„Patyčių dėžutės“ kūrėja: mokykloms svarbiausia įsivertinti galimybes

Nuotr. iš svetainės www.svietimonaujienos.lt

Neseniai minėta Tolerancijos diena. Mokiniai, padedami savo mokytojų, dėliojo tolerancijos dėlionę, kalbėjosi šia tema. Tačiau vis dėlto yra ir kita medalio pusė – tolerancijos stoka ir dėl to kylančios patyčios, kurias patiria ir vaikai, ir suaugusieji.
Jau metus veikia patyčių problemą padedanti spręsti elektroninė platforma „Patyčių dėžutė“, kurią savo interneto svetainėse yra įsidiegusios ir penkios mūsų rajono ugdymo įstaigos.

Dalyvavo projekte

Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centro atliktos apklausos duomenimis, keturi iš penkių moksleivių teigia pastebį patyčių paplitimą savo mokykloje. Kas trečias moksleivis mano, kad patyčios jų mokykloje yra paplitęs arba labai paplitęs reiškinys.
Mokytojai aplinką mokyklose linkę vertinti pozityviau. Paplitusiu ar labai paplitusiu reiškiniu patyčias laiko tik kas dešimtas mokytojas.
Prieš dvejus metus psichologė Kamila Gasinska ir socialinių bei tarptautinių santykių specialistė, rašytoja Laura Varslauskaitė tapo projekto „Kurk Lietuvai“ dalyvėmis.
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija joms pasiūlė prisidėti prie patyčių problemos sprendimo.

Dėmesys prevencijai, o ne pasekmėms

K. Gasinska, bendraudama su „Santarve“, pasakojo, jog abi su kolege atkreipė dėmesį į tai, kad mūsų šalyje daugiau dirbama ta linkme, kad patyčios neįvyktų. Yra įgyvendinamos įvairios programos, rengiami mokymai. Tačiau mažai dėmesio skiriama tam, kas vyksta po to, kai vaikas patyčias patiria. „Kurk Lietuvai“ dalyvėms rūpėjo, ar patiriantieji patyčias laiku gauna reikiamą specialistų pagalbą.
Pasikalbėjusios su mokyklų bendruomenėmis, su moksleiviais jos išsiaiškino, kad pats procesas pranešti apie patyčias nėra toks paprastas. Vaikai kai kuriose mokyklose turi nueiti ir užpildyti specialų pranešimo apie patyčias blanką. Arba kai kur jie tiesiog turi ateiti ir viską pasakyti mokytojams.
„Kaip žinia, dauguma vaikų gėdijasi, bijo, nesijaučia pakankamai saugūs, kad galėtų pranešti. Dalis jų mokyklose neranda suaugusių žmonių, kuriais galėtų pasitikėti. Arba nenori būti apšaukti skundikais. Ypač tais atvejais, kai ne patys jas patiria, bet mato kenčiančius nuo to savo klasės draugus“, – apie tai, kaip kilo mintis sukurti elektroninę „Patyčių dėžutę“, pasakojo K. Gasinska.
Visas straipsnis – penktadienio laikraštyje.

4 Atsakymai į “„Patyčių dėžutės“ kūrėja: mokykloms svarbiausia įsivertinti galimybes”

  1. viskas gerai parašė:

    ir kilnu,jei pinigai ,,nepumpuojami iš biudžetų”

  2. Pastabėlė parašė:

    “Kurk Lietuvai” dirbo ir Ieva Nagytė.

  3. antibuly parašė:

    patyčios rimta problema ir vaikus šito moko iš politikų besityčiojanti didžioji žiniasklaida. Ir kiti komentatoriai komentuojantys po straipsniais apie Nagienę..

    1. tai parašė:

      svarbiausia, kad tokiais projektais išplaunami pinigai, o problemų šaknys net nepaliečiamos. Tiriamos vaikų patyčios, nors patyčių šaknys yra visuomenė. O Nagienė yra ne šventa karvė- ji nuėjo dirbti žmonėms, tegul ir dirba kam davė priesaiką.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

*