienlaiškio „Aš žinau“ kūrėja Giedre Biržyte sužinojo apie šį įrankį, padedantį mokyklų bendruomenėse ugdyti kritinį mąstymą ir medijų raštingumo įgūdžius.

Paskutiniame kursų dalyvių ir kviestinių lektorių susitikime bendravo JAV ambasados Lietuvoje kultūros atašė C. Nettleton. Ji papasakojo apie tai, kaip svarbu norėti ir gebėti mokytis užsienio kalbų, pasidalijo naudingomis nuorodomis apie JAV kultūrinių ir edukacinių mainų galimybes mokytojams, žurnalistams, studentams.

Žinias perteiks mokiniams

Paskutiniame susitikime Mažeikių Merkelio Račkausko anglų kalbos mokytoja Rita Meškienė papasakojo apie savo dalyvavimą „Fulbright TEA“ programoje ir viešnagę Jungtinėse Amerikos valstijose bei Kento universitete. Pasak mažeikiškės, veikla minėtoje programoje pakeitė jos požiūrį į mokinių medijų raštingumo mokymą anglų kalbos pamokų metu.

Apibendrinant norisi pacituoti vienos iš kursuose dalyvavusių pedagogų viešai išreikštą mintį: „Labai džiaugiuosi, kad kursuose ne tik galėjome pagilinti anglų kalbos žinias bei patobulinti gebėjimus, bet ir gavome naudingos, įdomios informacijos, kurią galima pritaikyti dirbant su mokiniais, ugdant jų kritinį mąstymą.“
Daugelis dalyvių tikina, kad nuo šiol, esant galimybei, drąsiau bendraus su užsieniečiais anglų kalba, mat per tuos penkis mėnesius patyrė ne vieną situaciją, kai „Zoom“ programoje „įmesti“ į atskirus pokalbių kambarius turėjo išgvildenti atskiras temas, išreikšti savo mintis.
Nuotr. iš LAKMA archyvo

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto