Prognozuojamas visuotinis kainų kilimas

Vakar didmeninėje prekyboje dyzelino kaina jau buvo didesnė nei benzino A95. Taip sparčiai brangstant naftos produktams, stiprėja nerimas, kad kils įvairių prekių ir paslaugų kainos. Ekonomistai nuogąstauja, kad tai turės neigiamo poveikio ekonomikos augimui.
SITUACIJA LIEKA NEAIŠKI
Reaguodama į pasaulines tendencijas, AB „Mažeikių nafta“ mažmenininkams už parduodamą dyzeliną po vieną du centus prideda vos ne kasdien. Jeigu rugsėjo 10 dieną didmeninėje rinkoje šis kuras kainavo 2,16 lito, tai vakar – 2,44 lito. „LUKoil“ ir „Ventus“ degalinėse vairuotojai už dyzeliną mokėjo 2,63 lito, „Neste“ degalinėje – 2,60 lito.
AB „Mažeikių nafta“ komunikacijos skyriaus viršininkas Giedrius Karsokas „Santarvei“ sakė, jog tolesnė situacija lieka neaiški. Analitikai prognozuoja, kad žiemą pasaulinėje rinkoje naftos kaina gali išaugti iki 60–70 JAV dolerių už barelį.
„Kadangi Roterdame kyla naftos produktų kainos, jos privalo didėti ir pas mus. Įmonė yra Europos rinkos dalyvė, privalanti reaguoti į visus pokyčius.
Beje, norėčiau akcentuoti, kad kainas kelia ne tik „Mažeikių nafta“, bet ir naftos produktų importuotojai“, – kalbėjo G. Karsokas.

LAUKIA, KAS BUS TOLIAU
Didėjančios naftos produktų kainos daugeliui kelia „galvos skausmą“. AB „Pieno žvaigždės“ filialo Mažeikių pieninės generalinis direktorius Algimantas Paspirgėlis sakė, kad, kylant dyzelino kainai, smarkiai padidėjo pieno surinkimo sąnaudos. Kyla produktų savikaina.
Kasdien kelyje yra apie 100 šios įmonės mašinų, surenkančių pieną ir išvežiojančių produkciją. Įmonė neturi galimybių sukaupti didelių kuro atsargų – jų užtenka tik mėnesiui.
„Kol kas nepriėmėme sprendimo keisti pieno supirkimo ar produkcijos kainas – išlaidas prisiimame ant savo pečių ir laukiame, kas bus toliau. Ieškome išeičių, Akmenėje panaikinome pieno supirkimo punktą. Tačiau anksčiau ar vėliau viskas atsiremia į produkcijos kainą. Iš tikrųjų gali tekti kelti kainas“, – prognozavo generalinis direktorius.
UAB „Mažeikių duona“ direktorė Marija Vaitkuvienė taip pat apgailestavo, kad didėja įmonės išlaidos, tačiau patikino, kad iki Naujųjų metų šios įmonės duonos gaminių kaina nesikeis.
Tokių garantijų negalėjo duoti „Vigestos“ generalinis direktorius Stepas Gedminas. Šios įmonės ir „Mažeikių mėsinės“ produkciją kasdien išvežioja daugiau nei 20 automobilių.
„Produkcija turės brangti. Išaugo žaliavos kainos, pabrango degalai, todėl kainų šuolis yra neišvengiamas“, – apgailestavo S. Gedminas, pripažinęs, kad nuo produkcijos kainų kėlimo kol kas sulaiko konkurentai – savikainos skirtumas padengiamas iš apyvartinių lėšų.

NENORI BŪTI „BALTOS VARNOS“
Nuostolių patiria ne tik gamintojai, bet ir prekybininkai. Pavyzdžiui, UAB „Grūstė“ turi 14 automobilių, kasdien išvežiojančių prekes po Mažeikių rajoną ir Šiaurės Lietuvą. Įmonės komercijos direktorius Romualdas Čerkasas teigė, kad kol kas nekelia prekių kainų – tai diktuoja rinka. Pasak direktoriaus, prekybininkai žvalgosi vieni į kitus ir laukia žengsiančių pirmąjį žingsnį.
„Nenorime būti baltos varnos. Kai pamatysime, kad kažkas kelia kainas – kelsime ir mes. Žinoma, į minusą nesiruošiame važiuoti. Jeigu matysime, kad gali būti blogai, nepabijosime būti pirmieji, pakėlę kainas“, – svarstė R. Čerkasas.

VEŽĖJAMS MOKĖSIME BRANGIAU
UAB „Mažeikių autobusų parkas“ direktorius Juozas Kelmelis teigė, kad įmonė dabar patiria didžiulių nuostolių. Savivaldybės tarybai, tvirtinančiai vietinių vežimų kainas, pateiktas prašymas leisti pakelti bilietų kainas. Prognozuojama, kad kainos gali šoktelti net 14 procentų.
Kol vieni svarsto, kiti jau pradėjo kelti kainas. Mažeikių taksistai ruošiasi dar šią savaitę įvyksiančiam susirinkimui. Tikimasi susitarti už važiavimą mieste iš klientų imti 4 litus. Iki šiol mažeikiškiai taksistams mokėjo litu mažiau.

Sigito STRAZDAUSKO nuotraukos

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto