Už klaidinamą reklamą UAB „Pigu“ skirta 7630 eurų bauda

Martyno Ambrazo (ELTA) nuotr.

Konkurencijos taryba nustatė, kad UAB „Pigu“, užsiimanti elektronine prekyba internetu, nuo 2013 kovo iki 2014 rugpjūčio skleidė klaidinamą įvairių prekių reklamą, kurioje nurodė nepagrįstą naudą vartotojams.
Konkurencijos tarybos vertinimu, tokios reklamos klaidino vartotojus, galėjo sudaryti įspūdį apie reikšmingai sumažintą kainą ir taip pažeidė Reklamos įstatymo 5 str. 1 d.

Pateikė neteisingą informaciją

Tyrimo metu buvo analizuojama atsitiktinai parinktų bendrovės interneto parduotuvėje siūlomų prekių – kvapniojo vandens, miegamojo komplekto, sukimosi lėkštės, detoksikacinių pleistrų, arkinio šiltnamio, kabelio, kirvio, maršrutizatoriaus, sandėliavimo lentynos bei sodo žibinto reklama.
Konkurencijos tarybos ekspertai nustatė, kad Bendrovė pateikė neteisingą informaciją apie pasiūlymų realią naudą pirkėjams, nes palyginimui naudojo gana seniai, pavyzdžiui, prieš 1,5 metų ar net 3 metus taikytas reikšmingai didesnes prekių kainas. Be to, prekių reklamoje naudotos palyginamosios kainos galiojo santykinai trumpai, kai kuriais atvejais vos kelias valandas, taip sukuriant vartotojui naudos iliuziją.
Bendrovė nesugebėjo pagrįsti įrodymais sandėliavimo lentynos OBI reklamoje naudotos palyginamosios kainos.

Pardavėjai privalo kainas lyginti tinkamai

Konkurencijos taryba, įvertinusi visas aplinkybes ir tai, kad bendrovės elgesys dirbtinai padidino parduodamų prekių patrauklumą bei klaidino vartotojus apie gaunamą naudą, bendrovei skyrė 7630 eurų baudą.
Svarbu, kad nors Konkurencijos tarybos ekspertai nagrinėjo tik dešimt atsitiktinai parinktų prekių reklamą, tai nereiškia, kad likusių prekių reklama atitinka Reklamos įstatymo reikalavimus.
Konkurencijos taryba nagrinėjo 4 reklamas per pastaruosius 4 metus, kuriose palyginimui buvo pateikta didesnė prekių kaina.
Konkurencijos taryba pažymi, kad renkantis tokį reklamos būdą pardavėjai privalo kainas lyginti tokiu būdu, jog vartotojai galėtų suprasti tikrąją jiems pateikiamo pasiūlymo naudą.
Konkurencijos tarybos ekspertai pernai išnagrinėjo 284 pranešimus dėl galimai klaidinamos reklamos ir išsiuntė reklaminės veiklos subjektams net 132 įspėjimus, siūlančius pakeisti reklamą arba nutraukti galimai klaidinamos reklamos sklaidą.

2 Atsakymai į “Už klaidinamą reklamą UAB „Pigu“ skirta 7630 eurų bauda”

  1. ghj parašė:

    Labai simboline bauda

  2. Vardas (privalomas) parašė:

    Šios bendrovės internetiniame tinklapyje jokių akcijų nebūna, kainos visus metus tokios pat, tik „tariamai buvusi“ kaina užkelta

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto