Antradienį prie Laisvės gatvės geležinkelio pervažos surengta akcija, skirta Tarptautinei saugaus elgesio pervažose dienai paminėti.
Vyko akcija
Nuo ankstyvo ryto per šią pervažą važiuojančias transporto priemones stabdė geležinkelininkai ir kelių policijos pareigūnai ir dalijo lankstinukus, primenančius apie pagrindinius saugaus elgesio principus pervažose, taip pat atšvaitus su AB „Lietuvos geležinkeliai“ simbolika.
Mažeikių geležinkelininkų atstovas Algimantas Petkus priminė: kiekvienais metais Europos Sąjungos šalyse dėl eismo įvykių pervažose žūva keli šimtai žmonių. Lietuvoje praėjusiais metais žuvo trys, šiais metais – du žmonės.
„Atsargumas pervažoje dažnai pamirštamas, vairuotojai, pamatę traukinį, kuriam iki pervažos dar geras šimtas metrų, matyt, pagalvoja, kad spės pralėkti, o jeigu ką, traukinys pristabdys. Traukinio stabdymo kelias, skirtingai nuo automobilio, yra apie kilometras, tad susidūrimo ir nelaimės tokiu atveju neišvengsi“, – pabrėžė pašnekovas.
AB „Lietuvos geležinkeliai“ filialo „Šiaulių geležinkelio infrastruktūra“ aptarnaujamoje teritorijoje, kuriai priklauso ir Mažeikių rajone esančios geležinkelio pervažos, nei praėjusiais, nei šiais metais pervažose nežuvo nė vienas žmogus.
Pažeidėjams – prevencija baudomis
Lietuvoje šiuo metu yra 538 pervažos, kuriose kasmet įvyksta daugiau kaip dešimt įvykių. Beveik visais atvejais nelaimės įvyksta dėl vairuotojų ir pėsčiųjų kaltės. Todėl šie eismo dalyviai privalo įsisąmoninti, kad traukinys turi pirmumo teisę kitų transporto priemonių ir pėsčiųjų atžvilgiu.
Apsisaugoti nuo nelaimių yra labai paprasta – degant raudonam šviesoforo signalui ir skambant garsiniam signalui nevažiuoti ir neiti į pervažą.
„Našlaičiais likę vaikai, sužalota sveikata, nepataisomai sugadinta transporto priemonė. Ar verta kertant geležinkelio pervažą pažeisti Kelių eismo taisykles?“ – akcentavo A. Petkus.
Vairuotojai, važiuojantys per geležinkelį neleistinoje vietoje, lenkdami kitas transporto priemones, sustojusias prieš pervažą praleisti traukinio, užsitraukia baudą nuo 300 iki 500 litų. Tokias pat sumas pažeidėjai turi pakloti ir įvažiavę į pervažą, esant draudžiamam šviesoforo ar budėtojo signalui, kai užtvaras nuleistas ar tik pradeda leistis. Be to, jiems gali būti atimta teisė vairuoti transporto priemones nuo dviejų iki keturių mėnesių.
Geležinkelio pervažose vaizdo stebėjimo kamerų užfiksuoti Kelių eismo taisyklių pažeidimai yra pagrindas nubausti automobilio savininką, kadangi tokio tipo medžiaga yra pateikiama policijai.
Pėstieji geležinkelio pervažose Kelių eismo taisykles pažeidžia dar dažniau negu vairuotojai, nes greičiausiai mano, jog raudonas šviesoforo signalas dega tik vairuotojams, o pėstiesiems jis negalioja.
Raudonas šviesoforo signalas geležinkelio pervažoje reiškia tą patį, kaip ir bet kurio kito šviesoforo raudonas signalas, o bauda pėsčiajam kirtus pervažą – 80 litų.
paziurekit i seseli ten is tikro dinozauras :D)
)0
kaži ar ši pareigune yra iemusi kyši su savo patruliuojančiais kolegomis.?:)))
per tokias pareigunes vienos avarijos , manau i gatve tokiu neuturetu leist vairuotoju demesio blaskyti
…kodel ji aprangos kodo nesilaiko,kokie batukai,o ir sijonukas…?
kodel pereigune neperpejo fotografo jog sis yra vaziuojamoje kelio dalyje ir jo nenubaude ?????
Reiks pradėti pažeidinėti taisykles, gal sustabdys ji kada :D
pats mačiau, kaip ta žavi ilgakojė dalijo tik lankstinukus, skirtus pėstiesiems kaip elgtis ar pereti gelžkelį, o tos atributikos nė kvapo nebuvo. Matyt, kelis teturėjo. Trūkumas kaip ir visur. Bet ir už tai ačiū, bent kitoks rytas buvo…
Iš kur pas mus policijoje tokių gražių policininkių yra???????