Tinkamas būsto mikroklimatas – sveikatai. Konsultuoja šeimos gydytojas

Pavasaris dažnam siejasi su sezoninių ligų pabaiga. Scenarijus optimistinis, tačiau taip yra tikrai ne visada. Žinoma, kad šviečiant saulei ir kai yra šilta – ligos kankina kur kas rečiau. Tačiau tai tikrai nereiškia, kad vasaros metu nebus galima susirgti gripu.

Jeigu norite, kad virusai, kurie sukelia įvairias ligas, nekankintų jūsų ne tik šiltuoju periodu, tačiau ir tuomet, kai vėsu – reikia imtis priemonių, kurios atitinka Jūsų organizmo poreikius. Pavyzdžiui, namuose turi būti tyras oras, kurį gamina mini rekuperatoriai, ir tuo pačiu šildymo bei vėsinimo sistemos, kurios leidžia ne tik išvengti ligų, tačiau ir gerai jaustis.
Apie prevenciją ligoms pasakoja šeimos gydytojas Dominykas.

Vasaromis – per kaitru

Lietuviai dažniausiai daug dėmesio skiria šildymo sistemoms, kadangi supranta, kad vėsa gali sukelti labai daug sveikatos problemų. Visgi, kai namuose yra šalta – galima apsirengti ir tai pagerins patirtis. Tačiau ką daryti, kai namuose labai kaitru? Juk nusirengti, odos, deja, nepavyks, o per didelis karštis labai kenkia žmonėms, ypač vyresnio amžiaus ir vaikams.

„Dėl per didelės kaitros dažniausiai atsiranda lėtiniai skausmai. Gali net atsirasti migrena, blogėja miego kokybė. Labai liūdna, kad kartais žmonės naikina pasekmes, tačiau nepagalvoja, kad pirmiausia reikia pasirūpinti problemos priežastimis. Juk vaistai – ne vitaminai. Jie gali ir panaikina skausmus, tačiau lėtai ėda kepenis ir inkstus. Tai turi būti tik šalutinė problemos naikinimo priemonė, o ne jos pagrindas“,- atvirauja Dominykas.

Žiemomis – per vėsu

Jeigu vasaromis dažniausiai problemas kelia labai didelė kaitra, tai žiemomis, žinoma, kad yra per vėsu. Tiesa, kai patalpose laikosi kiek per maža temperatūra – sušilti galima apsirengus daugiau megztinių. Žinoma, kad ne visada patogu, tačiau gerai tai, kad išeitis yra.

„Optimali šiluma namuose vėsiuoju metų laiku turėtų būti kažkur 18-22 laipsniai. Dienomis geriausia laikyti kiek didesnę, o naktimis – kiek sumažinti. To reikia, kad miego kokybė būtų geresnė“,- pasakoja medikas.
Tiesa, šildymo sezono metu labai dažnai patalpose yra per daug sausa. Dėl to svarbu sekti drėgnumo lygį ir esant poreikiui įsigyti oro drėkintuvus, kurie pasirūpins tinkamu mikroklimatu visomis prasmėmis.

Apie oro tyrumą ir jo kokybę

Greta organizmui labiausiai tinkamos oro temperatūros taip pat reikia pakalbėti ir apie jo drėgmės lygį bei oro kokybę apskritai.
„Optimalus drėgmės lygis patalpose turi vyrauti nuo 40 iki 60 procentų. Sakoma, kad tokiu atveju žmogus jausis gerai. Kai oras savo drėgnumu netelpa į šias gaires, reikia įrangos, kurios sausina arba kuri drėkina“,- pasakoja Dominykas.

Oro kokybei gerinti geriausiai tinka valytuvai. Po pandemijos vis daugiau žmonių suprato jų svarbą. Jeigu iki tol tokią įrangą dažniausiai rinkosi tie, kurie turi problemų su kvėpavimo takais, tai šiuo metu valytuvai pasirenkami visų, kurie supranta, kad tik švarus namų oras padės gyventi sveikai.
„Oro valytuvai gali padėti išvengti virusinių ligų. Dėl to juos labiausiai naudoti yra siūloma šaltuoju periodu. Nauda yra tikslinama ir tyrimų metu. Ji yra akivaizdi“,- patirtimi dalijasi Dominykas.

Šiais laikais tinkamai pasirūpinti savo sveikata nėra sunku, kadangi rinkoje yra daug labai įvairios įrangos, kuri garantuoja, kad oras, kuriuo kasdien kvėpuojate, bus geriausios kokybės. Svarbiausia, kad galimybės auga. Inovatyvumas – ranka pasiekiamas. Ar vertinate tai?

REK-20181

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto