Rajono politikai patenkino vežėjų prašymą ir patvirtino naujus keleivių vežimo tarifus: nuo sausio 15 dienos kelionė miesto ir priemiesčio autobusais gerokai brangs. TARIFAI DIDĖJA
Savivaldybės tarybos sprendimu nustatytas 16 centų tarifas už keleivių vežimą priemiestinio susisiekimo maršrutais. Pats skaitytojas apsiskaičiuoti, kiek kainuoja kelionė jį dominančiu maršrutu, galėtų tik žinodamas to maršruto koeficientą.
Daugeliui priemiesčio maršrutų nustatytas koeficientas – 1,5. Tačiau maršrutui Purpliai–Laižuva ir Purvėnai taikomas koeficientas – 2.
Už važiavimą miesto autobusais teks mokėti 80 centų, arba 20 centų daugiau negu anksčiau.
Mėgstantys mieste naudotis maršrutinių taksi (mikroautobusų) paslaugomis, už bilietą turės mokėti 30-čia centų daugiau, t.y. 1,30 lito.
Taryba nustatė ir nuolatinių bilietų kainas už važiavimą miesto autobusais. Norintiems važiuoti visomis dienomis nuolatinis mėnesinis bilietas kainuos 37 litus, darbo dienomis – 26 litus. Mokinio vardinio bilieto kaina bus 11 litų.
FINANSINĖ PADĖTIS SUNKI
UAB „Mažeikių autobusų parkas“ direktorius Juozas Kelmelis „Santarvei“ sakė, kad vidutiniškai įmonės tarifai padidės apie 30 proc. Anot jo, kreiptis į Savivaldybę dėl tarifų keitimo verčia sunki finansinė padėtis.
„Jeigu nieko nedarysime, patirsime didžiulių nuostolių. Pastaraisiais metais ne kartą brango kuras, padidėjo kitos sąnaudos, o tarifai nekeisti nuo 2000-ųjų pavasario“, – situaciją apibūdino pašnekovas. Anot jo, ir kai kurie keleiviai stebisi, kad šitiek metų nesikeitė bilietų kainos. Kaimyniniai rajonai tarifus keičia dažniau.
Įkainius prašanti padidinti R. Remučio individuali įmonė „Vairas“ bei A. Kontenio individuali įmonė taip pat nurodo, kad dėl didėjančių sąnaudų patiria nuostolių.
A. Kontenio įmonė pageidavo, kad būtų nustatytas 1,5 lito maršrutinio taksi tarifas.
Rajono ūkio plėtros skyriaus bei nuolatinės kainų komisijos pirmininkas Juozas Sperauskas sakė, kad daugiausiai diskusijų svarstant projektą ir kilo dėl maršrutinio taksi tarifo. Buvo išsiaiškinta, kad pagal Konkurencijos įstatymą visiems vežėjams tarifai turi būti keliami proporcingai. Dėl to patenkinti privačios įmonės prašymo nebuvo galima.
ĮPAREIGOJIMAI ĮMONĖS ADMINISTRACIJAI
J. Sperauskas akcentavo, kad padidėjusios vežėjų pajamos Savivaldybei sumažintų nerentabilių reisų kompensuojamą sumą ir pagerintų vežėjų padėtį. Apytiksliais skaičiavimais, Mažeikių autobusų parkas 2004 m. baigė su 400 tūkst. litų nuostolio.
Savivaldybės mero pavaduotoją Viktorą Bugnevičių domino, kokios įtakos tarifų padidėjimas turės moksleivių pavėžėjimui.
J. Sperausko duomenimis, papildomai šioms išlaidoms kompensuoti reikės apie 300 tūkst. litų. Jis paaiškino, kad tikimasi, jog šį skirtumą kompensuos valstybė.
Tarybos nario Jono Mažeikio manymu, Mažeikių autobusų parkas gali dirbti rentabiliai. Jis siūlė bendrovės administraciją įpareigoti numatyti priemones, rekomendacijas, kurias įgyvendinus, Mažeikių autobusų parkas nuo 2007 metų galėtų dirbti be dotacijų. Tam pritarė ir kiti politikai.
Sigito STRAZDAUSKO nuotr.