Pigesni degalai – vienkartinė akcija?

Degalinių vadovai prisipažino, kad dabartinis degalų kainų nuosmukis – dėl kainų karų. Mažmenininkai dėl klientų konkuruoja taikydami vienkartines nuolaidas, o nuo kitų metų žada degalų brangimą. Tuo tarpu didmenininkai aukštų naftos produktų kainų neprognozuoja.

DEGALAI PIGO
Mažeikių degalinių tinkluose benzinas ir dyzelinas per savaitę pigo vidutiniškai po 10 centų. Degalinėse šią savaitę degalų kainos išlieka stabilios – litras populiariausio 95 markės benzino vidutiniškai kainuoja atitinkamai 4,01 ir 4,06 lito, arba apie 10 centų mažiau nei praėjusią savaitę.
Dyzelinas pigo tiek pat ir dabar kainuoja atitinkamai 3,52 ir 3,57 lito už litrą.
Suskystintosios dujos degalinėse vidutiniškai kainuoja 2,05–2,08 lito.
Didmenininkai pastarosiomis dienomis mažino tiek benzino, tiek dyzelino kainas.
Nuo spalio pirmos dienos „Orlen Lietuva“ paskelbė savo iniciatyva sumažinusi didmeninę degalų kainą – vidutiniškai 18 litų už toną.
Bendrovės atstovai sakė, kad tokį sprendimą priėmė atsižvelgę į vartotojų poreikius ir susirūpinimą degalų kainomis, konkurencijos sąlygas, persvarstę pardavimų politiką, sumažinę veiklos sąnaudas.
„Kad sumažinome kainą, bandėme parodyti, kad iš tikrųjų stebime rinką ir nėra taip, kad esame grobuoniški ir jei tik yra galimybė, sumažiname“, – „Santarvei“ sakė „Orlen Lietuva“ atstovas spaudai Jacekas Janas Komaras.

KAINŲ NUOSMUKIS – DĖL KONKURENCIJOS
Tuo tarpu kalbinti mažmeninės rinkos degalų pardavėjai tokį naftos perdirbimo gamyklos žingsnį vertina skeptiškai – 18 litų pigiau už toną degalų yra vos 2 centais pigiau už litrą.
„Tai tie du centai yra toks dydis, kurį realiai sunku pastebėti. „Orlen Lietuva“ mums degalus parduoda kainomis, kurios yra skaičiuojamos pagal pasaulines naftos produktų kainas. Jeigu pasaulyje nafta brangsta, tai ir jie kelia kainas. Tačiau esminė arba viena iš labai svarbių degalų kainos sudedamųjų dalių yra degalinių konkurencija“, – degalų kainų mažėjimą pastaruoju metu paaiškino bendrovės „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos skyriaus vadovas Audrius Miežys.
Pašnekovas „Santarvę“ patikino, kad nėra realaus pagrindo bent iki Naujųjų metų tikėtis tokių kainų kaip dabar.
Jam pritaria ir mažeikiškis degalais prekiaujantis verslininkas Virgilijus Eidimtas.
„Šis kainų nuosmukis trumpalaikis. Kainas numušė vidiniai degalinių kariukai. Manau, kad naftos kaina truputį kils į viršų“, – prognozavo įmonės „Kvistija“ vadovas.

PROGNOZUOJA KAINŲ STABILIZAVIMĄSI
„Orlen Lietuva“ atstovo spaudai J. Komaro teigimu, tuomet, kai bendrovė nusprendė sumažinti didmeninę degalų kainą, netrukus naftos kainos pradėjo kristi ir visoje Europoje. Esą šiuo metu pasaulyje stebima naftos kainų stabilizacija, ir specialistai tikina, kad iki metų pabaigos jos neturėtų augti.
Tačiau bendrovės atstovas aiškina, kad degalų kainoms įtakos turi ir vartojimas. Šaltuoju metų laiku Europoje populiaru šildytis dyzeliniu kuru. Jei užklups šalčiai, išaugs dyzelino vartojimas, kils jo kaina.
„Bet jei šalčių nebus, degalų kainos turėtų išlikti stabilios“, – pridūrė pašnekovas.
„Neste Lietuva“ atstovas pastebi ir kitą degalų kainų mažėjimo tendenciją: metų pradžioje degalų kaina linkusi šoktelėti aukštyn, pabaigoje – kristi žemyn.

AUGA DYZELINO VARTOJIMAS
Kad degalų kainoms įtakos turi vartojimas, pabrėžė visi kalbinti prekiautojai degalais. Jų teigimu, tradiciškai dyzelino vartojimas išaugdavo šaltuoju metų sezonu. Dabar stebima situacija, kad atsigaunant ekonomikai, vežėjų verslui, šio kuro parduodama vis daugiau ir kitais metų sezonais, tuo tarpu benzino vartojama vis mažiau.
„Tas benzino pardavimo kritimas yra labiau susijęs su bendra rinkos „dyzelizacija“. Žmonės perka dyzelinius automobilius, nes čia aukštas benzino akcizas. Jo atsigabenama iš aplinkinių šalių, kur šie degalai yra gerokai pigesni. Mus supa pigesnio benzino zona – Latvija, Baltarusija, Rusija“, – degalų vartojimą mūsų šalyje komentavo A. Miežys.
Tą patį tvirtina ir J. Komaras. Dėl Lietuvos mokesčių politikos benzinas čia brangesnis nei, pavyzdžiui, Latvijoje. Mažmenininkai dėl to praranda dalį vartotojų, kuriems benzino pigiau nuvykti į šios šalies degalines. Be to, klesti šešėlinė ekonomika, auga kontrabandinių degalų iš Baltarusijos ar Rusijos vartojimas.

NUO NAUJŲJŲ METŲ – BRANGESNIS DYZELINAS
Dyzelino kainos mūsų šalyje, palyginti su Latvijos degalinėmis, mažesnės. Tačiau tik iki Naujųjų metų. Pagal Europos Sąjungos reikalavimus Lietuvai kitąmet teks didinti dyzelino akcizą daugiau nei 90 litų, kad jis siektų 1042 litus už 1000 litrų. Šiuo metu dyzelino akcizas yra 947 litai už 1000 litrų.
Finansų ministerija paskaičiavo, kad padidėjęs akcizas litrą dyzelino turėtų pabranginti apie 12 centų. Mažmenininkai tvirtina, kad dyzelino kaina, nepaisant rinkos tendencijų, tiek ir pakils. Nors ekonomistai jau suskaičiavo, „Orlen Lietuvos“ atstovai dyzelino kainos kitąmet neprognozuoja – tai priklausysią nuo to, kaip sureaguos rinka.
Nuo kitų metų dėl įsipareigojimų Europos Sąjungai didėja akcizas ir cigaretėms. Tūkstančiui bet kokios rūšies cigarečių bus taikomas 221 lito akcizas. Šiuo metu toks akcizas yra taikomas tik populiariausioms ir brangesnėms nei 7,5 lito cigaretėms. Skaičiuojama, kad padidėjus akcizui cigaretės kitąmet gali brangti 10 centų.
Sigito STRAZDAUSKO nuotr.: Degalinių vadovai tikina, kad kainų nuosmukis – laikinas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto