The North Face – ir nuotykių ieškotojams, ir moderniems miestiečiams

The North Face kompanija gali didžiuotis per daugiau nei penkis dešimtmečius iš mažos ir kuklios šeimos įmonėlės išaugusi iki visame pasaulyje pripažinto prekės ženklo, pamėgto tiek nuotykių ieškotojų, tiek miestiečių, tiek didžiausių pasaulio žvaigždžių.

Tačiau nuotykiu gali būti ne tik kopimas į kalnus, slidinėjimas ar plaukimas srauniomis upėmis. Net kelionė į mokyklą ar darbą gali būti įkvepiantys vos truputį pasistengus. Kad ir koks jūsų gyvenimo būdas – The North Face visada šalia. Pažvelkime iš arčiau į tai, kas per pastaruosius 50 metų įvyko šios kompanijos stovykloje.  

Visko pradžia

The North Face 1966 m. įkūrė Douglasas ir Susie Tompkinsai, tuo metu buvę vyras ir žmona. Nors šiandien yra viena iš didžiausių pasaulyje drabužių kompanijų, The North Face veiklą pradėjo kaip mažas alpinizmo ir laipiojimo reikmenis prekiaujantis mažmenininkas San Franciske, Kalifornijoje. Pora parduotuvę pavadino šalčiausios ir negailestingiausios kalno pusės vardu: tiesiogine prasme – šiaurine puse.

Ši Kalifornijos pora aistringai domėjosi gamta, todėl, žinoma, dažnai lankydavosi paplūdimyje ir kalnuose. Jie jautė beveik dvasinį ryšį su gamta ir siekė ja ne tik mėgautis, bet ir saugoti. Būtent tai ir buvo vienas iš idealų, kuriais remiantis buvo įkurta The North Face kompaniją ir kuris išlieka iki šių dienų.

Po dvejų metų, 1968 m., besikuriančią įmonę įsigijo Kennethas Kloppas, kuris The North Face perkėlė į Berklį. Jam vadovaujant The North Face pradėjo kurti ir gaminti savo drabužius bei įrangą.

Pakilimai ir nuosmukiai

Aštuntajame dešimtmetyje prekės ženklas tapo mėgstamiausiu tarp gamtos entuziastų ir po kelių metų į savo pasiūlą įtraukė slidinėjimo aprangą. Vadovai žinojo, kad svarbu išplėsti The North Face drabužių pasiūlą, tačiau prekės ženklo palikimas buvo įtvirtintas 1975 m. pristačius „Oval Intention“ palapinę – geodezinį kupolą, nustačiusį lengvos alpinizmo įrangos standartą. The North Face tapo įtakingu rinkos žaidėju.

Iki 1978 m. įmonė pasiekė licencijavimo ir platinimo sandorius užsienio rinkose. Tais metais „Goldwin Co.“ įsigijo išskirtines The North Face platinimo teises Japonijoje.

Kalifornijos kompanija pristatė ekstremalios slidinėjimo aprangos asortimentą, po kurio 1988 m. buvo pristatyta produktų linija ekspedicijoms. Pagaliau, The North Face įsitvirtino kaip vienas populiariausių prekių ženklų tarp slidininkų ir alpinistų.

Deja, 90-ųjų pradžioje kompanija susidūrė su sunkumais ir 1994 m. aukcione buvo parduota grupei, tapusiai „The North Face Inc. Po šešerių metų, 2000-aisiais, ją įsigijo VF Corporation.

Kultūrinis fenomenas

Nepaisant sunkumų ir besikeičiančių savininkų, The North Face tapo ne tik alpinizmo ir aktyvaus gyvenimo gerbėjų favorite, bet ir tikra kultūrine jėga. 1993 m. reperis Method Man pasirodė su The North Face’s Steep Tech striuke ir vos ne per naktį šis prekės ženklas tapo mėgstamiausiu tarp jaunimo Niujorke. Ši tendencija plito toliau ir The North Face tapo „kieto jaunimo“ uniformos dalimi.  

Ir iš tiesų, The North Face sukūrė keletą ikoniškiausių gatvės drabužių, tarp kurių ir dabar populiarumą naujai atradęs striukės Nuptse modelis. Pirmą kartą jis išpopuliarėjo tarp 90-ųjų jaunimo, tačiau paskutinėmis žiemomis šių striukių pamatyti galima visuose didžiuosiuose miestuose. Be šios striukės vienas mėgstamiausių žieminių drabužių ir tarp jaunimo, ir vyresnės kartos yra The North Face Zaneck parka, tad akivaizdu, kad prekės ženklas nestovi vietoje ir turi didelę įtaką madai.

Produktų vystymas

Galbūt niekada neteko apie tai susimąstyti, tačiau nemažai naujų The North Face produktų atsiranda bei yra patobulinami padedant tarp šios kompanijos gerbėjų esantiems sportininkams – alpinistams, slidininkams, snieglentininkams ir bėgikams. Šie įmonei praneša apie problemas, su kuriomis susiduria savo sporte ir tai, ką norėtų matyti jos gaminiuose.  

Tad kaip vyksta gamybos procesas? Bendrovės tyrimų, projektavimo ir plėtros grupė, kurdama naujas technologijas, artimai bendradarbiauja su audinių inžinieriais visame pasaulyje. Vėliau darbo imasi dizaineriai, kuriantys naujus produktus. Jie išbando juos laboratorijoje ir įvairiausiose sąlygose, su kuriomis gali susidurti šiuos drabužius dėvintys žmonės.

Galiausiai produktai duodami sportininkais, kad jie juos išbandytų realiomis sąlygomis bei įmonei duotų ataskaitą. Atsižvelgus į atsiliepimus, produktai yra koreguojami, tobulinami ir bandomi tol, kol atitinka griežtus sportininkų standartus.

The North Face didžiuojasi savo „saugiklio formos“ (fuseform) technologija – unikaliu audimo procesu, kurio metu storesni, patvaresni siūlai sumaišomi su lengvesniais, mažesnio tankio pluoštais ir taip efektyviai sumažinamas bendras drabužio svoris. Taigi, sportininkai ir kiti vartotojai džiaugiasi ir lengvumu, ir būtinu patvarumu bei apsauga.  

Aplinkosauga

Rūpinimasis aplinka visuomet buvo vienas iš didžiausių The North Face tikslų nuo pat jos įkūrimo dienos – toks išliko iki šių dienų. Štai, pavyzdžiui, vyriškos Denali striukės gamyboje panaudotas 51 naudotas plastikinis butelis. Toks medžiagų perdirbimas sumažina plastiko kaupimąsi sąvartynuose ir priklausomybę nuo iškastinio kuro, nes vietoj naujų medžiagų naudojami jau esami produktai.

Kad drabužiai būtų naudojami vėl ir vėl, o ne patektų į sąvartynus, The North Face ragina savo klientus dalytis tuo, ko jie nebenori, o ne tiesiog išmesti. Programa „North Face Renewed“ paima naudotus, grąžintus, sugadintus ar nekokybiškus daiktus, juos išvalo, apžiūri, ar nėra reikalingi pataisymai ir tuomet atnaujintos prekės svetainėje parduodamos su 50% nuolaida. Atnaujintiems drabužiams ir įrangai suteikiama vienerių metų garantija.

The North Face bendrovė taip pat įsipareigojo didinti savo tvarumą ir iki 2030 m. 100 % devynių geriausių medžiagų bus gaunamos iš atsinaujinančių arba perdirbtų šaltinių.

Aktyvaus gyvenimo skatintoja

Nors The North Face savo gaminius daugiausia kuria ekstremalų sportą, gamtą ir nuotykius jau mėgstantiems žmonėms bei profesionaliems sportininkams, įmonė taip pat mano, kad viena iš jos pareigų yra skatinti žmones leisti daugiau laiko lake. Bendrovė bendradarbiauja su ne pelno organizacijomis ir organizuoja renginius, skatinančius visus išeiti į lauką.

2010 m. The North Face įsteigė „Explore Fund“, kuris skiria dotacijas ne pelno organizacijoms, supažindinačiomis žmones su gamta arba kuriančiomis gamtosaugos projektus. Kompanija taip pat remia moterų gamtos ir aplinkos tyrinėtojų ugdymą, o štai su programa „Hot Place/Cool Athletes“ rengiami nemokami vidurinių ir aukštųjų mokyklų moksleivių susirinkimai, kuriuose The North Face sportininkai kalba apie tai, kaip klimato kaita paveikė jų sportą.

Bendrovė nuolatos rengia renginius nuotykių, sporto ir gamtos entuziastams bei siekia gamtą išsaugoti ateities kartoms.

Pasirinkimas kiekvienam

Taigi, visiškai nesvarbu, ar jau esate patyręs sportininkas, nuotykių ieškotojas, alpinistas, slidininkas, ar tiesiog mėgstate pasivaikščiojamus miške ar parke, The North Face asortimente rasite viską, ko jums reikia, nuo patogių batų, šiltų ar nuo lietaus saugančių striukių, kelnių, džemperių ir kitos aprangos. The North Face darbužiai taip pat puikiai derės ir prie jūsų miestietiško stiliaus. Tad, apsilankykite SIL parduotuvėje Kauno miesto centre – V. Putvinskio g. 50A arba SIL.lt elektroninėje parduotuvėje ir išsirinkite viską, ko reikia ir ko norite.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto